ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ Fast Forward Forum ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - ΟΑΣΘ: Θα παραμείνει κρατικός, αλλά μάλλον μικρότερος

Νίκος Ηλιάδης07 Φεβρουαρίου 2024

Ο Χρήστος Σταϊκούρας ρωτήθηκε τι σκοπεύει να κάνει το υπουργείο με τον ΟΑΣΘ. Πότε θα ολοκληρωθεί το καθεστώς της εκκαθάρισης εν λειτουργία που ισχύει από τον Ιούλιο του 2017 και εάν ο Οργανισμός θα παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο. 

Απαντώντας, ο υπουργός παρουσίασε καταρχάς τις κινήσεις που έγιναν τους τελευταίους μήνες στην κατεύθυνση της βελτίωσης της αστικής συγκοινωνίας. «Τον Δεκέμβριο κυκλοφορούσαν 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ, σήμερα ξεπεράσαμε τα 300. Επίσης υπάρχει αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων. Το 2023 ήταν κοντά στα 10 εκατομμύρια, κατά 69% περισσότερες σε σχέση με το 2022».

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην πρόσληψη των 150 οδηγών με σύμβαση ορισμένου χρόνου καθώς και στην επικείμενη άφιξη των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία αναμένεται να κυκλοφορήσουν γύρω στον Μάιο. Υπήρξε ωστόσο ειλικρινής λέγοντας ότι «θα έρθουν 110 ηλεκτρικά λεωφορεία. Ε και; Θα αντικαταστήσουν υφιστάμενο στόλο. Έχουμε τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρώπη. Και πόσους οδηγούς θα βρούμε; Πήραμε 150 και οι μισοί έφυγαν από τα ΚΤΕΛ τα οποία επίσης εκτελούν αστική συγκοινωνία. Και πότε συνταξιοδοτούνται οι οδηγοί; Και πότε θα έρθουν οι επόμενοι;».

Αναφορικά με το μέλλον του ΟΑΣΘ ο υπουργός εξήγησε πως «έχω ζητήσει από τον ΟΣΕΘ να μας πει τι ανάγκες έχει η Θεσσαλονίκη, πόσες από αυτές μπορεί να ικανοποιήσει ο ΟΑΣΘ και ποιος ΟΑΣΘ; Πρέπει να είναι ένας ΟΑΣΘ με καινούριο στόλο και με τους αναγκαίους οδηγούς για τα επόμενα 15 χρόνια. Άρα, εκτιμούμε ποιες είναι οι ανάγκες, τι μπορεί απ’ αυτές να καλύψει ο ΟΑΣΘ και όλα τα υπόλοιπα θα δοθούν σε άλλους παρόχους. Στόχος μας είναι να σχεδιάσουμε έναν αξιόπιστο δημόσιο φορέα συγκοινωνιών με προοπτική 15 και 20 ετών».

Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε παράλληλα πως το κομμάτι των συγκοινωνιών και των μεταφορών είναι πέρα και πάνω από τις υποδομές και τα έργα. «Πρέπει να στραφούμε εγκαίρως προς τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Και το FlyOver να γίνει και το μετρό να γίνει δεν σημαίνει ότι λύνουμε το πρόβλημα. Δέστε τι γίνεται στους δρόμους της Αθήνας, παρότι έχουν γίνει έργα. Το ίδιο θα συμβεί κι εδώ στη Θεσσαλονίκη. Οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης, οι πράσινες μεταφορές, οι αξιόπιστες μεταφορές πρέπει να είναι η συνδυαστική απάντηση, μαζί με το μετρό, μαζί με το FlyOver και μαζί και με μια σειρά από άλλες παρεμβάσεις».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 04.02.2024

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.