ΠΑΙΔΕΙΑ

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ στο makthes.gr: Το σύστημα είναι αποτυχημένο

Για διατήρηση της παραπαιδείας και φροντιστηριοποίηση μιλά ο Νίκος Παπαχρήστου

 10/09/2018 15:56

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ στο makthes.gr: Το σύστημα είναι αποτυχημένο

Έλενα Αποστολίδου

Για τις αλλαγές στην παιδεία, το νέο λύκειο, το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και τα προβλήματα των εκπαιδευτικών μίλησε στο "Makthes.gr" ο Νίκος Παπαχρήστου, πρόεδρος της ΟΛΜΕ, από τη Θεσσαλονίκη κάνοντας λόγο για "διατήρηση της παραπαιδείας" και "φροντιστηριοποίηση" της γ' λυκείου. Όπως καταγγέλλει ο κ. Παπαχρήστου, υπάρχει "σκοπιμότητα" πίσω από τις περικοπές των μαθημάτων στα λατινικά και τα μαθηματικά καθώς το σύστημα της εκπαίδευσης δημιουργείται στη φιλοσοφία των λιγότερων προσλήψεων και όχι με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών.

Κρατικό φροντιστήριο η γ' λυκείου

"Πιστεύουμε ότι το λύκειο πρέπει να διατηρήσει τον αυτόνομο μορφωτικό του χαρακτήρα και τα μαθήματα που διδάσκονται στο σύνολό τους θα πρέπει να είναι μαθήματα γενικής παιδείας, δεν πιστεύουμε στην πρόωρη εξειδίκευση. Με αυτήν τη έννοια θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο η γ' τάξη του λυκείου στην πραγματικότητα να 'φροντιστηριοποιείται'. Στην πραγματικότητα θα έχουμε ένα κρατικό φροντιστήριο και τα ιδιωτικά φροντιστήρια που όλοι γνωρίζουμε. Δεν πιστεύουμε τους ισχυρισμούς του υπουργού Παιδείας, ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταργηθεί η παραπαιδεία. Δεν θα καταργηθεί η παραπαιδεία και οι  γονείς θα συνεχίσουν να βάζουν το χέρι στην τσέπη τους".

Πολιτική σκοπιμότητα

"Η κυβέρνηση επέλεξε να διασώσει μόνο τα θρησκευτικά, για πολιτικούς λόγους, γιατί δεν ήθελε με τόσα ανοιχτά μέτωπα που έχει ανοίξει να δημιουργήσει ένα ακόμα, αυτήν τη φορά με την εκκλησία. Δεν υπάρχει λογική ότι τα θρησκευτικά παραμένουν, ενώ φεύγουν για παράδειγμα η ιστορία και τα αγγλικά. Υπάρχει σαφέστατα πολιτική σκοπιμότητα. Εμείς δεν τοποθετούμαστε υπέρ ή κατά, γιατί δεν μπαίνουμε στη λογική επιλογής μαθημάτων.

Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι μειώνεται το ωρολόγιο πρόγραμμα από 32 στις 29 ώρες. Στην πραγματικότητα εδώ έχουμε περιστολή του εργασιακού χρόνου. Όπως λοιπόν οι μαθητές ήταν κουρασμένοι στο γυμνάσιο και γι' αυτόν το λόγο τους ξεκουράσαμε, κόβοντας δυο ώρες από το ωρολόγιο πρόγραμμα σε κάθε τάξη, με τον ίδιο τρόπο θέλουμε να ξεκουράσουμε και τους μαθητές του λυκείου, κόβοντας κάποια μαθήματα. Η ρουλέτα γύρισε και το μάθημα που θα κοπεί κληρώθηκε στα λατινικά. Υπάρχει μια σκοπιμότητα. Ο ίδιος ο υπουργός παραδέχθηκε ότι έχουν μειωθεί οι ώρες των μαθηματικών, την ώρα που εντελώς τυχαία οι μαθηματικοί είναι ελλειμματική ειδικότητα στη δημόσια εκπαίδευση. Δηλαδή, προσαρμόζω το σύστημα ανάλογα με το εκπαιδευτικό δυναμικό που έχω, γιατί δεν θέλω να κάνω προσλήψεις  ή θέλω να κάνω τις ελάχιστες δυνατές. Αυτή είναι η φιλοσοφία με την οποία φτιάχτηκε το σύστημα εκπαίδευσης".

