Να… τιθασεύσει τα πατίνια φιλοδοξεί ο δήμος Θεσσαλονίκης

Δημήτρης Λαζόπουλος28 Σεπτεμβρίου 2019

Κανόνες στην κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών τα οποία εισήλθαν στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων, επιχειρεί να θέσει ο δήμος Θεσσαλονίκης, με μία σειρά μέτρων τα οποία σχεδιάζει προκειμένου να καλύψει το «κενό» που υφίσταται στον Κ.Ο.Κ. καθώς επίσης και να περιορίσει τις πιθανότητες εκδήλωσης τροχαίων ατυχημάτων.

Ο Σωκράτης Δημητριάδης, αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας αποκαλύπτει στο makthes.gr πως «έχω πάρει από τον αντίστοιχο αντιδήμαρχο του Ηρακλείου όλο το πλαίσιο που κινήθηκαν για την απαγόρευσή τους. Δεν θέλουμε να απαγορευτούν, αλλά δυστυχώς θα αναγκαστούμε αν δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο να τα καλύπτει».

Ειδικότερα, ο κ. Δημητριάδης σε επικοινωνία με τον διευθυντή της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Θωμά Γέρμανο, «οτιδήποτε έχει κινητήρα θεωρείται ότι είναι όχημα, πρέπει να έχει πινακίδα και δεν μπορεί να κυκλοφορεί στον δρόμο».

Την ίδια ώρα, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας έχει συνομιλήσει με τον εκπρόσωπο της εταιρείας Hive η οποία επίσης ξεκίνησε να δραστηριοποιείται με ηλεκτρικά πατίνια στη Θεσσαλονίκη και το ίδιο θα πράξει και με τη Lime η οποία επίσης νοικιάζει ηλεκτρικά πατίνια στην πόλη, διαμηνύοντας ότι τα πατίνια θα πρέπει πλέον «να κινούνται στον ποδηλατόδρομο».

«Τρώνε» λωρίδες οι νέοι ποδηλατόδρομοι

Βέβαια, προκειμένου να καταστεί εφικτή και ασφαλής η κυκλοφορία των πατινιών στους ποδηλατόδρομους, ο δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να τους αναμορφώσει. Στόχος είναι «μέσα στο επόμενο τετράμηνο, το πολύ, να έχουν τελειώσει όλοι, χωρίς την μπορντό διαγράμμιση», προαναγγέλλει ο κ. Δημητριάδης και συμπληρώνει πως οι υφιστάμενοι ποδηλατόδρομοι θα βαφτούν με «καινούργια χρώματα, ψυχροπλαστικά, τα οποία δεν θα φεύγουν με την πολυχρησία, ούτε με τα καιρικά φαινόμενα».

Πιο συγκεκριμένα, θα βαφούν «οι σημάνσεις και τα βέλη που θα δείχνουν ότι είναι ποδηλατόδρομος και αντίστοιχα την κίτρινη γραμμή που τον ξεχωρίζει από τις λωρίδες κυκλοφορίας. Θα βάλουμε πασαλάκια για να οριοθετείται», περιγράφει ο κ. Δημητριάδης.

Βάσει των νέων νομοθετικών διατάξεων για τις διαστάσεις των ποδηλατόδρομων, «το πλάτος θα είναι 2,5 μέτρα πλέον συν 70 πόντους. Ένα κράσπεδο δημιουργείται. Αυτό είναι μία λωρίδα» και θα μειωθεί ο χώρος για τα αυτοκίνητα επισημαίνει ο κ. Δημητριάδης. Ήδη ο ίδιος σχεδιάζει να δημιουργήσει ποδηλατόδρομο στην αριστερή λωρίδα επί της Λεωφόρου Νίκης, η οποία σήμερα καταλαμβάνεται από σταθμευμένα οχήματα, αυτοκίνητα και μηχανάκια. Σε αυτό το πλαίσιο ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος στην παλιά παραλία θα καταργηθεί και θα διατηρηθεί ο ποδηλατόδρομος όπως είναι επί της νέας παραλίας, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας.

Γενικώς σε όλη την πόλη, οι υφιστάμενοι ποδηλατόδρομοι δεν θα αλλάξουν στις διαστάσεις τους, παρά μόνο θα βαφούν και θα οριοθετηθούν, σημειώνει ο κ. Δημητριάδης.

Συστάσεις, αλλά όχι πρόστιμα από την τροχαία

Άλλο σκέλος του σχεδιασμού του δήμου Θεσσαλονίκης είναι να ζητήσουν από τις εταιρείες οι οποίες νοικιάζουν τα πατίνια, να παρέχουν κράνος για τους αναβάτες, διαμηνύει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.

Ερωτηθείς πώς θα αντιμετωπίζει τους παραβάτες η δημοτική αστυνομία και η τροχία, ο κ. Δημητριοάδης διευκρινίζει πως ειδικά η πρώτη «αν το πατίνι δεν είναι ακίνητο, δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο η αστυνομία μπορεί να κάνει». Ακόμη, λέει πως από τη στιγμή που το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης λάβει απόφαση περί της κυκλοφορίας των ηλεκτρικών πατινιών αποκλειστικά εντός των ποδηλατόδρομων, τότε «η αστυνομία θα μπορεί πλέον να τους κάνει σύσταση», όχι όμως και να καταγράφει πρόστιμο, καθώς δεν υπάρχει σχετικό νομοθετικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια, υπογραμμίζει ο ίδιος.

Σε ερώτηση για το σε ποια φάση βρίσκεται η κατάρτιση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου για τα πατίνια η οποία ξεκίνησε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήδη από την άνοιξη του 2019, ο κ. Δημητριάδης απαντά πως «το πλαίσιο φτιάχνεται αυτή τη στιγμή. Θα αργήσει» με βάση τις απαντήσεις που έλαβε από τη νέα ηγεσία του υπουργείου.

Σε κάθε περίπτωση «έχουμε άπειρους ποδηλατόδρομους όπου μπορούν να κινηθούν και να πάνε στις δουλειές τους» παρατήρησε ο κ. Δημητριάδης.

Η θέση της Hive

Το makthes.gr ζήτησε από τη Hive τη θέση της για τις προτεραιότητες που έχει αναλάβει και έχει σχεδιάσει σε σχέση με την ασφαλή κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στη Θεσσαλονίκη. «H hive από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της στην Ελλάδα τονίζει σε κάθε ευκαιρία ότι πρωταρχικός της στόχος είναι η ασφάλεια των χρηστών και ο σεβασμός των μη χρηστών» σημειώνει σε γραπτή απάντησή της η Μαρία Ανδρεάδου, Country Manager της Hive στην Ελλάδα. 

Η ίδια συμπληρώνει, επί λέξει, πως «υπάρχουν σαφείς οδηγίες και στον ιστοτοπό μας αλλά και στο app που χρησιμοποιεί όποιος επιθυμεί να νοικιάσει τα scooters μας. Σε αυτό το πλαίσιο, είμασταν οι πρώτοι που μιλήσαμε για την ανάγκη δημιουργίας ομάδων εργασίας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο όπου εταιρείες και θεσμοί από κοινού θα εργαστούν προς την κατεύθυνση δημιουργίες κανονιστικού πλαισίου προς όφελος όλων των πολιτών».

Σε αυτό το πλαίσιο «έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας βάσει της εμπειρίας μας και διεθνών best practices και παραμένουμε πάντα αρωγοί σε κάθε πρωτοβουλία που δεν λειτουργεί τιμωρητικά προς το νέο οικολογικό, οικονομικό και καινοτόμο τρόπο μετακίνησης στην πόλη», υπογραμμίζει η κα. Ανδρεάδου χωρίς να υπεισέλθει σε αναλυτική παρουσίαση των προτάσεών τους.

Τέλος, να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο του ρεπορτάζ το makthes.gr  επιχείρησε να επικοινωνήσει με εκπρόσωπο της έτερης εταιρείας που νοικιάζει πατίνια στην πόλη, τη Lime, ωστόσο δεν κατέστη εφικτό.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.