ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γ.Γ. Υποδομών: Αρχές του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό

Σοφία Χριστοφορίδου06 Φεβρουαρίου 2020

«Ως κυβέρνηση, όσα υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός και ο υπουργός θα τα υλοποιήσουμε. Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και αρχές του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει το μετρό» τόνισε από τη Θεσσαλονίκη ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος ξεναγήθηκε από τη Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, στην «καρδιά» του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας, αλλά και τους σταθμούς Φλέμιγκ, Πανεπιστήμιο και Αγίας Σοφίας, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νίκο Ταχιάο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Νίκο Κουρέτα.

Ο κ. Καραγιάννης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τους «γοργούς ρυθμούς» με τους οποίους προχωρούν οι εργασίες στα εργοτάξια του μετρό.«Ξέραμε τα προβλήματα που υπάρχουν και τα αντιμετωπίζουμε και πολύ σύντομα με την πολύ καλή δουλειά που γίνεται από την Αττικό Μετρό θα προχωρήσουν πολύ γρήγορα τα έργα στη Θεσσαλονίκη».

Η Βενιζέλου θα λειτουργήσει μετά την επανατοποθέτηση των αρχαίων

«Μετά τη λύση που προτείναμε για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου και έχουμε τη γνωμοδοτική απόφαση από το ΚΑΣ περιμένουμε από την υπουργό Πολιτισμού την υπουργική απόφαση και πάρα πολύ γρήγορα υλοποιούμε αυτά που έχουμε πει»

Σχετικά με τη μελέτη απόσπασης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Καραγιάννης εκτίμησε ότι «εντός τετραμήνου θα είμαστε έτοιμοι».

Για το ενδεχόμενο προσφυγών για να μην προχωρήσει η απόσπαση των αρχαιοτήτων ο κ. Ταχιάος είπε ότι η πρόταση που υποστήριξε στο ΚΑΣ η Αττικό Μετρό ήταν πολύ καλά μελετημένη και βασίστηκε στην προηγούμενη απόφαση του ΣΤΕ που «έκρινε ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση είναι η ενδεδειγμένη λύση, ή μια λύση νόμιμη εν πάση περιπτώσει, οπότε δεν φοβόμαστε. Θα το αντιμετωπίσουμε».

Διευκρίνισε ότι η μελέτη του σταθμού (επίπεδο -3) είναι διαφορετική από τη μελέτη επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων (επίπεδο -1). «Αυτή τη στιγμή κάνουμε τη μελέτη του σταθμού. Πολύ σύντομα, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα δείτε την προκαταρκτική μελέτη. Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι Θεσσαλονικείς είναι ότι με τη λύση τη δική μας δεν φεύγουν τα αρχαία από τη Βενιζέλου. Ο σταθμός θα κατασκευαστεί πολύ πιο γρήγορα και με μικρότερο κόστος, με το ίδιο αποτέλεσμα το οποίο θα υπήρχε αν ήταν εφικτή η κατασκευή με την παραμονή των αρχαίων επί τόπου».

Απαντώντας σε ερώτηση του makthes.gr είπε ότι η μελέτη της επανατοποθέτησης δεν είναι προϋπόθεση για να αρχίσει η απόσπαση των αρχαίων, αλλά ότι το συγκεκριμένο είναι θέμα του Υπουργείου Πολιτισμού. «Ο σταθμός θα κλείσει και θα λειτουργήσει μόνο μετά την επανατοποθέτηση των αρχαίων. Διαφορετικά δεν θα μπορούσε να γίνει, γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσαμε να κλείσουμε την πλάκα οροφής».

Σχετικά με το πότε θα αρχίσει η απόσπαση των αρχαίων είπε ότι αυτό θα συμβεί «όταν μας επιτρέψει το υπουργείο Πολιτισμού. Πρώτα όμως πρέπει να φύγει η κατάχωση, που θα έφευγε ούτως ή άλλως».

Οι λεπτομέρειες στον καμβά

Αναφορικά με τους σταθμούς Φλέμινγκ και Πανεπιστήμιο, που επισκέφθηκε σήμερα ο γ.γ. Υποδομών, είναι σε φάση αποπεράτωσης των έργων πολιτικού μηχανικού. Όπως τον ενημέρωσε ο κ. Ταχιάος τώρα έχουν ξεκινήσει για πρώτη φορά οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και οι εγκαταστάσεις που αφορούν τα μηχανολογικά τμήματα. «Για αυτά όπως και για την επιδομή δεν υπήρχαν μελέτες, εμείς τις επισπεύσαμε. Έχουν ξεκινήσει οι εργασίες και προχωράν κανονικά. Είμαστε στη φάση που έχεις ένα έργο τέχνης έχεις κάνει τον καμβά και τώρα κάνεις τις λεπτομέρειες. Αυτή είναι μια σχετικά αφανής αλλά δύσκολη, λεπτή δουλειά. Οι σταθμοί θα ολοκληρωθούν με την παράδοση του έργου, διότι πχ δεν μπορείς να κλείσεις τις ψευδοροφές αν δεν τελειώσεις με όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά.

To ότι υπάρχουν σταθμοί έτοιμοι για παράδοση και απλώς δεν υπάρχει τρένο να λειτουργήσουν είναι μύθος, στην πραγματικότητα για να λειτουργήσει τρένο πρέπει να τελειώσουν τα πάντα».

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.