ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

«Μένουμε Θεσσαλονίκη»: Η Παπάφη δεν είναι ούτε λεωφόρος, ούτε... βουλεβάρτο

MakThes Team15 Φεβρουαρίου 2021

Κριτική στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης για τον σχεδιασμό του να κατασκευάσει ποδηλατόδρομο στην οδό Παπάφη, ασκεί η δημοτική παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη», εκτιμώντας ότι αυτή η απόφαση θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών.

Όπως αναφέρει η «Μένουμε Θεσσαλονίκη», ο δήμος Θεσσαλονίκης «προετοιμάζει εδώ και καιρό έναν ποδηλατόδρομο:

– Που θα έχει πλάτος μαζί με την διαχωριστική λωρίδα 3,20 μέτρα

– Που θα απαγορεύει την στάση και την στάθμευση σε όλο το μήκος του.

– Που θα φέρει προβλήματα στην καθημερινότητα των μικρών επιχειρήσεων που τόσο έχουν πληγεί από την πανδημία, στον καθημερινό ανεφοδιασμό.

– Που θα δυσχεράνει την κίνηση των αυτοκινήτων και των λεωφορείων αφού θα μειωθεί το πλάτος του δρόμου, κάνοντας ακόμη χειρότερη την ζωή μας με τα μποτιλιαρίσματα.

– Που δεν παίρνει υπ΄ όψη την έλλειψη πρόβλεψης χώρων στάθμευσης στον σταθμό του μετρό που κατασκευάζεται.

– Που λειτουργεί 50 μέτρα πιο πάνω από τον ήδη υπάρχοντα στην Καραμανλή, από την Καυταντζόγλου μέχρι την Α. Συμεωνίδη.

– Που για να κατασκευαστεί θα χρειαστεί να κοπούν δένδρα».

Υπό αυτό το πρίσμα, «Δεν σκέφτεται ο Δήμος ότι η Παπάφη:

– Δεν έχει το ίδιο πλάτος παντού, ούτε το οδόστρωμα ούτε και τα πεζοδρόμια, σε κάποια σημεία μάλιστα υπάρχουν καταστήματα με είσοδο κάτω από το επίπεδο του δρόμου. Σχεδιάζεται μάλιστα και λωρίδα κινδύνου εκεί. Πώς άραγε θα χωρέσουν όλα;

– Δέχεται ένα μεγάλο μέρος της κίνησης της καθόδου από την περιφερειακή οδό για αυτούς που κινούνται στην Κατσιμίδη και σε κανονικές συνθήκες είναι μπλοκαρισμένη.

– Υπάρχουν πολλοί μικροί κάθετοι στενοί δρόμοι που διασταυρώνονται, και διακόπτεται συχνά ο ποδηλατόδρομος.

– Λειτουργούν πολλές επιχειρήσεις σε όλο το μήκος που θα πρέπει είτε να ανεφοδιάζονται είτε να επιτρέπεται η είσοδος-έξοδος.

– Ο σταθμός του μετρό έχει σχεδιαστεί χωρίς πρόβλεψη χώρου στάθμευσης και αυτό θα αυξήσει την ζήτηση στην περιοχή.

– Στη νότια έξοδο του μετρό δεν υπάρχει χώρος για άλλες παρεμβάσεις επειδή το οδόστρωμα είναι ήδη πολύ στενό και έτσι οι ποδηλάτες θα στέλνονται στο πεζοδρόμιο μαζί με τους πεζούς.

– Οι ποδηλάτες κατευθύνονται να διασχίσουν την Καραμανλή, γιατί εκεί αλλάζει η χάραξη του δρόμου, και στην συνέχεια στην Κατσιμίδη, σε δρόμους πυκνής κυκλοφορίας», εκτιμά η αντιπολιτευόμενη παράταξη.

Προσθέτει, δε, πως το σχέδιο για τον ποδηλατόδρομο δεν προτείνει λύσεις «Ούτε για το που θα διοχετευθούν τα σταθμευμένα οχήματα στις θέσεις στάθμευσης που καταργούνται», όπως επίσης και «για τον ζικ ζακ ποδηλατόδρομο που θα διασχίζουν οι ποδηλάτες».

Την ίδια ώρα η «Μένουμε Θεσσαλονίκη», υποστηρίζει ότι «οι κάτοικοι δέχονται διαβεβαιώσεις, ότι θα καταργηθούν μόνο 30-40 θέσεις που θα βολευτούν λίγο στο ακάλυπτο οικόπεδο δίπλα στην ΣΣΑΣ είτε στο πολιτιστικό κέντρο, που ούτε και εκεί περισσεύουν. Ας μην ξεχνάμε ότι στο γήπεδο της Τούμπας θα ξεκινήσει ανάπλαση όπου και εκεί θα καταργηθούν θέσεις πάρκινκ, με συνέπεια να δημιουργείται απίστευτος συνωστισμός κάθε φορά που ο ΠΑΟΚ θα διεξάγει αγώνα».

Τούτων δοθέντων, η παράταξη επισημαίνει ότι «οι συγκεκριμένοι σχεδιασμοί επί των ποδηλατοδρόμων θέτουν το αυτοκίνητο υπό διωγμό. Η τοπική αρχή έτσι εμφανίζεται να αδιαφορεί για το αν αυτό εξυπηρετεί βασικές ανάγκες μετακίνησης των πολιτών, είτε για λόγους την πανδημίας είτε για τους λόγους έλλειψης μαζικών μέσων μεταφοράς στην πόλη. Με αυτόν τον τρόπο, ο ένας δημότης (κάτοικος) στρέφεται εναντίον του άλλου (ποδηλάτης), και το αποτέλεσμα μιας παρέμβασης που υποτίθεται ότι γίνεται ώστε να αναβαθμιστεί η κοινωνική ωφέλεια, είναι η αύξηση της κοινωνικής διχόνοιας».

Η παράταξη εκφράζει τον φόβο της «ότι ο ποδηλατόδρομος της Παπάφη, με τον τρόπο που τον εισηγούνται οι μελέτες, και την απροθυμία της δημοτικής αρχής να τον αναθεωρήσει, προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της ακόμα μια λανθασμένη επιλογή, όπως εκείνην της Καραμανλή».

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.