ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πήραν «φωτιά» τα μπλοκάκια της τροχαίας και της δημοτικής αστυνομίας Θεσσαλονίκης

Δημήτρης Λαζόπουλος07 Οκτωβρίου 2019

Ξεπέρασαν τις 21.000 οι παραβάσεις του ΚΟΚ, τις οποίες βεβαίωσαν τον Σεπτέμβριο η τροχαία και η δημοτική αστυνομία Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, περισσότερες από 1.600 κλήσεις «κόπηκαν», μόνο από την τροχαία, από τις 15 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του σχεδίου που έχει εκπονηθεί σε συνεργασία με τον δήμο.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., οι έλεγχοι γίνονται κυρίως για τον «εντοπισμό οχημάτων που σταθμεύουν σε πεζοδρόμια, πλατείες, πεζοδρόμους, σε ράμπες διέλευσης και θέσεις στάθμευσης που προορίζονται αποκλειστικά για άτομα με αναπηρία, καθώς και σε λεωφορειολωρίδες».

Είναι χαρακτηριστικό πως στο παραπάνω 15νθήμερο έχουν βεβαιωθεί από την τροχαία 1.661 παραβάσεις παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων, από τις οποίες οι 1.187 για δίκυκλα σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους.

Παράλληλα, η ΕΛ.ΑΣ., πραγματοποιεί ενημερωτικές δράσεις σε διάφορα σημεία της Θεσσαλονίκης, όπως αυτές που έγιναν στην πλατεία Αριστοτέλους και στην πλατεία Καλαμαριάς.

Τα κλιμάκια της δημοτικής αστυνομίας «έγραψαν» πάνω από 20.000 κλήσεις για παραβάσεις του ΚΟΚ ολόκληρο τον Σεπτέμβριο, όπως σημειώνει στο makthes.gr, ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα δημοτικής αστυνομίας, Δημήτρης Δαγκλής.

Δόθηκε έμφαση στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, σε «ράμπες ΑμεΑ, θέσεις αναπήρων, διαβάσεις πεζών», διότι «είναι θέμα κοινωνικής συμπεριφοράς», λέει ο κ. Δαγκλής.

Επιπλέον, προσοχή δόθηκε στους χώρους φορτοεκφόρτωσης, στις λεωφορειολωρίδες, στους κεντρικούς άξονες οι οποίοι δέχονται το μεγαλύτερο φόρτο οχημάτων, καθώς επίσης και όπου υπάρχουν καταγγελίες, προσθέτει ο ίδιος.

Αλλάζει το ωράριο φορτοεκφορτώσεων

Ο κ. Δαγκλής επισημαίνει ότι μετά από συνάντηση με τα επιμελητήρια της πόλης, αποφασίστηκε αλλαγή των ωρών φορτοεκφόρτωσης. «Θα πάμε σε ζωνοποίηση» με στόχο οι επαγγελματίες να γνωρίζουν «ποιες ώρες θα μπαίνουν στην Τσιμισκή, στη Βας. Όλγας, στη Νίκης. Η λογική λέει “μπες το πρωί στη Νίκης, αλλά δεν θα μπεις στην Τσιμισκή”», σημειώνει και συμπληρώνει πως το νέο πλαίσιο τελεί υπό σχεδιασμό.

Εστιάζοντας στους χώρους φορτοεκφόρτωσης στους κάθετους άξονες επί της λεωφόρου Στρατού, ο κ. Δαγκλής εκφράζει την άποψη ότι «έχουν αρχίσει να τους σέβονται, γιατί το τελευταίο 15νθήμερο εστίασα εκεί πέρα και έχουν αρχίσει να καθαρίζουνε».

Το σχέδιο το οποίο επεξεργάζεται ο δήμος θα επιτρέπει τη φορτοεκφόρτωση στα ρεύματα εξόδου της πόλης επί κεντρικών οδικών αξόνων κατά τις πρωινές ώρες, οπότε δεν παρατηρείται αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση, πάντοτε όμως με σεβασμό στην κίνηση επί των λεωφορειολωρίδων, όπου αυτές υπάρχουν, σύμφωνα με τον κ. Δαγκλή.

Ακόμη, οι αρμόδιοι του δήμου Θεσσαλονίκης έχουν αποτεθεί σε συγκοινωνιολόγους, προκειμένου να καταθέσουν τα στοιχεία τους και έως αρχές Νοεμβρίου να πραγματοποιηθεί δεύτερη συνάντηση με τους επαγγελματίες της πόλης για τις φορτοεκφορτώσεις.

Σε κάθε περίπτωση, «προσπαθούμε να είμαστε πρακτικοί. Βλέπουμε τη νομοθεσία, λαμβάνουμε και παραμέτρους», όπως οι ώρες κοινής ησυχίας, «γιατί οι προηγούμενοι από ό,τι έβλεπα δεν είχαν και πολλά δεδομένα» παρατηρεί δηκτικά ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα δημοτικής αστυνομίας.

Αφαιρούνται (;) πασαλάκια από τη Μητροπόλεως

Επικουρικά στα παραπάνω, ο δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει, εντός της ερχόμενης εβδομάδας, στην αφαίρεση ορισμένων φωσφορούχων πασσάλων από την οδό Μητροπόλεως, υποστηρίζει ο κ. Δαγκλής. Οι εν λόγω πάσσαλοι είχαν τοποθετηθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή, δυσχεραίνοντας την ομαλή ροή των οχημάτων, κατά την άποψη της νέας διοίκησης του δήμου.

Βέβαια, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας, Σωκράτης Δημητριάδης, κάνει λόγο για «παρανόηση». «Δεν είπαμε ποτέ ότι θα βγάλουμε τα πασαλάκια. Σε συγκεκριμένα σημεία τα οποία μας έχουν υποδειχθεί από την τροχαία, από τη δημοτική αστυνομία, όπου υπάρχει επικινδυνότητα και μετά από διαβούλευση με τα δημοτικά διαμερίσματα δρόμων, τότε θα συζητηθεί αν θα βγουν κάποια πασαλάκια. Μιλάμε για πολύ μικρό αριθμό. Για πέντε, δέκα πασαλάκια. Δεν θα γίνει ποτέ μια συνολική αφαίρεση σε ένα δρόμο», υποστηρίζει στο makthes.gr.

Κατά την άποψη του κου Δημητριάδη, η διαβούλευση με τα επιμελητήρια «έγινε για να γίνει μία διαβούλευση, να ξέρουμε τι θέλουν τα επιμελητήρια, ούτως ώστε όταν καθίσουμε και με τα διαμερίσματα να βγάλουμε μια απόφαση».

Επιπροσθέτως, «έχει ήδη γίνει το έγγραφο προς την Αττικό Μετρό» η οποία θα συντάξει την κυκλοφοριακή μελέτη, η τροχαία έχει εκφράσει θετική γνώμη, με στόχο μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου να πραγματοποιηθεί η αμφιδρόμηση της οδού Ίωνος Δραγούμη, με την οποία φιλοδοξείται να αποσυμφορηθεί η οδός Εγνατία και η γύρω περιοχή από τα εν εξελίξει έργα του μετρό και το κλειστό κομμάτι της οδού Βενιζέλου, γνωστοποιεί ο κ. Δημητριάδης.

Ταυτόχρονα, μέχρι την Τρίτη, θα έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του δήμου όλες οι διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης για τα δίκυκλα, οι οποίες σήμερα φτάνουν τις 650. Ο δήμος έχει, ήδη, ξεκινήσει την αναζήτηση νέων χώρων οι οποίοι θα διατεθούν για τη στάθμευση των δικύκλων. «Πρέπει να κάνουμε αυτοψία, να δούμε πόσο μπορούμε να απλωθούμε» με στόχο οι διαθέσιμες θέσεις για τα δίκυκλα να αυξηθούν στις 800, προαναγγέλλει ο κ. Δαγκλής.

«Αφαίμαξη των πολιτών προς όφελος του ιδιώτη» βλέπει η «Λαϊκή Συσπείρωση»

Στον αντίποδα, για «Τσουνάμι» των κλήσεων για παράνομο παρκάρισμα» το οποίο «συνεχίζεται και διογκώνεται ανεξάρτητα από την αλλαγή της διοίκησης στο Δήμο» κάνει λόγο μέσω του  makthes.gr ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», Σωτήρης Ζαριανόπουλος. Σύμφωνα με τον ίδιο, «έχει αποδειχθεί ότι οι κλήσεις δεν αντιμετωπίζουν ούτε κατ’ ελάχιστο την κατάσταση, αντίθετα την δυσχεραίνουν», ενώ συμπεραίνει πως «τελικά πρόκειται για μια μέθοδο αφαίμαξης των δημοτών με πρόστιμα. Σε όφελος όχι μόνο του δήμου αλλά κυρίως της ιδιωτικής εταιρείας» η οποία διαχειρίζεται το ελεγχόμενο σύστημα στάθμευσης.

Υπό αυτό το πρίσμα, «ο Θεσσαλονικιός αναγκάζεται να «νοικιάζει» το χώρο του, την πόλη του από ιδιώτες. Κανείς δεν είναι ευχαριστημένος: ούτε οι κάτοικοι του κέντρου που κάνουν ώρες για να βρουν θέση στάθμευσης και υποχρεώνονται να νοικιάζουν πανάκριβα θέσεις ιδιωτικών παρκινγκ, ούτε οι επισκέπτες του κέντρου. Οι θέσεις στάθμευσης όλο και μειώνονται», παρατηρεί ο κ. Ζαριανόπουλος.

Την ίδια ώρα, «οι συνθήκες κίνησης και στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη είναι απαράδεκτες. Και προστίθενται στην τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ και τα συνεχιζόμενα για μια 20ετία περίπου των έργων του μετρό, που δεν τελειώνει. Η λύση δεν είναι τα πρόστιμα προς κέρδος της ιδιωτικής εταιρείας. Η σύμβαση αυτή του δήμου πρέπει να διακοπεί, να καταγγελθεί», επισημαίνει ο ίδιος.

Κατά την άποψη της «Λαϊκής Συσπείρωσης», η λύση στη στάθμευση έγκειται στα δημόσια μέσα μεταφοράς, των οποίων η προοπτική «όλο και ξεμακραίνει» με τη νέα καθυστέρηση στο μετρό, την επικείμενη απελευθέρωση αστικών συγκοινωνιών – ΟΑΣΘ, «όπου κριτήριο των ιδιωτών θα είναι το κέρδος και όχι η εξυπηρέτηση των δημοτών», διαμηνύει ο κ. Ζαριανόπουλος.

Μάλιστα, η «Λαϊκή Συσπείρωση» θα καλέσει τους δημότες να απαιτήσουν τη κατάργηση του σημερινού συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, καταλήγει ο ίδιος.

Στιγμιότυπο από την ενημερωτική δράση της τροχαίας στην οδό Αριστοτέλους

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.