ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

K. Ποζρικίδης: Το 2028 θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως η νέα ΔΕΘ - Εγκαίνια το 2026

Στέφανος Μαχτσίρας12 Σεπτεμβρίου 2022

Νησίδες πρασίνου, λιγότερο…τσιμέντο, νέο συνεδριακό κέντρο βιοκλιματικών προδιαγραφών, εκθεσιακούς χώρους που θα συνδέονται με γέφυρα, ξενοδοχείο, αμφιθέατρο για εκδηλώσεις, υπόγειο πάρκινγκ θα φέρει μαζί της στην πόλη η αναγεννημένη ΔΕΘ, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο πλαίσιο ημερίδας του Υπερταμείου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κυριάκος Ποζρικίδης.

H στρατηγική του Yπερταμείου για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, και της συμβολής του στην οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας μέσα από τους τομείς του Real Estate, των Υποδομών και των Logistics, βρίσκονται στο επίκεντρο της ημερίδας.

«Το 80% του έργου τελειώνει όταν μπαίνει η μπουλντόζα, το πιο κρίσιμο είναι όσα προηγηθούν. Το νέο Εκθεσιακό Κέντρο δε θα σπαταλά το χώρο, θα υπάρχουν περισσότερα περίπτερα (από 17 σήμερα θα γίνουν τρία) και περισσότερα τετραγωνικά, το υπόγειο πάρκινγκ θα διαθέτει περισσότερες από 1.500 θέσεις στάθμευσης ενώ το Εκθεσιακό θα είναι πράσινο με μείωση της ενέργειας κατά 70%. Το μισό θα είναι πάρκο αποδίδοντας τον χώρο στους πολίτες, θα είναι θέλγητρο για τους επισκέπτες», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ, Κυριάκος Ποζρικίδης.

"Το έργο κοστολογείται γύρω στα 280 εκατ. ευρώ, θα χτιστεί με μία μορφή ΣΔΙΤ, η ακίνητη περιουσία παραμένει στη ΔΕΘ, παραχωρούμε χρήσεις μετά από διαγωνισμό στο πάρκινγκ, το ξενοδοχείο και το επιχειρηματικό κέντρο. Εκθεσιακό, συνεδριακό και πάρκο μένουν στη διαχείριση της ΔΕΘ. Περιμένουμε το προσεχές διάστημα το ΟΚ της Κομισιόν ενώ ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές του εξωτερικού. ΤΟ 2026 θα γίνουν τα εγκαίνια καθώς θα έχει τελειώσει το μεγαλύτερο μέρος των κατασκευών, το 2028 θα ολοκληρωθεί πλήρως το έργο, η ΔΕΘ και κατά τη διάρκεια των εργασιών θα λειτουργεί, καταγράφουμε ενδιαφέρον και από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για να μπουν στο project", εξήγησε.

Σύμφωνα με την πρόταση που επελέγη κατά τον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την ανάπλαση, τα 17 περίπτερα του σημερινού εκθεσιακού κέντρου, δύο εκ των οποίων χτίστηκαν στην εποχή του Σχεδίου Μάρσαλ, θα δώσουν τη θέση τους σε πέντε νέα περίπτερα-νησίδες (με διατήρηση του Παλέ Ντε Σπορ, του Πύργου του ΟΤΕ, του κτιρίου του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και της Πύλης του Τόξου στην πλευρά της ΧΑΝΘ). Παράλληλα, πέραν των πολύ εκτεταμένων χώρων πρασίνου και των ελεύθερων χώρων, θα δημιουργηθεί υπερσύγχρονο συνεδριακό κέντρο χωροθετημένο στην περιοχή προς τη Λεωφόρο Στρατού και την 3ης Σεπτεμβρίου και ξενοδοχείο εμβληματικής μορφής, περίπου 150 δωματίων, προς την πλευρά της οδού Αγγελάκη.

Με την ανάπλαση δημιουργείται ένας μεγάλος χώρος ανοιχτός στους πολίτες και διαπερατός από την Αγγελάκη μέχρι τη Λεωφόρο Στρατού. Τα περίπτερα, που θα συνδέονται μεταξύ τους με αερογέφυρες, θα έχουν βιοκλιματικά χαρακτηριστικά και οι ενεργειακές ανάγκες του νέου εκθεσιακού κέντρου θα είναι μειωμένες κατά 70% σε σχέση με εκείνες του σημερινού.

