ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άφαντα τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο - Αβέβαιο πότε θα ξεκινήσει η γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα (βίντεο)

Οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν ότι δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα της επικοινωνίας μέσα στις σήραγγες και στην Ειδομένη

 23/03/2023 23:00

Άφαντα τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο - Αβέβαιο πότε θα ξεκινήσει η γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα (βίντεο)
Φωτογραφία αρχείου

Κάθε άλλο παρά βέβαιο θα πρέπει να θεωρείται ότι θα ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια στον σιδηρόδρομο, όπως έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, καθώς παραμένουν πολλά επικίνδυνα κενά τα οποία καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί. 

Πιο συγκεκριμένα, οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν ότι κυρίως δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα με τις επικοινωνίες μέσα στις σήραγγες και στην Ειδομένη.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι την Πέμπτη εκτελέστηκαν λιγότερα δρομολόγια συγκριτικά με την Τετάρτη και αυτό συνέβη διότι η Hellenic Train ύστερα από το πλήθος των παρατηρήσεων που συγκέντρωσαν οι μηχανοδηγοί της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στο παρθενικό δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, έλαβε την απόφαση να μην το εκτελέσει σήμερα Πέμπτη.

Σβηστά φωτόσημα, βραδυπορείες, βλάστηση σε βαθμό που δεν επιτρέπει ακόμα και την ανάγνωση των πινακίδων για την αναγκαστική βραδυπορεία των 40 χλμ έως και σκουπίδια και κλαδιά βρήκε στη γραμμή ο μηχανοδηγός της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας που έκανε το δρομολόγιο την Τετάρτη.

Ωστόσο, αυτό το οποίο είναι κρίσιμο για τους μηχανοδηγούς είναι το γεγονός πως καταγράφηκε «κακή έως καθόλου επικοινωνία μέσω vhf», αλλά ακόμα και «νεκρά» σημεία στην κινητή τηλεφωνία. Για τους λόγους αυτούς η Hellenic Train οδηγήθηκε στην απόφαση να μην εκτελεστεί το σημερινό εμπορευματικό δρομολόγιο Θεσαλονίκη - Ειδομένη.

Τα πολλαπλά προβλήματα που κατέγραψαν οι μηχανοδηγοί ανέφερε σε μια μακροσκελή ανάρτησή του και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, Κώστας Γενιδούνιας: «Δεν έχει αλλάξει κάτι και η ραδιοκάλυψη είναι ανύπαρκτη σε ορισμένα σημεία», λέει στο «Εθνος».

Αποκαλυπτική είναι η αναφορά της 22ης Μαρτίου:

«Στους σ.σ. νέου Πολυκάστρου και Πολυκάστρου όλα τα φωτοσημα σβηστά, ομοίως και των σ.σ. Αξιούπολης, Παιονίας και Ειδομένης.

  • Απο χ.σ. 61 (Αξιούπολη) και μετά έως χ.σ. καμία επικοινωνία με το σ.σ. Ειδομένης μέσω vhf και από είσοδο Αξιούπολης έως και είσοδο Ειδομένης βλάστηση εντός περιτυπώματος στα όρια της γραμμής επαφής και κάκιστη κατάσταση γραμμής.
  • Απο χ.σ 62 έως χ.σ. 69 καμία επικοινωνία με το σ.σ. Ειδομένης μέσω vhf και κακό έως καθόλου σημα κινητής τηλεφωνίας (υπηρεσιακό τηλέφωνο) σε πολλά "νεκρά σημεία".
  • Από χ.σ. 69 σχετική αποκατάσταση επικοινωνίας με κακή λήψη στο vhf ενώ εξακολουθούν τα "νεκρά σημεία" στην κινητή τηλεφωνία έως το χ.σ. 72 ,οπότε και αποκαθίσταται η επικοινωνία πλήρως με το σ.σ. Ειδομένης».

Αναφορικά με τη συνέχιση των δρομολογίων από τη Rail Cargo Logistics Goldair, από το σωματείο των μηχανοδηγών εκφράστηκε ανησυχία ότι οι συνάδελφοί τους πιέζονται να εργαστούν.

Πηγές της εταιρίας, με τις οποίες συνομίλησε το «Εθνος» ανέφεραν κατηγορηματικά ότι δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα. Σημείωσαν ότι τα δρομολόγια της εταιρίας εκτελούνται κανονικά εφόσον έχουν δοθεί οι απαραίτητες έγγραφες διαβεβαιώσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΣΕ ότι η γραμμή έχει ελεγχθεί και έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία, κάτι που προκύπτει και από το καθημερινό πρόγραμμα κυκλοφορίας που εκδίδεται ανά περιφέρεια και εφόσον δεν υπάρχει σε εξέλιξη κάποια απεργία σιδηροδρομικών.

