ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aγωγός Ελλάδας – Β. Μακεδονίας: Ένα βήμα πριν μπει... το αέριο στο αυλάκι

Εντείνονται επαφές και διεργασίες μεταξύ των δύο χωρών με στόχο τη συμφωνία που θα οδηγήσει στην κατασκευή του αγωγού

 13/03/2023 14:30

Aγωγός Ελλάδας – Β. Μακεδονίας: Ένα βήμα πριν μπει... το αέριο στο αυλάκι

Πυκνώνουν οι συναντήσεις των στελεχών των εταιρειών ΔΕΣΦΑ και NOMA Gas που θα τρέξουν τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου Ελλάδας – Β. Μακεδονίας, σύμφωνα με το energypress.gr.

Και την περασμένη εβδομάδα στα Σκόπια πραγματοποιήθηκε ανάλογη συνάντηση με αντικείμενο τους τον καλύτερο συντονισμό των δύο εταιρειών προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση αλλά και να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την προμήθεια του εξοπλισμού και της εκκίνησης των εργασιών κατασκευής του αγωγού.

Σε ό,τι αφορά το ελληνικό τμήμα του αγωγού μήκους 55 χλμ που θα ξεκινά από τη Ν. Μεσημβρία ο ΔΕΣΦΑ, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να λάβει την επενδυτική απόφαση μέχρι το τέλος του καλοκαιριού με αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ ο Διαχειριστής κινείται και προς την κατεύθυνση της προκήρυξης των διαγωνισμών για τους σωλήνες και τον εργολάβο που θα αναλάβει την κατασκευή.

Το έργο αποσκοπεί στη διασύνδεση των συστημάτων φυσικού αερίου Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας με στόχο την διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας φυσικού αερίου στην Βόρεια Μακεδονία καθώς σήμερα η τροφοδοσία της εν λόγω αγοράς εξαρτάται αποκλειστικά από τη διασύνδεση με την Βουλγαρία (σε συμφόρηση).

Η πρόσβαση στο ΕΣΦΑ και ειδικότερα στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας και στο αέριο μέσω ΤΑΡ θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό, οδηγώντας έτσι σε δυνητικά πιο χαμηλές τιμές προμήθειας φυσικού αερίου στη γείτονα χώρα. Ταυτόχρονα το έργο αυτό προωθεί την περιφερειακή ανάπτυξη της αγοράς φυσικού αερίου και την δραστηριοποίηση περισσότερων Χρηστών συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ελληνικού κόμβου φυσικού αερίου. Επίσης, θα συμβάλει στην αύξηση του βαθμού χρήσης των ελληνικών υποδομών όπως της Ρεβυθούσας, με στόχο τη μείωση των χρεώσεων του Συστήματος μακροπρόθεσμα.

Αξίζει να τονιστεί πως ο αγωγός Ελλάδας – Β.Μακεδονίας φιλοδοξεί να παίξει κι έναν ρόλο νέας εισόδου μεταφοράς ποσοτήτων φυσικού αερίου προς τα Δυτικά Βαλκάνια. Και συγκεκριμένα του Κοσόβου, μέσω διασυνδετήριου αγωγού, και στη συνέχεια και του Μαυροβουνίου.

Πυκνώνουν οι συναντήσεις των στελεχών των εταιρειών ΔΕΣΦΑ και NOMA Gas που θα τρέξουν τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου Ελλάδας – Β. Μακεδονίας, σύμφωνα με το energypress.gr.

Και την περασμένη εβδομάδα στα Σκόπια πραγματοποιήθηκε ανάλογη συνάντηση με αντικείμενο τους τον καλύτερο συντονισμό των δύο εταιρειών προκειμένου να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση αλλά και να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την προμήθεια του εξοπλισμού και της εκκίνησης των εργασιών κατασκευής του αγωγού.

Σε ό,τι αφορά το ελληνικό τμήμα του αγωγού μήκους 55 χλμ που θα ξεκινά από τη Ν. Μεσημβρία ο ΔΕΣΦΑ, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να λάβει την επενδυτική απόφαση μέχρι το τέλος του καλοκαιριού με αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ ο Διαχειριστής κινείται και προς την κατεύθυνση της προκήρυξης των διαγωνισμών για τους σωλήνες και τον εργολάβο που θα αναλάβει την κατασκευή.

Το έργο αποσκοπεί στη διασύνδεση των συστημάτων φυσικού αερίου Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας με στόχο την διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας φυσικού αερίου στην Βόρεια Μακεδονία καθώς σήμερα η τροφοδοσία της εν λόγω αγοράς εξαρτάται αποκλειστικά από τη διασύνδεση με την Βουλγαρία (σε συμφόρηση).

Η πρόσβαση στο ΕΣΦΑ και ειδικότερα στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας και στο αέριο μέσω ΤΑΡ θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό, οδηγώντας έτσι σε δυνητικά πιο χαμηλές τιμές προμήθειας φυσικού αερίου στη γείτονα χώρα. Ταυτόχρονα το έργο αυτό προωθεί την περιφερειακή ανάπτυξη της αγοράς φυσικού αερίου και την δραστηριοποίηση περισσότερων Χρηστών συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ελληνικού κόμβου φυσικού αερίου. Επίσης, θα συμβάλει στην αύξηση του βαθμού χρήσης των ελληνικών υποδομών όπως της Ρεβυθούσας, με στόχο τη μείωση των χρεώσεων του Συστήματος μακροπρόθεσμα.

Αξίζει να τονιστεί πως ο αγωγός Ελλάδας – Β.Μακεδονίας φιλοδοξεί να παίξει κι έναν ρόλο νέας εισόδου μεταφοράς ποσοτήτων φυσικού αερίου προς τα Δυτικά Βαλκάνια. Και συγκεκριμένα του Κοσόβου, μέσω διασυνδετήριου αγωγού, και στη συνέχεια και του Μαυροβουνίου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία