ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Κοζάνη: Κλειστή επ' αόριστον για όλα τα οχήματα η Γέφυρα των Σερβίων (βίντεο)

MakThes Team17 Μαρτίου 2023

Το άμεσο κλείσιμο της υψηλής γέφυρας των Σερβίων στην ΠΕ Κοζάνης αποφασίστηκε σε σύσκεψη το βράδυ της Πέμπτης (16/3), που συγκάλεσε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης ύστερα και από τον συναγερμό που σήμανε στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας για την κατάσταση ασφάλειας της Γέφυρας.

Θα παραμείνει κλειστή για όλα τα οχήματα μέχρι και να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες ώστε να είναι και πάλι ασφαλής. 

Από τις προηγούμενες εβδομάδες είχαν απομονωθεί τα κομμάτια που παρουσίαζαν καθίζηση ωστόσο μετά και τις προειδοποιήσεις του επιβλέποντος μηχανικού, αλλά και στον απόηχο του δυστυχήματος στα Τέμπη.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο μηχανικό, η γέφυρα των Σερβίων , χρήζει γενικώς συντήρησης λόγω της πολυκαιρίας. Η γέφυρα αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης - Λάρισας. Είναι μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα, μήκους 1.372 μέτρων και δόθηκε στην κυκλοφορία το 1975.

Στην ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας σημειώνεται «Η Περιφερειακή Αρχή, με μόνο μέλημα πάντοτε την ασφάλεια των πολιτών της, προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες αρμοδιότητάς της, ακολουθώντας τις υποδείξεις ειδικών επιστημόνων και των Υπηρεσιών της. Με αυτά τα κριτήρια, αποφασίστηκε και η ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, από το βράδυ της 16ης Μαρτίου. Όλοι εργαζόμαστε ασταμάτητα για την όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία των συμπολιτών μας και την ελαχιστοποίηση των οικονομικών συνεπειών για την περιοχή».

Χθες το πρωί, η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Κοζάνης με εντολή της προς στην Αστυνομική διεύθυνση Κοζάνης διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, στην οποία τονίζει την ανάγκη «να ληφθούν μέτρα παντελούς απαγόρευσης της κυκλοφορίας στην γέφυρα εάν διαπιστωθεί η παραμικρή πιθανότητα κινδύνου κατάρρευσής της».

Η υψηλή Γέφυρα Σερβίων είναι μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα, μήκους 1.372 μέτρων, αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού Κοζάνης - Λάρισας και συνδέει τη δυτική Μακεδονία με την Κεντρική και Νότια Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον καθηγητή του ΑΠΘ, Κωνσταντίνο Κατάκαλο οι ζημιές που προκαλούν εντύπωση για την έντασή τους, προκλήθηκαν πριν από πολλά χρόνια εξαιτίας ισχυρών πιέσεων, που ασκήθηκαν στα σημεία αυτά και ξεπέρασαν τοπικά τους 350 τόνους. Αξίζει να αναφερθεί ότι η τελευταία επιθεώρηση της γέφυρας, έγινε το 1995 μετά τον σεισμό του Μάιου, 6,6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, ενώ μετά τις εργασίες επισκευής των σοβαρών ρωγμών, θα ακολουθήσει μεγάλη συνολική συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων. Κατασκευάστηκε στη δεκαετία του 1970, ταυτόχρονα με τη δημιουργία της τεχνητής λίμνης του Πολυφύτου και αποτελεί τμήμα της εθνικής οδού Λάρισας - Κοζάνης. Τέθηκε για πρώτη φορά στην κυκλοφορία το 1975 και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας, πίσω από αυτή του Ρίου-Αντιρρίου.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.