Παραδέχτηκαν ωστόσο ότι υπάρχουν «τυφλά» σημεία στην επικοινωνία κυρίως στην περιοχή της κοιλάδας του Αξιού, όπου όμως οι μηχανοδηγοί χρησιμοποιούν τα κανονικά κινητά τηλέφωνα. «Στα σημεία αυτά πιάνουν τα κινητά και δεδομένου ότι υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί, επικοινωνία μπορεί να γίνει», σημείωσαν.

Αναφορικά με τις αιτιάσεις του Σωματείου των μηχανοδηγών και το αίτημα για έγγραφες διαβεβαιώσεις της κατάστασης σηράγγων και γεφυρών, οι ίδιες πηγές της Rail Cargo τόνιζαν ότι στο Διακοφτό - Καλάβρυτα το τρένο διέρχεται μόνο από γέφυρες και δεν έχει καμία κάλυψη ραδιοδικτύου, ενώ δεν πιάνουν και τα κινητά τηλέφωνα, αλλά οι συρμοί προστατεύονται από την πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας.

Άγνωστο τι θα γίνει με τα αρτηριακά τρένα, αλλά και τον Προαστιακό προς Κιάτο

Παρά το γεγονός ότι οι συνομιλίες μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train συνεχίζονται αμείωτες, άγνωστο παραμένει εάν οι έγγραφες εγγυήσεις ασφαλείας που έχουν ζητηθεί από τους μηχανοδηγούς για τις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα θα έχουν δοθεί εγκαίρως προκειμένου να ξεκινήσουν τα εμπορευματικά, αλλά και τα επιβατικά δρομολόγια στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Το πρώτο αρτηριακό επιβατικό τρένο (Intercity) έχει προγραμματιστεί σε περίπου μία εβδομάδα από τώρα, δηλαδή την 1η Απριλίου, αλλά τόσο οι μηχανοδηγοί όσο και η Hellenic Train θα απαιτήσουν να πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις ασφαλείας προκειμένου να εκτελεστεί.

Αντίστοιχα και τα δρομολόγια του Προαστιακού προς Κιάτο κρέμονται κυριολεκτικά από μία κλωστή καθώς τα μέτρα ασφαλείας των σηράγγων από τις οποίες διέρχονται οι συρμοί κρίνονται ανεπαρκή αφού έως και πριν λίγο καιρό δεν υπήρχε καν φωτισμός.

Κάθε άλλο παρά βέβαιο θα πρέπει να θεωρείται ότι θα ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια στον σιδηρόδρομο, όπως έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, καθώς παραμένουν πολλά επικίνδυνα κενά τα οποία καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί. 

Πιο συγκεκριμένα, οι μηχανοδηγοί επισημαίνουν ότι κυρίως δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα με τις επικοινωνίες μέσα στις σήραγγες και στην Ειδομένη.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι την Πέμπτη εκτελέστηκαν λιγότερα δρομολόγια συγκριτικά με την Τετάρτη και αυτό συνέβη διότι η Hellenic Train ύστερα από το πλήθος των παρατηρήσεων που συγκέντρωσαν οι μηχανοδηγοί της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στο παρθενικό δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, έλαβε την απόφαση να μην το εκτελέσει σήμερα Πέμπτη.

Σβηστά φωτόσημα, βραδυπορείες, βλάστηση σε βαθμό που δεν επιτρέπει ακόμα και την ανάγνωση των πινακίδων για την αναγκαστική βραδυπορεία των 40 χλμ έως και σκουπίδια και κλαδιά βρήκε στη γραμμή ο μηχανοδηγός της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας που έκανε το δρομολόγιο την Τετάρτη.

Ωστόσο, αυτό το οποίο είναι κρίσιμο για τους μηχανοδηγούς είναι το γεγονός πως καταγράφηκε «κακή έως καθόλου επικοινωνία μέσω vhf», αλλά ακόμα και «νεκρά» σημεία στην κινητή τηλεφωνία. Για τους λόγους αυτούς η Hellenic Train οδηγήθηκε στην απόφαση να μην εκτελεστεί το σημερινό εμπορευματικό δρομολόγιο Θεσαλονίκη - Ειδομένη.

Τα πολλαπλά προβλήματα που κατέγραψαν οι μηχανοδηγοί ανέφερε σε μια μακροσκελή ανάρτησή του και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, Κώστας Γενιδούνιας: «Δεν έχει αλλάξει κάτι και η ραδιοκάλυψη είναι ανύπαρκτη σε ορισμένα σημεία», λέει στο «Εθνος».

