ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Eurovision: «Μαύρισαν» την Ελλάδα στον ημιτελικό - Η απάντηση της ΕΡΤ στην κριτική

MakThes Team14 Μαΐου 2023

Ενώ η Σουηδία πανηγυρίζει για τη δεύτερη νίκη της Loreen, η οποία "σάρωσε" τα πάντα στο πέρασμά της στην αρένα του Λίβερπουλ και δίνοντας σκληρή μάχη με τον Φινλανδό τραγουδιστή πήγε το τρόπαιο της Eurovision στη Σκανδιναβία, στην Ελλάδα επικρατεί κατήφεια για το αποτέλεσμα.

Και αυτό, καθώς το φιάσκο με τον αποκλεισμό του νεαρού Βίκτωρα Βερνίκου ήταν μόνο η αρχή, αφού η αποκάλυψη των βαθμολογιών, ήρθε να αποδείξει πως η φετινή ελληνική συμμετοχή ήταν από τις πλέον αποτυχημένες που έχει στείλει ποτέ η χώρα μας.

Η EBU τα ξημερώματα της Κυριακής έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της βαθμολογίας του Β’ Ημιτελικού της Eurovision 2023, στον οποίο συμμετείχε και η χώρα μας. 
Σύμφωνα με τα επίσημα αποτελέσματα, η Ελλάδα και ο Victor Vernicos, στον ημιτελικό της Eurovision 2023 συγκέντρωσαν μόλις 14 βαθμούς, 12 από την Κύπρο και 2 από την Αρμενία.


Καμία άλλη χώρα δεν μας έδωσε βαθμούς και έτσι πλέον μπορούμε να μιλάμε για την χειρότερη επίδοση που είχε ποτέ η χώρα μας σε ημιτελικό, αφού βρεθήκαμε με λιγότερους βαθμούς και από τις χρονιές που αποκλείστηκαν οι Argo και η Γιάννα Τερζή. Στην τελική κατάταξη του πίνακα, η Ελλάδα ήρθε 13η, ανάμεσα σε 16 χώρες που συμμετείχαν στον Β’ Ημιτελικό της Eurovision.

Οι δικαιολογίες της ΕΡΤ

Η δημόσια τηλεόραση δέχτηκε δριμεία κριτική , πληθώρα αρνητικών σχολίων ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν πολλά ερωτηματικά για το κόστος συμμετοχής στον διαγωνισμό.

Ο γενικός διευθυντής προγράμματος και ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής προγράμματος της ΕΡΤ κκ. Κώστας Παπαβασιλείου και Κώστας Μπουρούνης μίλησαν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ το βράδυ του Σαββάτου και ξεκαθάρισαν πώς έγινε η επιλογή αλλά και τι ακριβώς ισχύει ως προς το κόστος συμμετοχής.

Συγκεκριμένα, ο Κώστας Μπουρούνης δήλωσε: «Στην πραγματικότητα ακολουθήθηκε η διαδικασία η οποία ακολουθείται τυπικά κάθε χρόνο από την ΕΡΤ. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε κάποια απευθείας ανάθεση. Η ΕΡΤ απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους ενδιαφερόμενους. Είχαμε δεκάδες συμμετοχές από αυτές τις συμμετοχές. Καταλήξαμε σε μία ας το πούμε “τελική λίστα” 7 συμμετοχών. 

Η διαφορετικότητα φέτος στην επιλογή ήταν ότι εκτός από την επιτροπή της ΕΡΤ για αυτές τις 7 συμμετοχές δημιουργήθηκε και τυχαία μία επιτροπή από 70 άτομα από το κοινό που συμμετείχαν και αυτά στην αξιολόγηση. Η συνολική αξιολόγηση και από τις δύο επιτροπές στην πραγματικότητα έδωσε το εισιτήριο στον Βίκτωρα Βερνίκο ώστε να ταξιδέψει το κομμάτι στη Λίβερπουλ και στη Eurovision.

Η επιτροπή αυτή είναι η ίδια η επιτροπή η οποία ήταν και πέρυσι και πρόπερσι που είχαμε κομμάτια μέσα στη δεκάδα του διαγωνισμού. Αλλά ξανατονίζω τη λέξη “διαγωνισμός”. Είναι ένας διαγωνισμός. Φέτος δεν τα καταφέραμε σε διαγωνισμό. Άλλοι είναι καλοί, άλλοι είναι καλύτεροι, άλλοι δεν είναι τόσο καλοί και δεν περνάνε. Έχει ξανασυμβεί στη χώρα μας και το 2016 και το 2018. Αποδεχόμαστε το αποτέλεσμα».

Για το αν περίμενε αυτή την κριτική μετά τον αποκλεισμό, ανέφερε: «Σε καμία περίπτωση και εν πλήρη γνώση, το δηλώνουμε αυτό. Σε καμία περίπτωση δεν περιμέναμε αυτή την αντιμετώπιση, αν θέλετε στα όρια της τοξικότητας. Το μήνυμα της Eurovision φέτος μετά και τη φιλοξενία στο Λίβερπουλ από την Ουκρανία, είναι “United By Music”. Πάντα η μουσική μας ενώνει.

Εγώ αυτό που βλέπω από το από μερίδα του ελληνικού Τύπου, των social media, είναι ότι ο νικητής μας ενώνει μόνο και όλα τα άλλα μας χωρίζουν. Η ΕΡΤ με το το κομμάτι αυτό του νεαρού καλλιτέχνη που το έγραψε στα 14 του χρόνια με αφορμή προσωπικά έντονα αρνητικά βιώματα -έως και κρίσεις πανικού- θέματα δηλαδή για τα οποία συνήθως γίνονται σταυροφορίες στα social media.

Ήρθε με αυτό το κομμάτι και η ΕΡΤ υποστήριξε και αγκάλιασε την παρουσία του στη σκηνή χωρίς να του επιβάλλει σε καμία περίπτωση υπερθέαμα. Εστιάσαμε στην ερμηνεία του μηνύματος που ήθελε να μεταδώσει σε όλη την Ευρώπη, Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Ρήγος ήθελε να τονίσει κάποιους στίχους, κάποιες λέξεις χρησιμοποιώντας και κάποια ελληνικά γράμματα της αλφαβήτου στο πίσω μέρος των οθονών, προσπαθώντας να περάσει το μήνυμα και μια αυθεντική καλλιτεχνική δημιουργία. Από εκεί και πέρα είναι ένας διαγωνισμός, ξαναλέω».

Στη συνέχεια ο Κώστας Παπαβασιλείου ανέφερε όσον αφορά το κόστος: «Το ποσό που παρουσιάστηκε ως τελικό ποσό δεν έχει καμία σχέση την πραγματικότητα. Αν υπήρξε αύξηση οφείλεται στο ότι η EBU αύξησε το ποσό συμμετοχής αλλά και διότι ο διαγωνισμός έγινε στη Μεγάλη Βρετανία, μία χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης που αυτόματα αυξάνει και τα κόστη. Σε καμία περίπτωση καμία επιπλέον αμοιβή δεν υπήρξε για κανέναν εργαζόμενο της ΕΡΤ. Η Μαρία και η Τζένη δεν πήραν ούτε ένα ευρώ. Τα 14.000 ευρώ αφορούν το ενοίκιο του booth όπου γίνεται ο σχολιασμός».



This page might use cookies if your analytics vendor requires them.