ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Aφιέρωμα στο καλτ σινεμά από την Κινηματογραφική Λέσχη της ΕΡΤ3

Με αφορμή την συμπλήρωση 300 προβολών

 20/09/2018 14:18

Aφιέρωμα στο καλτ σινεμά από την Κινηματογραφική Λέσχη της ΕΡΤ3


Του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

Επ’ ευκαιρία των 300 προβολών τους, η Κινηματογραφική Λέσχη Εργαζομένων ΕΡΤ-3 και το Κέντρο Μελετών και Ερευνών για το Σινεμά, διοργανώνουν μεταξύ των άλλων εκδηλώσεων και ένα αφιέρωμα στο σήμερα 20 Σεπτεμβρίου έως και 26 Σεπτεμβρίου, στον θερινό κινηματογράφο ΑΠΟΛΛΩΝ, με θέμα «13 cult ταινίες με τις ιέρειες της νύχτας», με επιλογή κορυφαίων δημιουργιών. Ως ελάχιστη ανταπόδοση στα μέλη της Λέσχης, στο ήδη πολύ φτηνό εισιτήριο θα γίνει έκπτωση 50%, μέσω ειδικής κάρτας εισόδου. Το ακριβές πρόγραμμα είναι το ακόλουθο:

Πέμπτη 20/09

20:00 Ασανσέρ Για Δολοφόνους (Ascenseur Pour L' Echafaud, 1958, Α/Μ, Γαλλία, 90΄) του Λουί Μαλ με τους ΖΑΝ ΜΟΡΟ, Λίνο Βεντούρα και Μορίς Ρονέ

22:00 Οι Διαβολογυναίκες (Les Diaboliques, 1955, Α/Μ, Γαλλία, 114΄) του Ανρί Ζορζ Κλουζό με τους ΣΙΜΟΝ ΣΙΝΙΟΡΕ, ΒΕΡΑ ΚΛΟΥΖΟ, Σαρλ Βανέλ και Πολ Μερίς

Παρασκευή 21/09

20:00 Το Κορίτσι με τη Μοτοσυκλέτα ( Τhe girl on a Motorcycle,1968, Έγχρ. Γαλλία, 91΄) του Τζακ Κάρντιφ με τους ΜΑΡΙΑΝ ΦΕΪΘΦΟΥΛ και Αλέν Ντελόν

22:00 Μπέτι Μπλου (37°2 le matin, 1986, Έγχρ. , Γαλλία, 120΄) του Ζαν Ζακ Μπενέξ με τους ΜΠΕΑΤΡΙΣ ΝΤΑΛ και Ζαν Ιγκ Ανγκλάντ - Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας για τη Ντάλ και Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας για τον Ανγκλάντ

Σάββατο 22/09

20:00  Η Γυναίκα και ο Διάβολος (Ζee and Co., 1972, Έγχρ. , Ηνωμένο Βασίλειο, 110΄) του Μπράιαν Χάτον με τους ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΤΕΪΛΟΡ, ΣΟΥΖΑΝΑ ΓΙΟΡΚ και Μάικλ Κέιν

22:00 Αίμα και πάθος (The Hunger, 1983, Έγχρ., Αμερική, 97΄) του Τόνι Σκοτ με τους ΚΑΤΡΙΝ ΝΤΕΝΕΒ, ΣΟΥΖΑΝ ΣΑΡΑΝΤΟΝ και Ντέιβιντ Μπάουι

Κυριακή 23/09

20:00  Η Ανάπαυση του Πολεμιστή (Le repos du guerrier, 1962, Έγχρ., Γαλλία, 102΄) του Ροζέ Βαντίμ με τους ΜΠΡΙΖΙΤ ΜΠΑΡΝΤΟ και Ρομπέρ Οσέν

22:00 Αποστροφή (Repulsion, 1965, Α/Μ, Αγγλία, 104΄) του Ρόμαν Πολάνσκι με την ΚΑΤΡΙΝ ΝΤΕΝΕΒ - Βραβεία FIPRESCI και Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βερολίνου

Δευτέρα 24/09

21:30 Ο δολοφόνος θα ’ρθει απόψε! (Midnight lace, 1960, Έγχρ., 108΄)

του Ντέιβιντ Μίλερ, με τους ΝΤΟΡΙΣ ΝΤΕΪ και Ρεξ Χάρισον – Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ηθοποιού σε δραματική ταινία για τη Ντόρις Ντέι

Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΛΕΣΧΗΣ.

Τρίτη 25/09

20:00 Μπόνι και Κλάιντ (Bonnie and Clyde, 1967, Έγχρ., 111΄) του Άρθουρ Πεν, με τους Γουόρεν Μπίτι και ΦΕΪ ΝΤΑΝΑΓΟΥΕΪ – Όσκαρ καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου για την Εστέλα Πάρσονς και καλύτερης φωτογραφίας για τον Μπάρνετ Γκάφι

22:00 Νιαγάρας (Niagara, 1953, Έγχρ., 92’) του Χένρι Χάθαγουεϊ, με τους ΜΕΡΙΛΙΝ ΜΟΝΡΟΕ και Τζόζεφ Κότεν

Τετάρτη 26/09

20:00 Η σειρήνα της Μαρτινίκα (To have and have not, 1944, A/M, 100΄) του Χάουαρντ Χοκς, με τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και ΛΟΡΙΝ ΜΠΑΚΟΛ

22:00 Pushover (1954, Α/Μ, 88΄) του Ρίτσαρντ Κουάιν, με τους Φρεντ ΜακΜάρεϊ και ΚΙΜ ΝΟΒΑΚ.

Το σκεπτικό της επιλογής των φιλμ περιγράφεται ως εξής:

13 cult ταινίες με κορυφαίες κυρίες του σκότους (Ζαν Μορό, Σιμόν Σινιορέ, Βέρα Κλουζό, Μαριάν Φέιθφουλ, Μπεατρίς Νταλ, Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Σουζάνα Γιορκ, Κατρίν Ντενέβ, Σούζαν Σαράντον, Μπριζίτ Μπαρντό, Ντόρις Ντέι, Φέι Ντάναγουεϊ, Μέριλιν Μονρόε, Λορίν Μπακόλ και Κιμ Νόβακ)…

αλλά και με θυρωρούς της νύχτας (Λίνο Βεντούρα, Μορίς Ρονέ, Σαρλ Βανέλ, Πολ Μερίς, Αλέν Ντελόν, Ζαν Ιγκ Ανγκλάντ, Μάικλ Κέιν, Ντέιβιντ Μπάουι, Ρομπέρ Οσέν, Ρεξ Χάρισον, Γουόρεν Μπίτι, Τζόζεφ Κότεν, Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και Φρεντ ΜακΜάρεϊ)…

υπό τις οδηγίες των Λουί Μαλ, Ανρί Ζορζ Κλουζό, Τζακ Κάρντιφ, Ζαν Ζακ Μπενέξ, Μπράιαν Χάτον, Τόνι Σκοτ, Ροζέ Βαντίμ, Ρόμαν Πολάνσκι, Ντέιβιντ Μίλερ, Άρθουρ Πεν, Χένρι Χάθαγουεϊ, Χάουαρντ Χοκς και Ρίτσαρντ Κουάιν…

Σε μια διαδρομή ομιχλώδη και με υψηλή ποιητική αισθητική. Σιωπή, υποταγή, έκρηξη, πάθη, μυστικά, υπόγειες διαδρομές.

Στο Ασανσέρ για δολοφόνους, η Ζαν Μορό οδηγείται μέσω μιας νυχτερινής βόλτας στο Παρίσι, στα βήματα της παραίσθησης και της απώλειας. Στις Διαβολογυναίκες, η απάτη μιας σκηνοθεσίας και η σκηνοθεσία μιας απάτης μετατρέπονται σε μεταφυσικό θρόισμα.

Στο Κορίτσι με την μοτοσυκλέτα, η εκθαμβωτική Φέιθφουλ επιλέγει την ταχύτητα ως φυγή και μορφή απόσυρσης σε ένα γοητευτικό ταξίδι χρωμάτων. Στη Μπέτυ Μπλου, η γυναίκα σπαράσσει και σπαράσσεται από το πάθος που ζεματάει.

Στο Η γυναίκα και ο διάβολος, ένα τυπικό ιψενικό τρίγωνο μετατρέπεται σε πεδίο ανομολόγητων μυστικών που κομίζουν υποταγή, χειραγώγηση και παραφροσύνη. Στο Αίμα και πάθος, η σκόνη, η συντήρηση, τα θραύσματα, οι σκιές και το πένθος ολοκληρώνουν το ελλείπον.

Στην Ανάπαυση του πολεμιστή, μια γυναίκα οδηγείται στη διαδρομή των δύσκολων επιλογών της: Ο άνδρας, το καταφύγιό του, τα έξοχα χρώματα. Στην Αποστροφή ο διχασμός αφήνει ένα ρήγμα και το τελευταίο μετατρέπεται σε σεισμό του μυαλού.

Στο Ο δολοφόνος θα ’ρθει απόψε, η Ντόρις Ντέι ζει τη νύχτα της μεγάλης συντριβής της.

Στο Μπόνι και Κλάιντ, η Ντάναγουεϊ πεθαίνει μ’ έναν τελευταίο θανατηφόρο οργασμό; Στον Νιαγάρα, η Μέριλιν αποχαιρετά τη ζωή της στα δίχτυα της απιστίας.

Στη Σειρήνα της Μαρτινίκας, η Λορίν Μπακόλ παθιάζεται ενδοφιλμικά και εξωφιλμικά με τον Μπόγκαρτ. Στο Pushover, η Κιμ Νόβακ χάνει το μεγάλο όνειρο, αλλά και συμβιβάζεται.

Όλα λοιπόν είναι νύχτα, δρόμος, απώλεια…


Του Αλέξη Ν. Δερμεντζόγλου

Επ’ ευκαιρία των 300 προβολών τους, η Κινηματογραφική Λέσχη Εργαζομένων ΕΡΤ-3 και το Κέντρο Μελετών και Ερευνών για το Σινεμά, διοργανώνουν μεταξύ των άλλων εκδηλώσεων και ένα αφιέρωμα στο σήμερα 20 Σεπτεμβρίου έως και 26 Σεπτεμβρίου, στον θερινό κινηματογράφο ΑΠΟΛΛΩΝ, με θέμα «13 cult ταινίες με τις ιέρειες της νύχτας», με επιλογή κορυφαίων δημιουργιών. Ως ελάχιστη ανταπόδοση στα μέλη της Λέσχης, στο ήδη πολύ φτηνό εισιτήριο θα γίνει έκπτωση 50%, μέσω ειδικής κάρτας εισόδου. Το ακριβές πρόγραμμα είναι το ακόλουθο:

Πέμπτη 20/09

20:00 Ασανσέρ Για Δολοφόνους (Ascenseur Pour L' Echafaud, 1958, Α/Μ, Γαλλία, 90΄) του Λουί Μαλ με τους ΖΑΝ ΜΟΡΟ, Λίνο Βεντούρα και Μορίς Ρονέ

22:00 Οι Διαβολογυναίκες (Les Diaboliques, 1955, Α/Μ, Γαλλία, 114΄) του Ανρί Ζορζ Κλουζό με τους ΣΙΜΟΝ ΣΙΝΙΟΡΕ, ΒΕΡΑ ΚΛΟΥΖΟ, Σαρλ Βανέλ και Πολ Μερίς

