ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΛΘ: Μέρισμα ρεκόρ 75% και αποζημίωση 1,5 εκατ. στον Σ. Θεοφάνη

Σοφία Χριστοφορίδου30 Ιουνίου 2020

Μέρισμα ρεκόρ, 75% επί των καθαρών κερδών, στους μετόχους και αποζημίωση 1,5 εκατ. ευρώ στον απερχόμενο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, αποφάσισε η σημερινή γενική συνέλευση της εταιρείας που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη.

Το 2019 τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 10,5 εκατ. ευρω, στα 69 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον Χένρικ Γεπσεν, chief financial officer, αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση στη διακίνηση, στη νέα τιμολόγηση αλλά και στις νέες διαδικασίες που εφαρμόστηκαν στην φορτοεκφόρτωση κοντέινερς αλλά και τη νέα διαδικασία για τα προς εξαγωγή φορτία. Το περιθώριο μεικτού κέρδους αυξήθηκε από 27,5% το 2018 στο 32,2% το 2019. Τα κέρδη πρό φόρων ήταν 23 εκατ. ευρω, οι φόροι ήταν 6,5 εκατ. ευρω, και αφαιρώντας το 5% για το τακτικό αποθεματικό τα προς διανομή κέρδη του 2019 ήταν 15,6 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών θα διανεμηθούν τα 11,79 εκατ.ευρώ (η μεγαλομέτοχος South East Gateway Thessaloniki θα λάβει 7,9 εκατ. ευρω) ενώ 3,84 εκατ.ευρώ μεταφέρονται στην επόμενη χρήση. Ο κ. Γέπσεν σχολίασε ότι η διοίκηση περίμενε ότι η αναδιοργάνωση της εταιρείας θα έφερνε ακόμα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα, αλλά ότι είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένη και ότι ευελπιστεί ότι και στο μέλλον θα έχει πολύ θετικά αποτελέσματα.

«Αν δεν είχε ξεσπάσει η πανδημία, η ΟΛΘ ΑΕ θα περίμενε να συνεχιστεί η ανοδική πορεία και το 2020 με εξίσου» είπε ο κ. Γέπσεν, προσθέτοντας ότι οι συνέπειες από την κρίση του κορονοϊού είναι ήδη εμφανείς. Τον Μάρτιο καταγράφηκε μείωση στη διακίνηση, αλλά επειδή η χρονιά ξεκίνησε με ανοδικές τάσεις, το α’ τρίμηνο η διακίνηση αυξήθηκε κατά 4,5% στα κοντέινερ ενώ μειώθηκε 8,2% στο συμβατικό φορτίο. Στο β’ τρίμηνο ο αντίκτυπος της πανδημίας φάνηκε εντονότερα: μείωση 6% στα κοντέινερς και ακόμα 31% στο χύδην φορτίο. Έτσι το α’ εξάμηνο κλείνει με τη διακίνηση κοντέινερ μειωμένη 1% σε σχέση με το 2019 (2.000 teus), ενώ στο συμβατικό η μείωση είναι στο 19% (420χιλ. τόνοι).

«Παρά τη μείωση της διακίνησης, σε σχέση με το 2019, ο αντίκτυπος στον τζίρο και τα κέρδη δεν θα είναι τόσο σημαντικός. Εξαρτάται βέβαια από το πόσο βαθιά θα είναι η κρίση και πόσο θα διαρκέσει αλλά βλέπουμε θετικά σημάδια στην αγορά» σχολίασε ο κ. Γέπσεν.

Αμοιβές και αποζημιώσεις

Ο μέχρι σήμερα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Σ. Θεοφάνης αμειβόταν με 300.000 ευρω μεικτά ετησίως, συν 90.000 ευρω μπόνους και επιπλέον παροχές (διαμονή, αυτοκίνητο κλπ) που αθροίζουν ένα συνολικό ποσό 467.000 ευρώ μεικτά ετησίως. Το ποσό ήταν ίδιο και το 2018. Για το α’ εξάμηνο του 2020 θα λάβει το ποσό των 195.000 ευρω μεικτά. Επιπλέον, μετά τη συμφωνία για λύση της σύμβασής του μετά από 2,5 χρόνια, εκτός της συμβατικής του αποζημίωσης (1,2 εκατ. ευρώ) θα λάβει και μπόνους 21,4% επ αυτής, σε αναγνώριση της συνεισφοράς του, ποσό που όπως αναφέρθηκε είναι σύμφωνο με τα προβλεπόμενα στην αγορά. Έτσι το σύνολο της αποζημίωσης θα φτάσει το 1,5 εκατ. ευρω.

Η αμοιβή (μισθός και παροχές) του νέου εκτελεστικού προέδρου θα είναι για το β’ εξάμηνο του 2020 195.000 ευρω μεικτά (μισθός και παροχές). Η σύμβασή του θα είναι τριετής με ετήσιο μεικτό 270.000 ευρώ, 80.000 ευρω το μπόνους και πρόσθετες παροχές (διαμονη, αυτοκίνητο κλπ),

Για τον κ. Φράνκο Κούπολο, που ήδη εργαζόταν στην εταιρεία ως chief operating officer δεν προβλέπεται πρόσθετη αμοιβή για τη συμμετοχή του στο ΔΣ με τη νέα του ιδιότητα, του διευθύνοντος συμβούλου.

Μετά τη λύση της σύμβασης του κ. Σωτηρη Θεοφανη και την αποχώρησή του από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου πρόεδρος αναλαμβάνει ο κ. Θ. Λιάγκος και διευθύνων σύμβουλος ο κ. Φρανκο Κουπολο. Ο κ. Θεοφάνης παραμένει μέλος και του νέου ΔΣ το οποίο γίνεται δεκαμελές. Εκτός των παραπάνω, συμμετέχουν οι: Μπόρις Βένζελ Αρτουρ Νταβίντιαν, Αλεξαντερ φον Μελενθιν, Μπαϊκιάο Λεον Φου, Άγγελος Βλάχος, Παναγιώτης Αλευράς και Παναγιώτης Μιχαλόπουλος. H θητεία του νέου ΔΣ λήγει στις 

30/6/2025.

Απαλλαγή ΔΣ

Στη γενική συνέλευση δεν ελήφθη απόφαση για την απαλλαγή των μελών του ΔΣ και των ορκωτών ελεγκτών για τη χρήση του 2019, κατά πάγια πολιτική της μεγαλομετόχου εταιρείας SEGT να αφήνει περιθώριο 1-2 ετών. Κατ αντιστοιχία με αυτή την απόφαση, φέτος ενέκρινε την απαλλαγή των διοικητικών συμβουλίων για τις χρήσεις 2017 και 2018, δηλαδή και του ΔΣ όταν το λιμάνι ήταν υπό κρατικό έλεγχο.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.