Το νέο ConfEx Park, όπως ονομάζεται η ανάπλαση της ΔΕΘ, ενσαρκώνει σύμφωνα με την αρχιτεκτονική ομάδα τη σύγχρονη και μελλοντική φιλοδοξία να γίνει ο κύριος επιχειρηματικός και τουριστικός προορισμός της περιοχής. Το «Μονοπάτι Πολιτισμού» συνδέει το νέο σταθμό του Μετρό της Εγνατίας με τις εκθεσιακές αίθουσες, το Μακεδονικό Μουσείο, το Συνεδριακό Κέντρο, το Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείο. Η «Ορεινή διαδρομή» στοχεύει να διανοιχθεί ξανά ο υπάρχοντας άξονας Βορρά Νότου και δίνει έμφαση στη σχέση βουνού, θάλασσας, Πανεπιστημίου και πόλης. Το πάρκο θα είναι προσβάσιμο από παντού.

Η δυτική περιοχή ανάμεσα στην Αγγελάκη και τον κεντρικό άξονα γίνεται χώρος για δραστηριότητες, η κεντρική περιοχή που ξεπροβάλλει από την πλατεία ΧΑΝΘ ως το ΜΜΣΤ θα περιλαμβάνει μικρούς πολιτιστικούς κήπους και καφέ. Η νότια περιοχή δίπλα στη λεωφόρο Στρατού που εγκαθίσταται το νέο Συνεδριακό Κέντρο θα γίνει ένα αμφιθέατρο για παραστάσεις και εκδηλώσεις. Σε περιόδους που δεν γίνονται εκθέσεις οι χώροι μπορούν να μείνουν ανοιχτοί για δημόσια χρήση.

«Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε την κρατική περιουσία, μετράμε για να ξέρουμε ακριβώς τα ακίνητα που διαθέτουμε, η ΕΤΑΔ έχει περίπου 70.000 ακίνητα αλλά δεν είναι άμεσα αξιοποιήσιμα όλα. Στη Θεσσαλονίκη ωριμάζει πλέον η αξιοποίηση του στρατοπέδου Γκόνου με τη δημιουργία Κέντρου Logistics», σημείωσε ο CEO και εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης.

«Δίνουμε χρήματα και για την αποπληρωμή του χρέους αλλά και για δημόσιες επενδύσεις, έχουμε ζητήσει από τις τράπεζες να επενδύσουν 10 εκατ. ευρώ για λογαριασμό μας, το Υπερταμείο θα έχει συνέχεια δε θα επηρεαστεί από τις εκλογές του 2023, αυτό είναι πολύ κρίσιμο για τους επενδυτές. Έχουμε τριετές στρατηγικό σχέδιο συμφωνημένο με το υπουργείο οικονομικών, είμαστε αισιόδοξοι για τις προοπτικές της οικονομίας, η λύση είναι περισσότερες επενδύσεις για περισσότερες δουλειές», επεσήμανε.


Τίτλος της ημερίδας, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι του Υπερταμείου και των θυγατρικών του, όπως και στελέχη της επιχειρηματικής και επιστημονικής κοινότητας, είναι: «Δημιουργώντας νέες ευκαιρίες βιώσιμης και περιφερειακής ανάπτυξης στη χώρα: η αναπτυξιακή στρατηγική του Υπερταμείου και των εταιρειών του σε Real Estate, Υποδομές και Logistics». Το πολυδιάστατο αυτό θέμα θα προσεγγισθεί υπό το πρίσμα της ολοκληρωμένης αναπτυξιακής στρατηγικής του Υπερταμείου, η οποία έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο Στρατηγικό Σχέδιο 2022 – 2024. Το σχέδιο περιγράφει τους στόχους και τις πρωτοβουλίες μέσα από τα οποία το Υπερταμείο, το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο της χώρας, σε συνεργασία με τις Διοικήσεις των εταιρειών του, ενισχύει τις δράσεις αξιοποίησης των δημόσιων περιουσιακών στοιχείων στους τομείς του Real Estate, των Υποδομών και των Logistics.

Αναλυτικότερα, στη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάζονται η δυναμική του Real Estate της χώρας και οι στρατηγικές αξιοποίησής του, τα ζωτικής σημασίας έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζονται στην αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας. Στον τομέα των Logistics, θα συζητηθεί η συνολικότερη στρατηγική που σχετίζεται με τη διάθεση ακινήτων για την κατασκευή εμπορευματικών σταθμών και η ζήτηση της αγοράς για αντίστοιχους χώρους, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον εκσυγχρονισμό των Υποδομών μέσα από τη στοχευμένη αξιοποίηση και την προσέλκυση κεφαλαίων, όπως και η αναβάθμιση των νοσοκομείων και των κέντρων Υγείας στη Θεσσαλονίκη.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.