Αποκαλυπτική είναι η αναφορά της 22ης Μαρτίου:

«Στους σ.σ. νέου Πολυκάστρου και Πολυκάστρου όλα τα φωτοσημα σβηστά, ομοίως και των σ.σ. Αξιούπολης, Παιονίας και Ειδομένης.

  • Απο χ.σ. 61 (Αξιούπολη) και μετά έως χ.σ. καμία επικοινωνία με το σ.σ. Ειδομένης μέσω vhf και από είσοδο Αξιούπολης έως και είσοδο Ειδομένης βλάστηση εντός περιτυπώματος στα όρια της γραμμής επαφής και κάκιστη κατάσταση γραμμής.
  • Απο χ.σ 62 έως χ.σ. 69 καμία επικοινωνία με το σ.σ. Ειδομένης μέσω vhf και κακό έως καθόλου σημα κινητής τηλεφωνίας (υπηρεσιακό τηλέφωνο) σε πολλά "νεκρά σημεία".
  • Από χ.σ. 69 σχετική αποκατάσταση επικοινωνίας με κακή λήψη στο vhf ενώ εξακολουθούν τα "νεκρά σημεία" στην κινητή τηλεφωνία έως το χ.σ. 72 ,οπότε και αποκαθίσταται η επικοινωνία πλήρως με το σ.σ. Ειδομένης».

Αναφορικά με τη συνέχιση των δρομολογίων από τη Rail Cargo Logistics Goldair, από το σωματείο των μηχανοδηγών εκφράστηκε ανησυχία ότι οι συνάδελφοί τους πιέζονται να εργαστούν.

Πηγές της εταιρίας, με τις οποίες συνομίλησε το «Εθνος» ανέφεραν κατηγορηματικά ότι δεν υφίσταται τέτοιο ζήτημα. Σημείωσαν ότι τα δρομολόγια της εταιρίας εκτελούνται κανονικά εφόσον έχουν δοθεί οι απαραίτητες έγγραφες διαβεβαιώσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΣΕ ότι η γραμμή έχει ελεγχθεί και έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία, κάτι που προκύπτει και από το καθημερινό πρόγραμμα κυκλοφορίας που εκδίδεται ανά περιφέρεια και εφόσον δεν υπάρχει σε εξέλιξη κάποια απεργία σιδηροδρομικών.

Παραδέχτηκαν ωστόσο ότι υπάρχουν «τυφλά» σημεία στην επικοινωνία κυρίως στην περιοχή της κοιλάδας του Αξιού, όπου όμως οι μηχανοδηγοί χρησιμοποιούν τα κανονικά κινητά τηλέφωνα. «Στα σημεία αυτά πιάνουν τα κινητά και δεδομένου ότι υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί, επικοινωνία μπορεί να γίνει», σημείωσαν.

Αναφορικά με τις αιτιάσεις του Σωματείου των μηχανοδηγών και το αίτημα για έγγραφες διαβεβαιώσεις της κατάστασης σηράγγων και γεφυρών, οι ίδιες πηγές της Rail Cargo τόνιζαν ότι στο Διακοφτό - Καλάβρυτα το τρένο διέρχεται μόνο από γέφυρες και δεν έχει καμία κάλυψη ραδιοδικτύου, ενώ δεν πιάνουν και τα κινητά τηλέφωνα, αλλά οι συρμοί προστατεύονται από την πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας.

Άγνωστο τι θα γίνει με τα αρτηριακά τρένα, αλλά και τον Προαστιακό προς Κιάτο

Παρά το γεγονός ότι οι συνομιλίες μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train συνεχίζονται αμείωτες, άγνωστο παραμένει εάν οι έγγραφες εγγυήσεις ασφαλείας που έχουν ζητηθεί από τους μηχανοδηγούς για τις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα θα έχουν δοθεί εγκαίρως προκειμένου να ξεκινήσουν τα εμπορευματικά, αλλά και τα επιβατικά δρομολόγια στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Το πρώτο αρτηριακό επιβατικό τρένο (Intercity) έχει προγραμματιστεί σε περίπου μία εβδομάδα από τώρα, δηλαδή την 1η Απριλίου, αλλά τόσο οι μηχανοδηγοί όσο και η Hellenic Train θα απαιτήσουν να πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις ασφαλείας προκειμένου να εκτελεστεί.

Αντίστοιχα και τα δρομολόγια του Προαστιακού προς Κιάτο κρέμονται κυριολεκτικά από μία κλωστή καθώς τα μέτρα ασφαλείας των σηράγγων από τις οποίες διέρχονται οι συρμοί κρίνονται ανεπαρκή αφού έως και πριν λίγο καιρό δεν υπήρχε καν φωτισμός.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία