ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΕΠΑΛ Σταυρούπολης : Τα ακροδεξιά στοιχεία, η βία, το σχολείο ως "ασπίδα" και τα αναπάντητα ερωτήματα

Έλενα Αποστολίδου29 Σεπτεμβρίου 2021

Οι εξελίξεις και η πόλωση της κατάστασης που επικρατεί στο 1ο -2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης στη Θεσσαλονίκη προκαλούν ανησυχία και φόβο για την επόμενη ημέρα. Όπως λένε εκπρόσωποι εκπαιδευτικών και γονέων στο makthes.gr «οι εικόνες αυτές θα πρέπει να μας προβληματίσουν και παράλληλα να μας κινητοποιήσουν ως προς την εξεύρεση των τρόπων μέσα από τους οποίους θα εκτονωθεί αυτή η κατάσταση και κυρίως θα αναζητηθεί η ρίζα του προβλήματος, που "γέννησε" τα ακραία φαινόμενα μέσα στο σχολείο τα οποία εκδηλώνονται απροκάλυπτα και με βιαιότητα και ενισχύονται από εξωσχολικούς, εξυπηρετώντας ακραίους "παρατηρητές", σε βάρος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Οι εκπαιδευτικοί παρακολουθούν σαστισμένοι την κατάσταση να πολώνεται στο ΕΠΑΛ της Σταυρούπολης με την παρουσία των αστυνομικών δυνάμεων να μην μπορεί σήμερα να σταματήσει τα άτομα μέσα από το σχολείο, αλλά και εκείνα εκτός σχολείου που έχουν συγκεντρωθεί και εκδηλώνουν παραβατικές συμπεριφορές.

Για την Πόπη Σαραϊδάρη, εκπαιδευτικό και μέλος ΔΣ της Ε' ΕΛΜΕ, «η κατάσταση είναι γνωστή, υπάρχουν ακραία φασιστικά φαινόμενα στο σχολείο γεγονός που προκαλεί αποτροπιασμό. Η κατάσταση συνεχίζει να υφίσταται και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε συλλογικά και αποφασιστικά». Στο ερώτημα πως γεννήθηκαν τα ακραία στοιχεία και φτάσαμε σήμερα να υπάρχουν μέσα στο σχολείο και να εκδηλώνονται με αυτόν τον τρόπο, η ίδια δίνει τη δική της εξήγηση μέσα από την ψυχολογία και το αδιέξοδο που νιώθουν οι μαθητές, αλλά και την ευκαιρία όπως λέει της Χρυσής Αυγής που βρήκε χαραμάδα, μπήκε στα σχολεία και ενισχύεται από εξωσχολικούς.

«Το σχολείο δεν μπορεί να είναι χώρος διακίνησης φασιστικών ιδεών και πρακτικών. Πρόκειται για μικρή ομάδα που έχουν στήριξη από έξω, από φασιστικές ομάδες που είναι γνωστό ότι δρουν και στη δυτική Θεσσαλονίκη. Η Χρυσή Αυγή καταδικάστηκε στο δικαστήριο, αλλά έβγαλε συγχαρητήρια ανακοίνωση για τη συμπεριφορά των μαθητών. Προσπάθησαν και προσπαθούν να διαδώσουν τις φασιστικές πρακτικές μέσα στα σχολεία. Αυτό το φαινόμενο δεν γεννήθηκε σήμερα, ούτε από τη μία μέρα στην άλλη. Η έλλειψη οράματος και οπτικής, όταν οι νέοι δεν βλέπουν μέλλον στην εκπαίδευση, αναζητούν τρόπους να επιβεβαιωθούν και να αισθανθούν δύναμη ασκώντας την μέσα από αυτόν τον λάθος τρόπο. Τα παιδιά αυτά εμείς τα έχουμε μιλήσει και δεν είδαμε κάτι τέτοιο, ενισχύονται αυτές οι συμπεριφορές από έξω, με ορισμένα, πολύ λίγα παιδιά να επηρεάζονται εύκολα από στοιχεία εκτός σχολείου και να αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο. Σήμερα υπήρχαν πολλοί εξωσχολικοί που συγκεντρώθηκαν για να ενισχύσουν αυτές τις συμπεριφορές», δηλώνει.

Ο Θανάσης Κοκονάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, που βρέθηκε και σήμερα στην περιοχή μιλάει στο makthes.gr δίνοντας τη δική του εκδοχή και επισημαίνοντας την "ανοχή" όπως λέει που υπάρχει στα ακραία στοιχεία, τα οποία θα πρέπει να αναζητηθούν και να απομονωθούν. «Υπάρχει ακροδεξιός θύλακας μέσα στο σχολείο που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια. Είναι  γνωστό  εδώ και λίγα χρόνια πως υπάρχουν τα ακραία στοιχεία στο σχολείο και θέλουν να δημιουργούν εντάσεις και να κυριαρχήσουν στη σχολική κοινότητα, σε βάρος των υπολοίπων, δηλαδή εκείνων των μαθητών που ουδεμία σχέση έχουν με αυτά τα στοιχεία, αλλά υπάρχει φόβος και ατιμωρησία για αυτό και φτάσαμε σήμερα μέχρι εδώ», δηλώνει.

«Θέλουν βία και να δημιουργήσουν εντάσεις στα σχολεία, αυτός είναι ο ρόλος των ακραίων και περιθωριακών στοιχείων και αυτό θα πρέπει να το δούμε πολύ σοβαρά», επισημαίνει ο κ. Κοκονάς.

Για τους περισσότερους το πιο σημαντικό ζήτημα είναι η «αποσυμπίεση» της εκρηκτικής κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στο σχολικό συγκρότημα και η επιστροφή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το στοίχημα αυτό μοιάζει δύσκολο, όπως και η επόμενη μέρα στο ΕΠΑΛ της Σταυρούπολης και απαιτεί αποφάσεις ώριμες, ψύχραιμες και προσανατολισμένες μέσα από παιδαγωγικές και κοινωνικές παραμέτρους, καθώς θα πρέπει να μη στιγματιστεί το σχολείο, να συνεχίσουν οι μαθητές τα μαθήματά τους και φυσικά να μην «αποσιωπηθούν» οι ακραίες απόψεις που υιοθετήθηκαν και εκδηλώθηκαν με βίαια και επεισόδια εντός της σχολικής κοινότητας.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.