ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ Fast Forward Forum ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - FlyOver: Οι διαβεβαιώσεις και τα καρφιά Σταϊκούρα και η ένσταση του Αγγελούδη

Νίκος Ηλιάδης06 Φεβρουαρίου 2024

Η συζήτηση γύρω από το FlyOver αφορούσε κυρίως τις σοβαρές κυκλοφοριακές επιπτώσεις που παρατηρούνται στο πολεοδομικό συγκρότημα από την έναρξη των εργασιών. Μάλιστα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών άφησε υπαινιγμούς σε βάρος της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας στο υπουργείο για την ελλιπή προετοιμασία. 

Συγκεκριμένα, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι «αναλαμβάνω εγώ την ευθύνη ως υπουργείο για δύο συγκεκριμένα ζητήματα: πρώτον, για τις καθυστερήσεις των έργων της Θεσσαλονίκης, ασχέτως εάν δεν ήμουν εγώ υπουργός και δεύτερον, όταν τον Ιούλιο του 2023 αποφασίσαμε να κάνουμε το συντονιστικό όργανο για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από το FlyOver άκουσα με έκπληξη ότι ήταν η πρώτη φορά που συζητούσαμε κάτι τέτοιο».

Προσέθεσε ότι «το έργο θα μπορούσε να ξεκινήσει και τον Ιούλιο του 2023. Δεν το κάναμε προκειμένου να γίνει προετοιμασία, για να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις με στόχο να περιοριστούν τα προβλήματα. Τουλάχιστον στις συγκοινωνίες έχουμε κάποιο ορατό αποτέλεσμα. Όμως το πρόβλημα υφίσταται και επαναξιολογείται».

Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, σε τέσσερα χρόνια. Σημείωσε επίσης πως έχουν αναληφθεί ήδη κάποιες πρωτοβουλίες, σε συνεννόηση με την ΓΑΙΟΣΕ και την Ελληνικό Μετρό για εξεύρεση θέσεων στάθμευσης.

Αγγελούδης: Προσωρινή διακοπή

Θέμα προσωρινής διακοπής των εργασιών για το FlyOver έθεσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Ο κ. Αγγελούδης επισήμανε ότι «μπορούσε να καθυστερήσει το έργο για λίγους μήνες. Το έργο πρέπει να γίνει, αλλά υπάρχει τεράστιο πρόβλημα. Δεν θέλω να φτάσουμε στο σημείο η αντίδραση του κόσμου να υπονομεύσει ένα τόσο σοβαρό έργο που το χρειάζεται η πόλη. Να δοθεί ολιγόμηνη παράταση, για να γίνει το συντονιστικό όργανο ώστε να γίνουν όλα όσα πρέπει. Το συντονιστικό σταμάτησε να λειτουργεί από τον περασμένο Νοέμβριο. Δεν υπάρχει αρμόδιο όργανο για να λαμβάνει αποφάσεις και να λύνει τα προβλήματα που προκύπτουν».

Επίσης σημείωσε ότι από τους 110 αστυνομικούς που λέγεται ότι έχουν έρθει στη Θεσσαλονίκη για την αστυνόμευση των βασικών δρόμων ώστε να υπάρχει καλή κυκλοφορία, «μόνο 45 με 50 υπάρχουν κι αυτοί όχι όλη την ώρα. Άρα ήδη άρχισε να υποχωρεί η σωστή αστυνόμευση».

Όσον αφορά τη συμβολή του δήμου στο ζήτημα της διαχείρισης των επιπτώσεων από το FlyOver ο κ. Αγγελούδης ανέφερε ότι «ως δήμος είμαστε έτοιμοι να κάνουμε αποκομιδή απορριμμάτων το βράδυ αλλά θέλουμε άλλα 5 εκατ. ευρώ το χρόνο για να καλύψουμε το επιπλέον μισθολογικό κόστος». 

Όσον αφορά το ζήτημα της νυχτερινής τροφοδοσίας της αγοράς είπε πως «χρειάζεται αστυνόμευση, χωρίς αυτήν δεν μπορεί να εφαρμοστεί το μέτρο». Τέλος, ανέφερε ότι θα υπάρξει ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για το συγκεκριμένο θέμα. Επίσης, θα συγκαλέσει σύσκεψη ομάδας συγκοινωνιολόγων με σκοπό να υπάρξουν συγκεκριμένες προτάσεις για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού προβλήματος οι οποίες θα σταλούν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς αξιολόγηση.

Η απάντηση των Μπίλλια, Χρυσάφη

Απαντώντας στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας χαρακτήρισε «λάθος» το αίτημα για προσωρινή διακοπή των εργασιών. «Δεν είναι εφικτό να γυρίσουμε στην προηγούμενη κατάσταση. Ήδη έχουν αποκλειστεί λωρίδες κυκλοφορίας στην περιφερειακή. Έχουν στηθεί τα εργοτάξια. Επίσης, η λειτουργία του Μετρό θα έχει μικρό όφελος στην κυκλοφορία.

Όμως, κάποια πράγματα που είχαν συζητηθεί στο συντονιστικό όργανο, πρέπει να γίνουν. Εμείς ως Περιφέρεια έχουμε παρουσιάσει 15 συγκεκριμένες προτάσεις που μπορούν να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση».

Εκ μέρους της αναδόχου κοινοπραξίας ο πρόεδρος του δ.σ. της εταιρείας ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και αντιπρόεδρος του ομίλου MYTILINEOS Ευάγγελος Χρυσάφης διαβεβαίωσε ότι το έργο θα εκτελεστεί στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα, σε συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. «Μπορώ να σας υποσχεθώ ότι θα εκτελέσουμε το έργο on time. Το μπάτζετ δεν θα πρέπει να σας ενδιαφέρει γιατί τα λεφτά τα βάζουμε εμείς, ως εταιρεία, επενδύουμε στη Θεσσαλονίκη, στη Μακεδονία, στη Βόρεια Ελλάδα».

Ερωτηθείς εάν υπάρχει δυνατότητα το έργο να ολοκληρωθεί νωρίτερα από την τετραετία, αν για παράδειγμα οι εργασίες εξελίσσονταν σε δύο ή και τρεις βάρδιες ο κ. Χρυσάφης είπε ότι «σε θέματα διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, όπως και της κυκλοφορίας, των οποίων τη διοίκηση έχουν τα υπουργεία και οι τοπικοί φορείς, δυστυχώς εμείς δεν μπορούμε να παρέμβουμε. Μπορώ να υποσχεθώ όμως πως ό,τι μας υποδείξουν να κάνουμε για να επισπεύσουμε την υλοποίηση του έργου, θα το κάνουμε, ασχέτως δαπάνης».
Ο κ. Χρυσάφης έθεσε και το σημαντικό ζήτημα της απουσίας ολοκληρωμένου σχεδιασμού. «Εάν είχαμε ένα γενικότερο σχεδιασμό είμαι βέβαιος ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα καθυστερούσε, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε από το FlyOver δεν θα τα αντιμετωπίζαμε εάν ήταν ενταγμένο σε ένα ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό. Να σχεδιάζουμε λοιπόν με στρατηγική. Με κοινωνικό πρόσημο, με οικονομικό πρόσημο, με περιβαλλοντικό πρόσημο και κυρίως έργα ανθεκτικά».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 04.02.2024

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.