ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δήμος Θεσσαλονίκης: «Ναι» με επιφυλάξεις για τη νέα Τούμπα

Δημήτρης Λαζόπουλος09 Σεπτεμβρίου 2020

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία στην τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης η γνωμοδότηση του δήμου στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την ανέγερση του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα.

Για ένα αναπτυξιακό έργο έκανε λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας. «Μιλάμε για μία επένδυση περίπου 140 εκατομμυρίων ευρώ, για περίπου 20.000 θέσεις εργασίες κατά την κατασκευή του και περίπου 7.000 θέσεις εργασίες κατά την λειτουργία του», είπε ο κ. Ζέρβας.

Διορθώσεις για την εύρυθμη συνύπαρξη γειτονιάς-γηπέδου

Θετικοί στην ανέγερση του νέου γηπέδου εμφανίστηκαν συνολικά οι δημοτικοί σύμβουλοι, υπογραμμίζοντας ωστόσο ορισμένα σημεία στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου τα οποία χρήζουν διορθώσεων, για την εύρυθμη λειτουργία της περιοχής.

Ο Γιώργος Αβαρλής, πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και αντιδήμαρχος, υπενθύμισε ότι τον Απρίλιο του 2019 τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του δήμου Θεσσαλονίκης είχαν αποφασίσει σε ποιες περιοχές της Τούμπας θα επεκταθεί το νέο γήπεδο και συγκεκριμένα σε μία έκταση 119.000 τ.μ.

Σύμφωνα με τον κ. Αβαρλή, το Ε.Χ.Σ. χωρίζεται σε δύο ενότητες: στην πρώτη περιλαμβάνονται πολιτιστικές εγκαταστάσεις, πράσινο και στη δεύτερη κοινωνική πρόνοια, σχολεία, νηπιαγωγεία και θρησκευτικοί χώροι.

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής πρότεινε τα προβλεπόμενα 3.000 τ.μ. για κοινωφελείς χώρους, να αυξηθούν σε 3.800 τ.μ., συνέχισε ο κ. Αβαρλής.

Επίσης «προτείνουμε εγκαταστάσεις αστικών υποδομών και φωτοβολταϊκών, διθέσιο νηπιαγωγείο με αύξηση του συντελεστή δόμησης 60%», είπε ακολούθως.

Στο ίδιο πνεύμα η Ε.Π.Ζ. ζήτησε να αυξηθούν οι θέσεις στάθμευσης και να διερευνηθεί το μήκος του τεχνικού έργου υπογειοποίησης της οδού Κλεάνθους.

Προβληματισμός με την Κλεάνθους και τη «μοίρα»της αλάνας

Ο Σπύρος Βούγιας, επικεφαλής της πόλης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη» εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τη διαρροή του περιεχομένου της πρότασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και ζήτησε τροποποιήσεις στο σημείο που θα καταλήγει η υπογειοποίηση της Κλεάνθους, προκειμένου να εξυπηρετούνται καλύτερα οι κυκλοφοριακοί φόρτοι της περιοχής. Ειδικά σε ό,τι αφορά την κλίση 10% επί της οδού που θα υπογειοποιηθεί, εξέφρασε την άποψη πως δεν συνηθίζεται εντός αστικού ιστού και εκτίμησε πως μπορεί να παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση στην έξοδο της Κλεάνθους στη Λαμπράκη ακόμη και εντός της σήραγγας.

Για ελλείψεις οι οποίες πρέπει να καλυφθούν έκανε λόγο ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Σάκης Τζακόπουλος. Η αλάνα και το γήπεδο της Τούμπας είναι ένα τοπόσημο σε ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη, είπε ο κ. Τζακόπουλος, ωστόσο διαμήνυσε πως «δεν μπορεί ένα αστικό γήπεδο να μην έχει έστω και μία επίπτωση. Εγώ δεν είδα μέσα στο σχέδιο ούτε μία επίπτωση», όπως και για την υπογειοποίηση της Κλεάνθους «δεν είδα ούτε μία επίπτωση για τα ανοιχτά ορύγματα που θα υπάρχουν», πρόσθεσε. Υπογράμμισε μάλιστα πως θα πρέπει να υπάρχουν φίλτρα θορύβου για το τούνελ που θα υπάρχει, διότι θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα θορύβου στην περιοχή.

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Ενότητας», Σωτήρης Ζαριανόπουλος, είπε χαρακτηριστικά:  «νέο γήπεδο στον Α.Σ. ΠΑΟΚ ναι ανεπιφύλακτα. Στην Τούμπα ανεπιφύλακτα και για όλα τα τμήματα. Δεν βλέπουμε να γίνεται μεγάλη συζήτηση για τα υπόλοιπα αθλήματα. Μέχρι εκεί όμως» είπε και εκτίμησε ότι το σχέδιο ρίχνει το βάρος στην επιχειρηματική του αξιοποίηση με στόχο να γίνει σημείο τοπικού και υπερτοπικού ενδιαφέροντος. «Ένας τέτοιος χαρακτήρας που πάει να δοθεί στην αλάνα υπερακοντίζει» το γήπεδο και ταυτόχρονα «υποβαθμίζει τον κοινωνικό της χαρακτήρα», εκτίμησε ο κ. Ζαριανόπουλος.

Όπως είπε ο ίδιος «παρά τα μεγαλεπήβολα σχέδια, κλιμακωτά υπάρχει περίπτωση ότι με αυτή την αξιοποίηση θα αρχίσει να αποξενώνεται από την αλάνα της Τούμπας και ο λαός της Τούμπας και οι οπαδοί του ΠΑΟΚ».

Στο ίδιο πνεύμα κατέκρινε την έλλειψη ελεύθερων χώρων και πράσινου στο πλαίσιο της ανάπλασης και επανέλαβε τη θέση του ΚΚΕ η οποία είναι ενάντια  στην εμπορευματοποίηση του αθλητισμού.

Αντιθέτως ο κ. Ζαριανόπουλος ζήτησε αξιοποίηση του χώρου της αλάνας με κριτήριο την ικανοποίηση των αναγκών του λαού για ελεύθερο χώρο, για πράσινο, για άθληση και για παιδεία. «Αν πάμε σε μία λογική ανάπτυξης ενός μικρού ή μεσαίου εμπορικού κέντρου, η ανάπτυξη αυτών των δραστηριοτήτων θα θίξει καίρια τα συμφέροντα των καταστημάτων της Τούμπας», προειδοποίησε.

Παράλληλα διερωτήθηκε γιατί θα πρέπει να επιβαρυνθεί ο λαός για την ανάπλαση όταν τον περισσότερο χρόνο τον χώρο θα τον χρησιμοποιεί ο επιχειρηματίας και ούτε καν ο Α.Σ. ΠΑΟΚ. «Το σχέδιο φαίνεται ότι έχει πολλές ουρές ακόμη, οι οποίες θα αποκαλυφθούν με την υλοποίηση», εκτίμησε ο κ. Ζαριανόπουλος.

Τις ίδιες επιφυλάξεις με τον κ. Τζακόπουλο εξέφρασε και ο Αντώνης Γαζάκης, επικεφαλής της «Πόλης Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής»,, αναφέροντας πως για τον ΠΑΟΚ ίσως ήταν προτιμότερο να αποκτούσε ένα γήπεδο εκτός αστικού ιστού, δεδομένου και του γεγονότος ότι αυξάνεται ως μέγεθος.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη Είναι το Μέλλον», Γιώργος Ορφανός παρατήρησε πως «είναι φανερό ότι το σχέδιο το οποίο συζητάμε έχει στοιχεία που εμπλέκουν διάφορους τομείς της κοινωνίας. Είναι ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, η Εκκλησία, το πράσινο, τα σχολεία», ωστόσο «δεν έχω καταλάβει τι κάνουμε εμείς σήμερα στην Κλεάνθους. Πώς ακριβώς το κομμάτι που βρίσκεται στην πλευρά του γηπέδου θα ενώνεται με το άλλο κομμάτι που ενώνεται με τα σχολεία;», αναρωτήθηκε. Σε αυτό το πλαίσιο ρώτησε εάν είναι εφικτό να πεζοδρομείται η Κλεάνθους τις ώρες που θα διεξάγεται ένας αγώνας, όπως γίνεται σε γήπεδα του εξωτερικού.

Σε κάθε περίπτωση εκτίμησε πως «όταν το έργο τελειώσει θα μπορεί να δώσει μια δυναμική μεγαλύτερη στην ευρύτερη περιοχή» και πρότεινε στους μελετητές να εξετάσουν τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν από τους δημοτικούς συμβούλους.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης, δήλωσε: «να δούμε εάν οι επισημάνσεις μπορούν να βελτιώσουν» την επίδραση που θα έχει το έργο σε ολόκληρη την περιοχή.

Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, επικεφαλής της «Οικολογίας Αλληλεγγύης» τάχθηκε «στην ίδια κατεύθυνση των κριτικών παρατηρήσεων» που ειπώθηκαν προηγουμένως κατά την τηλεδιάσκεψη. «Χρειάζεται μέριμνα για επιπλέον χώρους στάθμευσης. Το οφείλει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ στους πολίτες της Τούμπας», καθώς η πλειοψηφία θα συνεχίσει να προσέρχεται στο γήπεδο για τους αγώνες με το αυτοκίνητο, ανέφερε ο κ. Τρεμόπουλος. Τόνισε, δε, την ανάγκη η ανάπλαση του γηπέδου να σημαίνει και αναβάθμιση όλης της Τούμπας. «Δεν θέλουμε να συνεχίσει ούτε το κυκλοφοριακό κομφούζιο, ούτε να υπάρχουν χαριστικές αντιμετωπίσεις», ξεκαθάρισε.

Η Κατερίνα Νοτοπούλου, επικεφαλής της «Θεσσαλονίκη Μαζί» στάθηκε στη στοχοποίηση δημοτικών συμβούλων από οπαδούς του ΠΑΟΚ. «Παρατηρώ με μεγάλη οδύνη από χθες το βράδυ τη στοχοποίηση δημοτικών συμβούλων όλων των παρατάξεων στα όρια του κανιβαλισμού. Ο δήμος και ο ίδιος κόσμος του ΠΑΟΚ οφείλουν τώρα να σταματήσουν αυτά τα φαινόμενα, διότι υποχρέωση κάθε αιρετού και κάθε πολίτη είναι να εκφράζει άποψη χωρίς φόβο και χωρίς πάθος», διαμήνυσε η κ. Νοτοπούλου.

«Ξεκάθαρα υπερψηφίζουμε το συγκεκριμένο θέμα. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που προχωρά και είμαστε εδώ για να παρακολουθούμε την έγκαιρη υλοποίηση και την ανταπόδοση στην κοινωνία», συνέχισε η κ. Νοτπούλου. Υπενθύμισε, δε, πως επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προχώρησαν σε χρόνο ρεκόρ οι νομοθετικές διαδικασίες για να έρθει σήμερα η έγκριση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου.

Να αγκαλιαστεί το «όραμα» ζήτησαν οι εκπρόσωποι του ΠΑΟΚ

Προηγουμένως τοποθετήθηκε από την πλευρά του ΠΑΟΚ ο Ιωάννης Δημογιάννης, υπεύθυνος εγκαταστάσεων και ανάπτυξης κτηριακών υποδομών της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, σημειώνοντας αρχικά πως «πρέπει να αγκαλιάσουμε όλοι μαζί το όραμα» για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ και υποστήριξε πως οι παρεμβάσεις που θα γίνουνε «μόνο προς το καλό της πόλης έχουνε να κάνουνε».

Ο αρχιτέκτονας που σχεδίασε το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο για τη νέα Τούμπα, ο Δημήτρης Δούμας, ανέφερε πως ήταν κρίσιμο να μπορέσει να χωροθετηθεί το έργο. Τόνισε μάλιστα πως πρέπει να λυθούν πολεοδομικά θέματα και να εξορθολογιστούν τα ανακύπτοντα ζητήματα με την ευκαιρία της ανέγερσης της νέας Τούμπας.

Ο κ. Δούμας εξήγησε ότι προβλέπεται μερική υπογειοποίηση της οδού Κλεάνθους η οποία θα επιτρέπει την απρόσκοπτη κυκλοφορία στους δρόμους της Τούμπας και την ταυτόχρονη ανεμπόδιστη άφιξη των φιλάθλων και των ομάδων με τα οχήματά τους προς τους υπόγειους χώρους στάθμευσης του νέου γηπέδου.

Ειδικότερα θα χωροθετηθούν περίπου 900 θέσεις στάθμευσης που θα συμπληρώνονται από τον χώρο στάθμευσης ο οποίος βρίσκεται επί της οδού Α. Παπαναστασίου στο ύψος του Ιπποκράτειου νοσοκομείου.

Από την άλλη ο κ. Δούμας χαρακτήρισε άκομψο το σημείο της γνωμοδότησης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του δήμου Θεσσαλονίκης που προτείνει ό,τι χρειαστεί για ρυθμίσεις ρυμοτομίας στην περιοχή της Τούμπας, να επιβαρύνει τον ερασιτέχνη ΠΑΟΚ.

Για την ιστορία η γνωμοδότηση υπερψηφίστηκε χωρίς ούτε μία ψήφο κατά, παρά μόνο με τρία «λευκά» των κ.κ. Ζαριανόπουλου, Κωνσταντινίδη και Γαζάκη.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.