Παρασκευή 21/09

20:00 Το Κορίτσι με τη Μοτοσυκλέτα ( Τhe girl on a Motorcycle,1968, Έγχρ. Γαλλία, 91΄) του Τζακ Κάρντιφ με τους ΜΑΡΙΑΝ ΦΕΪΘΦΟΥΛ και Αλέν Ντελόν

22:00 Μπέτι Μπλου (37°2 le matin, 1986, Έγχρ. , Γαλλία, 120΄) του Ζαν Ζακ Μπενέξ με τους ΜΠΕΑΤΡΙΣ ΝΤΑΛ και Ζαν Ιγκ Ανγκλάντ - Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας για τη Ντάλ και Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας για τον Ανγκλάντ

Σάββατο 22/09

20:00  Η Γυναίκα και ο Διάβολος (Ζee and Co., 1972, Έγχρ. , Ηνωμένο Βασίλειο, 110΄) του Μπράιαν Χάτον με τους ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΤΕΪΛΟΡ, ΣΟΥΖΑΝΑ ΓΙΟΡΚ και Μάικλ Κέιν

22:00 Αίμα και πάθος (The Hunger, 1983, Έγχρ., Αμερική, 97΄) του Τόνι Σκοτ με τους ΚΑΤΡΙΝ ΝΤΕΝΕΒ, ΣΟΥΖΑΝ ΣΑΡΑΝΤΟΝ και Ντέιβιντ Μπάουι

Κυριακή 23/09

20:00  Η Ανάπαυση του Πολεμιστή (Le repos du guerrier, 1962, Έγχρ., Γαλλία, 102΄) του Ροζέ Βαντίμ με τους ΜΠΡΙΖΙΤ ΜΠΑΡΝΤΟ και Ρομπέρ Οσέν

22:00 Αποστροφή (Repulsion, 1965, Α/Μ, Αγγλία, 104΄) του Ρόμαν Πολάνσκι με την ΚΑΤΡΙΝ ΝΤΕΝΕΒ - Βραβεία FIPRESCI και Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βερολίνου

Δευτέρα 24/09

21:30 Ο δολοφόνος θα ’ρθει απόψε! (Midnight lace, 1960, Έγχρ., 108΄)

του Ντέιβιντ Μίλερ, με τους ΝΤΟΡΙΣ ΝΤΕΪ και Ρεξ Χάρισον – Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ηθοποιού σε δραματική ταινία για τη Ντόρις Ντέι

Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΛΕΣΧΗΣ.

Τρίτη 25/09

20:00 Μπόνι και Κλάιντ (Bonnie and Clyde, 1967, Έγχρ., 111΄) του Άρθουρ Πεν, με τους Γουόρεν Μπίτι και ΦΕΪ ΝΤΑΝΑΓΟΥΕΪ – Όσκαρ καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου για την Εστέλα Πάρσονς και καλύτερης φωτογραφίας για τον Μπάρνετ Γκάφι

22:00 Νιαγάρας (Niagara, 1953, Έγχρ., 92’) του Χένρι Χάθαγουεϊ, με τους ΜΕΡΙΛΙΝ ΜΟΝΡΟΕ και Τζόζεφ Κότεν

Τετάρτη 26/09

20:00 Η σειρήνα της Μαρτινίκα (To have and have not, 1944, A/M, 100΄) του Χάουαρντ Χοκς, με τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και ΛΟΡΙΝ ΜΠΑΚΟΛ

22:00 Pushover (1954, Α/Μ, 88΄) του Ρίτσαρντ Κουάιν, με τους Φρεντ ΜακΜάρεϊ και ΚΙΜ ΝΟΒΑΚ.