Όχι στην προφορική βαθμολογία

"Είμαστε αντίθετοι σε ορισμένα ζητήματα του νέου σχεδίου για την παιδεία, όπως στο ζήτημα της προφορικής βαθμολογίας. Είναι γεγονός ότι γονείς και μαθητές θα ασκήσουν αφόρητη πίεση στους εκπαιδευτικούς να βάλουν βαθμούς. Για εμάς τους εκπαιδευτικούς το σύστημα είναι αποτυχημένο. Προσπαθήσαμε να πούμε τις θέσεις μας στον υπουργό, αλλά εκείνος δεν ήθελε να ακούσει. Θα επιδιώξουμε συνάντηση το επόμενο διάστημα. Θεωρούμε ότι πρέπει να δώσουμε τη μάχη για να μην έχουμε μια χαμένη γενιά γιατί κάποιος υπουργός θέλησε να αφήσει το στίγμα του στην εκπαίδευση όπως οι προηγούμενοι".

Προβλήματα των εκπαιδευτικών

"Τα προβλήματα των εκπαιδευτικών είναι σημαντικά. Ένα από αυτά είναι η μετακίνηση των συμβασιούχων ανά την Ελλάδα. Ο υπουργός έκανε σχεδόν 18 χιλιάδες τοποθετήσεις αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι είναι κάτι θετικό. Από την άλλη πλευρά διαπιστώθηκε για άλλη μια φορά ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και οι υπηρεσίες του αντιμετωπίζουν τους συναδέλφους αναπληρωτές με απίστευτη προχειρότητα. Ζήσαμε κωμικοτραγικές καταστάσεις με συναδέλφους στην ανατολική Θεσσαλονίκη όπου εκεί 'ξέχασαν' οι υπηρεσίες του υπουργείου να βάλουν τα κενά στην ειδική αγωγή αλλά και στο Ηράκλειο της Κρήτης όπου 'ξέχασαν' να βάλουν στο σύστημα τους αναπληρωτές για τα κενά στη γενική παιδεία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να αλλάξουν οι πίνακες".

Για τις αλλαγές στην παιδεία, το νέο λύκειο, το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και τα προβλήματα των εκπαιδευτικών μίλησε στο "Makthes.gr" ο Νίκος Παπαχρήστου, πρόεδρος της ΟΛΜΕ, από τη Θεσσαλονίκη κάνοντας λόγο για "διατήρηση της παραπαιδείας" και "φροντιστηριοποίηση" της γ' λυκείου. Όπως καταγγέλλει ο κ. Παπαχρήστου, υπάρχει "σκοπιμότητα" πίσω από τις περικοπές των μαθημάτων στα λατινικά και τα μαθηματικά καθώς το σύστημα της εκπαίδευσης δημιουργείται στη φιλοσοφία των λιγότερων προσλήψεων και όχι με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών.

Κρατικό φροντιστήριο η γ' λυκείου

"Πιστεύουμε ότι το λύκειο πρέπει να διατηρήσει τον αυτόνομο μορφωτικό του χαρακτήρα και τα μαθήματα που διδάσκονται στο σύνολό τους θα πρέπει να είναι μαθήματα γενικής παιδείας, δεν πιστεύουμε στην πρόωρη εξειδίκευση. Με αυτήν τη έννοια θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο η γ' τάξη του λυκείου στην πραγματικότητα να 'φροντιστηριοποιείται'. Στην πραγματικότητα θα έχουμε ένα κρατικό φροντιστήριο και τα ιδιωτικά φροντιστήρια που όλοι γνωρίζουμε. Δεν πιστεύουμε τους ισχυρισμούς του υπουργού Παιδείας, ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταργηθεί η παραπαιδεία. Δεν θα καταργηθεί η παραπαιδεία και οι  γονείς θα συνεχίσουν να βάζουν το χέρι στην τσέπη τους".

Πολιτική σκοπιμότητα

"Η κυβέρνηση επέλεξε να διασώσει μόνο τα θρησκευτικά, για πολιτικούς λόγους, γιατί δεν ήθελε με τόσα ανοιχτά μέτωπα που έχει ανοίξει να δημιουργήσει ένα ακόμα, αυτήν τη φορά με την εκκλησία. Δεν υπάρχει λογική ότι τα θρησκευτικά παραμένουν, ενώ φεύγουν για παράδειγμα η ιστορία και τα αγγλικά. Υπάρχει σαφέστατα πολιτική σκοπιμότητα. Εμείς δεν τοποθετούμαστε υπέρ ή κατά, γιατί δεν μπαίνουμε στη λογική επιλογής μαθημάτων.

Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι μειώνεται το ωρολόγιο πρόγραμμα από 32 στις 29 ώρες. Στην πραγματικότητα εδώ έχουμε περιστολή του εργασιακού χρόνου. Όπως λοιπόν οι μαθητές ήταν κουρασμένοι στο γυμνάσιο και γι' αυτόν το λόγο τους ξεκουράσαμε, κόβοντας δυο ώρες από το ωρολόγιο πρόγραμμα σε κάθε τάξη, με τον ίδιο τρόπο θέλουμε να ξεκουράσουμε και τους μαθητές του λυκείου, κόβοντας κάποια μαθήματα. Η ρουλέτα γύρισε και το μάθημα που θα κοπεί κληρώθηκε στα λατινικά. Υπάρχει μια σκοπιμότητα. Ο ίδιος ο υπουργός παραδέχθηκε ότι έχουν μειωθεί οι ώρες των μαθηματικών, την ώρα που εντελώς τυχαία οι μαθηματικοί είναι ελλειμματική ειδικότητα στη δημόσια εκπαίδευση. Δηλαδή, προσαρμόζω το σύστημα ανάλογα με το εκπαιδευτικό δυναμικό που έχω, γιατί δεν θέλω να κάνω προσλήψεις  ή θέλω να κάνω τις ελάχιστες δυνατές. Αυτή είναι η φιλοσοφία με την οποία φτιάχτηκε το σύστημα εκπαίδευσης".

Όχι στην προφορική βαθμολογία

"Είμαστε αντίθετοι σε ορισμένα ζητήματα του νέου σχεδίου για την παιδεία, όπως στο ζήτημα της προφορικής βαθμολογίας. Είναι γεγονός ότι γονείς και μαθητές θα ασκήσουν αφόρητη πίεση στους εκπαιδευτικούς να βάλουν βαθμούς. Για εμάς τους εκπαιδευτικούς το σύστημα είναι αποτυχημένο. Προσπαθήσαμε να πούμε τις θέσεις μας στον υπουργό, αλλά εκείνος δεν ήθελε να ακούσει. Θα επιδιώξουμε συνάντηση το επόμενο διάστημα. Θεωρούμε ότι πρέπει να δώσουμε τη μάχη για να μην έχουμε μια χαμένη γενιά γιατί κάποιος υπουργός θέλησε να αφήσει το στίγμα του στην εκπαίδευση όπως οι προηγούμενοι".

Προβλήματα των εκπαιδευτικών

"Τα προβλήματα των εκπαιδευτικών είναι σημαντικά. Ένα από αυτά είναι η μετακίνηση των συμβασιούχων ανά την Ελλάδα. Ο υπουργός έκανε σχεδόν 18 χιλιάδες τοποθετήσεις αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι είναι κάτι θετικό. Από την άλλη πλευρά διαπιστώθηκε για άλλη μια φορά ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και οι υπηρεσίες του αντιμετωπίζουν τους συναδέλφους αναπληρωτές με απίστευτη προχειρότητα. Ζήσαμε κωμικοτραγικές καταστάσεις με συναδέλφους στην ανατολική Θεσσαλονίκη όπου εκεί 'ξέχασαν' οι υπηρεσίες του υπουργείου να βάλουν τα κενά στην ειδική αγωγή αλλά και στο Ηράκλειο της Κρήτης όπου 'ξέχασαν' να βάλουν στο σύστημα τους αναπληρωτές για τα κενά στη γενική παιδεία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να αλλάξουν οι πίνακες".

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία