ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΓΝΟ: Στα ψυγεία 21 προϊόντα - Τον Ιανουάριο η συνέντευξη της «Ελληνικά Γαλακτοκομεία»

Άννη Καρολίδου09 Δεκεμβρίου 2023

Μέσα στον Ιανουάριο θα έρθει στη Θεσσαλονίκη η διοίκηση του oμίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, με τους αδελφούς Σαράντη, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, να ξεδιπλώνουν τα σχέδια τους για την ιστορική ΑΓΝΟ, που στα μέσα του προηγούμενου μήνα, νεκραναστήθηκε, με την τοποθέτηση προϊόντων στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ.

Ακριβώς δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή της από την αγορά – το 2013, μέσα στη πιο σκοτεινή περίοδο της οικονομικής κρίσης- η ΑΓΝΟ επέστρεψε στην αγορά, κάνοντας αρχή από τη Θεσσαλονίκη, απευθυνόμενη στο καταναλωτικό κοινό της άλλοτε ισχυρής έδρας της.

Έτσι, από τα μέσα Νοεμβρίου, τοποθετήθηκαν σε ράφια λιανεμπορικών αλυσίδων, 21 κωδικοί, που συνθέτουν μία ολοκληρωμένη οικογένεια γαλακτοκομικών προϊόντων, ενώ στο τελευταίο 10ημερο του Νοεμβρίου λεωφορεία του ΟΑΣΘ ντύθηκαν με το γνωστό σήμα της ΑΓΝΟ , στα άσπρα και κόκκινα.


Για τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη
, η τοποθέτηση προϊόντων ΑΓΝΟ στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, σίγουρα αποτελεί crash test, από το οποίο και θα φανεί εάν η μπράντα θα μπορέσει να «ξαναπερπατήσει» στην αγορά καθώς πάρα πολλά έχουν αλλάξει στη λιανική των γαλακτοκομικών , κατά τη δεκαετία που πέρασε.

Πέρα από τις διαφοροποιήσεις στις διατροφικές προτιμήσεις των καταναλωτών, πολλές από τις αλλαγές που επήλθαν, από το 2000 και μετά, τις έφεραν οι ίδιοι οι αδελφοί Σαράντη, με κινήσεις σημαντικών εξαγορών, όπως της ΡΟΔΟΠΗΣ και προηγούμενα, της Λαρισινής, ΟΛΥΜΠΟΣ.

Ο Όμιλος των Ελληνικών Γαλακτοκομείων, περιμένει να βρει το soft spot των καταναλωτών της Θεσσαλονίκης και οι βασικές κατηγορίες στις οποίες θα δραστηριοποιηθεί η ΑΓΝΟ είναι το γάλα, το γιαούρτι, τα οξυγαλακτικά, τα επιδόρπια γάλακτος όπως, η κρέμα βανίλια και το ρυζόγαλο και, η κατηγορία του βουτύρου.

Ήδη τα προϊόντα ΑΓΝΟ βρίσκονται στις αλυσίδες super market Μασούτης, Σκλαβενίτης, Κρητικός ,στην αλυσίδα 4all καθώς και σε παντοπωλεία, αρτοζαχαροπλαστεία, φούρνους και μίνι μάρκετ, σε όλη την περιοχή της Θεσσαλονίκης αλλά και στη Δυτική Μακεδονία.

Όταν οι αδελφοί Σαράντη, αγόραζαν το Μάρτιο του 2022 για 7,7 εκατ. ευρώ το εμπορικό σήμα και το εργοστάσιο της ΑΓΝΟ, στο Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, γνώριζαν ότι δεν θα ήταν εύκολο να επαναλειτουργήσουν το μεγάλο βιομηχανικό συγκρότημα, το οποίο από έχει μείνει κλειστό για παραπάνω από δέκα χρόνια.

Έτσι, τα προϊόντα ΑΓΝΟ παράγονται στα εργοστάσια του Ομίλου, τα γάλατα στη Λάρισα και τα γιαούρτια στα Τρίκαλα, από γάλα που εισκομίζεται από έξι μακεδονικές φάρμες, στις περιοχές του Λαγκαδά, του Σοχού και της Νέας Απολλωνίας.

Όπως πληροφορείται το makthes.gr, στην παρούσα φάση δεν υπάρχει πλάνο λανσαρίσματος και άλλων προϊόντων ΑΓΝΟ. Για τον Όμιλο, η αγορά του παγωτού, έχει ενδιαφέρον αλλά δεν προβλέπεται άμεση δραστηριοποίηση σε αυτή.

Το πρώτο και σημαντικό βήμα είναι, να «τραβήξουν» πωλήσεις τα προϊόντα ΑΓΝΟ, όταν μάλιστα βρίσκονται δίπλα- δίπλα με προϊόντα υπό άλλες μπράντες του Ομίλου. 

Το δεύτερο και πολύ σημαντικό θα είναι η αξιοποίηση του μεγάλου ακινήτου της ΑΓΝΟ στο Λαγκαδά. Οι εγκαταστάσεις βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης και ανάλογα με την έκβαση των ενεργειών, θα αποφασιστεί η όποια ενδεχόμενη επαναλειτουργία τους.


Από την πορεία των προϊόντων ΑΓΝΟ στην αγορά θα εξαρτηθεί εν πολλοίς και η απόφαση επαναλειτουργίας του μεγάλου εργοστασίου, κάτι που θα απαιτήσει ίσως και περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ για επενδύσεις σε πάγια, κτιριακά αλλά κυρίως μηχανήματα και λοιπούς εξοπλισμούς.

Να σημειωθεί ότι το 2022 ο όμιλος των Ελληνικών Γαλακτοκομείων εμφάνισε κύκλο εργασιών 493,8 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 15,72% σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2021 και αποτελέσματα προ φόρων χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 65 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 43,36%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 26,4 εκατ. ευρώ.

Στο μεταξύ βρίσκεται σε εξέλιξη η επένδυση της Κυπριακής γαλακτοβιομηχανίας Koυρούσιης, της οποίας έχουν αποκτήσει το 49% τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Η επένδυση που είναι της τάξης των 40 εκατ. ευρώ, αφορά στη δημιουργία μονάδας παραγωγής τυροκομικών.


This page might use cookies if your analytics vendor requires them.