Το σκεπτικό της επιλογής των φιλμ περιγράφεται ως εξής:

13 cult ταινίες με κορυφαίες κυρίες του σκότους (Ζαν Μορό, Σιμόν Σινιορέ, Βέρα Κλουζό, Μαριάν Φέιθφουλ, Μπεατρίς Νταλ, Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Σουζάνα Γιορκ, Κατρίν Ντενέβ, Σούζαν Σαράντον, Μπριζίτ Μπαρντό, Ντόρις Ντέι, Φέι Ντάναγουεϊ, Μέριλιν Μονρόε, Λορίν Μπακόλ και Κιμ Νόβακ)…

αλλά και με θυρωρούς της νύχτας (Λίνο Βεντούρα, Μορίς Ρονέ, Σαρλ Βανέλ, Πολ Μερίς, Αλέν Ντελόν, Ζαν Ιγκ Ανγκλάντ, Μάικλ Κέιν, Ντέιβιντ Μπάουι, Ρομπέρ Οσέν, Ρεξ Χάρισον, Γουόρεν Μπίτι, Τζόζεφ Κότεν, Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και Φρεντ ΜακΜάρεϊ)…

υπό τις οδηγίες των Λουί Μαλ, Ανρί Ζορζ Κλουζό, Τζακ Κάρντιφ, Ζαν Ζακ Μπενέξ, Μπράιαν Χάτον, Τόνι Σκοτ, Ροζέ Βαντίμ, Ρόμαν Πολάνσκι, Ντέιβιντ Μίλερ, Άρθουρ Πεν, Χένρι Χάθαγουεϊ, Χάουαρντ Χοκς και Ρίτσαρντ Κουάιν…

Σε μια διαδρομή ομιχλώδη και με υψηλή ποιητική αισθητική. Σιωπή, υποταγή, έκρηξη, πάθη, μυστικά, υπόγειες διαδρομές.

Στο Ασανσέρ για δολοφόνους, η Ζαν Μορό οδηγείται μέσω μιας νυχτερινής βόλτας στο Παρίσι, στα βήματα της παραίσθησης και της απώλειας. Στις Διαβολογυναίκες, η απάτη μιας σκηνοθεσίας και η σκηνοθεσία μιας απάτης μετατρέπονται σε μεταφυσικό θρόισμα.

Στο Κορίτσι με την μοτοσυκλέτα, η εκθαμβωτική Φέιθφουλ επιλέγει την ταχύτητα ως φυγή και μορφή απόσυρσης σε ένα γοητευτικό ταξίδι χρωμάτων. Στη Μπέτυ Μπλου, η γυναίκα σπαράσσει και σπαράσσεται από το πάθος που ζεματάει.

Στο Η γυναίκα και ο διάβολος, ένα τυπικό ιψενικό τρίγωνο μετατρέπεται σε πεδίο ανομολόγητων μυστικών που κομίζουν υποταγή, χειραγώγηση και παραφροσύνη. Στο Αίμα και πάθος, η σκόνη, η συντήρηση, τα θραύσματα, οι σκιές και το πένθος ολοκληρώνουν το ελλείπον.

Στην Ανάπαυση του πολεμιστή, μια γυναίκα οδηγείται στη διαδρομή των δύσκολων επιλογών της: Ο άνδρας, το καταφύγιό του, τα έξοχα χρώματα. Στην Αποστροφή ο διχασμός αφήνει ένα ρήγμα και το τελευταίο μετατρέπεται σε σεισμό του μυαλού.

Στο Ο δολοφόνος θα ’ρθει απόψε, η Ντόρις Ντέι ζει τη νύχτα της μεγάλης συντριβής της.

Στο Μπόνι και Κλάιντ, η Ντάναγουεϊ πεθαίνει μ’ έναν τελευταίο θανατηφόρο οργασμό; Στον Νιαγάρα, η Μέριλιν αποχαιρετά τη ζωή της στα δίχτυα της απιστίας.

Στη Σειρήνα της Μαρτινίκας, η Λορίν Μπακόλ παθιάζεται ενδοφιλμικά και εξωφιλμικά με τον Μπόγκαρτ. Στο Pushover, η Κιμ Νόβακ χάνει το μεγάλο όνειρο, αλλά και συμβιβάζεται.

Όλα λοιπόν είναι νύχτα, δρόμος, απώλεια…

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία