ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχονται και νέες αυξήσεις σε αλεύρι, ζάχαρη και ηλιέλαιο

Τις ανατιμήσεις προαναγγέλλει ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρομεσαίων Μάρκετ Ελλάδας, Γιάννης Πηλίδης

 29/03/2022 07:00

Έρχονται και νέες αυξήσεις σε αλεύρι, ζάχαρη και ηλιέλαιο

Δήμητρα Παληγιάννη

Ένα νέο πεδίο στην καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών έχει ανοίξει το τελευταίο διάστημα ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος που μαίνεται για περισσότερο από ένα μήνα, επηρεάζοντας σημαντικά την παγκόσμια οικονομική ισορροπία και προκαλώντας σοβαρές μεταβολές στις τιμές των βασικών αγαθών.

Αλεύρι, ζάχαρη και ηλιέλαιο φαίνεται πως μπαίνουν όλο και συχνότερα στο καλάθι του Έλληνα καταναλωτή, υπό το φόβο έκτακτων ελλείψεων αυτών των προϊόντων, καθώς οι δύο χώρες που βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση αποτελούν τους μεγαλύτερους προμηθευτές σε σιτηρά, έλαια και ζάχαρη παγκοσμίως.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρομεσαίων Μάρκετ, Γιάννης Πηλίδης, μιλώντας στο makthes.gr, επιβεβαιώνει την ανοδική τάση στην αγορά αλεύρων, ζάχαρης και ηλιέλαιου από το καταναλωτικό κοινό, έπειτα από την κλιμάκωση του ουκρανικού ζητήματος και τις ραγδαίες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων που αυτή προκάλεσε.

Χαρακτηριστική αποτελεί η αύξηση μέχρι και 50% στην τιμή του ηλιέλαιου, καθώς και στα άλευρα, τα οποία σημείωσαν ποσοστό αύξησης από 10-35% μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Την ίδια στιγμή, η τιμή της ζάχαρης στο εμπόριο ακρίβυνε κατά 10%, ενώ σύμφωνα με τον κ. Πηλίδη επιπλέον αυξήσεις στις τιμές των παραπάνω προϊόντων είναι καθ’ οδόν.

«Η ζάχαρη αναμένεται να αυξηθεί ακόμη 10%, αλλά δεν πρόκειται να το δούμε άμεσα στην επόμενη εβδομάδα. Το ίδιο ισχύει και για το ηλιέλαιο, όμως αν η τιμή του ανέβει τόσο, ώστε να φτάσει του ελαιόλαδου, τότε θα σταματήσουν να το προτιμούν και οι καταναλωτές», υποστηρίζει ο ίδιος.

«Είναι γεγονός, υπάρχει μια αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για αλεύρι, ζάχαρη και ηλιέλαιο. Ο κόσμος αγοράζει περισσότερο από αυτά τα προϊόντα, ωστόσο μέχρι στιγμής οι αγορές τους παραμένουν μέσα στα πλαίσια του λογικού» δηλώνει και προσθέτει ότι «σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα ανεπάρκειας στα αγαθά».

Όπως σημειώνει ο κ. Πηλίδης η τάση των καταναλωτών για αγορά των εν λόγω τροφίμων εντοπίζεται κυρίως στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας και λιγότερο στην επαρχία.

elmarketpilidis.jpg


Ένα νέο πεδίο στην καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών έχει ανοίξει το τελευταίο διάστημα ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος που μαίνεται για περισσότερο από ένα μήνα, επηρεάζοντας σημαντικά την παγκόσμια οικονομική ισορροπία και προκαλώντας σοβαρές μεταβολές στις τιμές των βασικών αγαθών.

Αλεύρι, ζάχαρη και ηλιέλαιο φαίνεται πως μπαίνουν όλο και συχνότερα στο καλάθι του Έλληνα καταναλωτή, υπό το φόβο έκτακτων ελλείψεων αυτών των προϊόντων, καθώς οι δύο χώρες που βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση αποτελούν τους μεγαλύτερους προμηθευτές σε σιτηρά, έλαια και ζάχαρη παγκοσμίως.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρομεσαίων Μάρκετ, Γιάννης Πηλίδης, μιλώντας στο makthes.gr, επιβεβαιώνει την ανοδική τάση στην αγορά αλεύρων, ζάχαρης και ηλιέλαιου από το καταναλωτικό κοινό, έπειτα από την κλιμάκωση του ουκρανικού ζητήματος και τις ραγδαίες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων που αυτή προκάλεσε.

Χαρακτηριστική αποτελεί η αύξηση μέχρι και 50% στην τιμή του ηλιέλαιου, καθώς και στα άλευρα, τα οποία σημείωσαν ποσοστό αύξησης από 10-35% μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Την ίδια στιγμή, η τιμή της ζάχαρης στο εμπόριο ακρίβυνε κατά 10%, ενώ σύμφωνα με τον κ. Πηλίδη επιπλέον αυξήσεις στις τιμές των παραπάνω προϊόντων είναι καθ’ οδόν.

«Η ζάχαρη αναμένεται να αυξηθεί ακόμη 10%, αλλά δεν πρόκειται να το δούμε άμεσα στην επόμενη εβδομάδα. Το ίδιο ισχύει και για το ηλιέλαιο, όμως αν η τιμή του ανέβει τόσο, ώστε να φτάσει του ελαιόλαδου, τότε θα σταματήσουν να το προτιμούν και οι καταναλωτές», υποστηρίζει ο ίδιος.

«Είναι γεγονός, υπάρχει μια αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για αλεύρι, ζάχαρη και ηλιέλαιο. Ο κόσμος αγοράζει περισσότερο από αυτά τα προϊόντα, ωστόσο μέχρι στιγμής οι αγορές τους παραμένουν μέσα στα πλαίσια του λογικού» δηλώνει και προσθέτει ότι «σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα ανεπάρκειας στα αγαθά».

Όπως σημειώνει ο κ. Πηλίδης η τάση των καταναλωτών για αγορά των εν λόγω τροφίμων εντοπίζεται κυρίως στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας και λιγότερο στην επαρχία.

elmarketpilidis.jpg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία