ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο φόβος του κορονοϊού… γονάτισε ΚΤΕΛ και τρένα

Η επέλαση του ιού είχε ως αποτέλεσμα η επιβατική κίνηση, ειδικά στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής να μειωθεί έως και 90% - Μεγάλη κάμψη και στις μετακινήσεις με τον ΟΣΕ

 25/03/2020 20:19

Ο φόβος του κορονοϊού… γονάτισε ΚΤΕΛ και τρένα

Φανή Σοβιτσλή

Σημαντικό πλήγμα και στη μετακίνηση επιβατών με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και το τρένο, επέφερε η επέλαση του κορονοϊού το τελευταίο δεκαήμερο. Ειδικά στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής η μείωση της επιβατικής κίνησης έφτασε στο 90% σχεδόν σε όλα τα δρομολόγια, ενώ ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο κάποια να σταματήσουν εντελώς, αφού γίνονται με 3 -4 επιβάτες.

Η πτώση, σύμφωνα με τους υπευθύνους των ΚΤΕΛ είναι κατακόρυφη, καθώς, όπως λένε, οι πολίτες επέλεξαν να #μείνουν_σπίτι, εναρμονιζόμενοι με την εθνική καμπάνια, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων για τη διασπορά του κορονοϊού. Ακόμη από και προς Χαλκιδική, μια περιοχή που εξυπηρετείται μόνο με ΚΤΕΛ, οι επιβάτες είναι σχεδόν ανύπαρκτοι, ενώ τα δρομολόγια, που κάθε χρόνο τέτοια εποχή αυξάνονταν, σήμερα μειώθηκαν παντού.

Μεγάλη κάμψη όμως παρατηρείται και στην επιβατική κίνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γεγονός που αποδίδεται στη συνολική μείωση των μετακινήσεων, λόγω του φόβου μετάδοσης του κορονοϊού. Όπως τόνισε μιλώντας στη «ΜτΚ» η υπεύθυνη επικοινωνίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Έλενα Ράλλη, αυτή τη στιγμή η επιβατική κίνηση είναι περιορισμένη και ως εκ τούτου μειώθηκαν σε πολλές περιοχές και τα δρομολόγια. Ειδικότερα, όπως είπε, για τα δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Αθήνα, υπήρχαν έξι ζεύγη δρομολογίων, τα οποία μειώθηκαν σε τέσσερα.

Σε προχθεσινή ανακοίνωση της πάντως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γνωστοποίησε την προσωρινή αναστολή μέχρι νεωτέρας ορισμένων δρομολογίων στο πλαίσιο περιορισμού άσκοπων μετακινήσεων και αποφυγής συνωστισμού.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο των νέων τροποποιήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα δρομολόγια που γίνονται για Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με ενδιάμεσες σταθμεύσεις, είναι με τις αμαξοστοιχίες: Από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη: 50 - 56 - 58 - 600. Από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα: 51 - 55 - 59 - 601. Ενδιάμεσες σταθμεύσεις: Θεσσαλονίκη, Πλατύ, Κατερίνη, Λάρισα, Παλαιοφάρσαλος, Λειανοκλάδι, Τιθορέα, Λειβαδειά, Θήβα, Οινόη, Αθήνα, και αντίστροφα.

Επίσης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ γνωστοποιεί ότι αφαιρούνται τα τραπεζοκαθίσματα από τα κυλικεία και προσφέρονται μόνο τυποποιημένα προϊόντα, ενώ οι διαθέσιμες θέσεις προς κράτηση μειώθηκαν από την Τετάρτη 18/03/2020, κατά 50%, με μία κενή θέση - μία κατειλημμένη, εναλλάξ, με στόχο την αποφυγή συνωστισμού. Απελευθερώνεται, επίσης, το άνοιγμα παραθύρων για επιπλέον εισροή φρέσκου αέρα εντός των οχημάτων, βάσει του νέου σχεδιασμού.

ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Τεράστια η μείωση

Για μεγάλη μείωση του επιβατικού κοινού που ξεπερνά το 80% κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Στέφανος Τσώλης, εξηγώντας ότι τα δρομολόγια, για παράδειγμα, από και προς Ασπροβάλτα από 5 ημερησίως, μειώθηκαν σε 1, ενώ κόπηκαν δυο επιπλέον δρομολόγια από Θεσσαλονίκη για Ζαγκλιβέρι στο Λαγκαδά.

Ο ίδιος ανέφερε ακόμη ότι τεράστια είναι η μείωση του κομβικού δρομολογίου από Θεσσαλονίκη για Αθήνα, στο οποίο κόπηκαν ήδη τρία τις προηγούμενες μέρες, από αυτά που γίνονταν καθημερινά. Δηλαδή, εκτελούνταν καθημερινά 9 δρομολόγια και την τελευταία εβδομάδα μειώθηκαν σε 6.

Ο κ. Τσώλης τόνισε ακόμη πως ειδικά για Αθήνα, όπου πλέον ταξιδεύει πολύ μικρός αριθμός επιβατών, φτάνει τους 4 -5, τα δρομολόγια επρόκειτο σήμερα (Κυριακή) να μειώνονταν στα 5 από τα 9 που εκτελούνταν σε κανονικές συνθήκες. «Ήδη κάποια, όπως τα απογευματινά κρατιούνται οριακά, αφού έχουμε πολύ λίγες κρατήσεις και λίγα κομμένα εισιτήρια. Καταλαβαίνεται ότι τα δρομολόγια αυτά, εφόσον η κατάσταση παραμένει πολύ δύσκολη, δεν μπορεί να συνεχίσουν τις επόμενες μέρες, αφού το κόστος είναι μεγάλο και χωρίς ικανό αριθμό επιβατών είναι ασύμφορα» επισήμανε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο σύμφωνα με τον ίδιο, όλα είναι υπό αίρεση, λόγω των συνθηκών, και δεν αποκλείεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο τα δρομολόγια από και προς Αθήνα. «Φοβάμαι μήπως χρειαστεί να στα σταματήσουμε όλα τις επόμενες μέρες. Ο κόσμος δεν ταξιδεύει, κατάλαβε ότι πρέπει να καθίσει σπίτι του και αυτό παρότι είναι για μας τεράστια οικονομική πληγή, καλώς έκανε». Πρόσθεσε ακόμη πως οι πολίτες θορυβήθηκαν σε μεγάλο βαθμό και συμμορφώθηκαν με τα γενικά μέτρα, από τα οποία δεν φαίνεται να αποκλίνουν.

Χαλκιδική: «Λουκέτο» και στα εξοχικά

Ο κορονοϊός όμως επέφερε τεράστιο πλήγμα και στη μετακίνηση των επιβατών από και προς τη Χαλκιδική. Όπως είπε, μιλώντας στη «ΜτΚ», ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Γιώργος Αρβανιτίδης, σε σχέση με πέρυσι, η μείωση αγγίζει το 95%, γεγονός που είναι πρωτόγνωρο για αυτήν την εποχή.

Το γεγονός επιβεβαίωσαν και υπάλληλοι του ΚΤΕΛ, λέγοντας πως υπό άλλες συνθήκες τα δρομολόγια, ενόψει και του Πάσχα θα άρχισαν να αυξάνουν. Παρότι, όπως είπαν, η μισή και πλέον Θεσσαλονίκη έχει εξοχικά σπίτια, κυρίως σε Κασσάνδρα και Σιθωνία, τα δρομολόγια γίνονται μετά βίας, αφού από 25 που εκτελούνταν καθημερινά, σήμερα μειώθηκαν σε 11. «Δεν κινείται τίποτα, τα λεωφορεία έχουν μάξιμουμ 3-4 άτομα για πρώτο πόδι, που μέχρι πριν από ένα περίπου μήνα ήταν γεμάτα και άλλα τόσα για το δεύτερο» ανέφεραν χαρακτηριστικά οδηγοί των λεωφορείων.

«Μέχρι και προχθές τα δρομολόγια, π.χ. για Παλιούρι, μια διαδρομή που διασχίζει σχεδόν όλο το πρώτο πόδι, είχε μηδέν επιβάτες, ενώ μόλις 2-3 ήταν αυτοί που μετακινήθηκαν προς Μουδανιά μέχρι και την Ποτίδαια» δήλωσε ο κ. Αρβανιτίδης και πρόσθεσε: «τα δρομολόγια για Ουρανόπολη ήταν μέχρι πρότινος 6 και μειώθηκαν σε 3, και αυτό λόγω του Αγίου Όρους». Επίσης, για Σάρτη στο τρίτο πόδι της Χαλκιδικής, είπε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ από τρία, μειώθηκαν σε δυο τα δρομολόγια, ενώ μόλις 3 είναι καθημερινά τα δρομολόγια για το πρώτο πόσο, που μέχρι πρόσφατα ήταν διπλάσια.

«Φοβάμαι ότι αυτή η κρίση με τον κορονοϊό μπορεί να μας τελειώσει ως εταιρεία. Η οικονομική ζημία είναι τεράστια και αν δεν βάλουμε λουκέτο το επόμενο διάστημα, θα οφείλεται μόνο στο ότι η Χαλκιδική δεν διαθέτει κανένα άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς» σημείωσε ο κ. Αρβανιτίδης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 22 Μαρτίου 2020

Σημαντικό πλήγμα και στη μετακίνηση επιβατών με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και το τρένο, επέφερε η επέλαση του κορονοϊού το τελευταίο δεκαήμερο. Ειδικά στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής η μείωση της επιβατικής κίνησης έφτασε στο 90% σχεδόν σε όλα τα δρομολόγια, ενώ ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο κάποια να σταματήσουν εντελώς, αφού γίνονται με 3 -4 επιβάτες.

Η πτώση, σύμφωνα με τους υπευθύνους των ΚΤΕΛ είναι κατακόρυφη, καθώς, όπως λένε, οι πολίτες επέλεξαν να #μείνουν_σπίτι, εναρμονιζόμενοι με την εθνική καμπάνια, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων για τη διασπορά του κορονοϊού. Ακόμη από και προς Χαλκιδική, μια περιοχή που εξυπηρετείται μόνο με ΚΤΕΛ, οι επιβάτες είναι σχεδόν ανύπαρκτοι, ενώ τα δρομολόγια, που κάθε χρόνο τέτοια εποχή αυξάνονταν, σήμερα μειώθηκαν παντού.

Μεγάλη κάμψη όμως παρατηρείται και στην επιβατική κίνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γεγονός που αποδίδεται στη συνολική μείωση των μετακινήσεων, λόγω του φόβου μετάδοσης του κορονοϊού. Όπως τόνισε μιλώντας στη «ΜτΚ» η υπεύθυνη επικοινωνίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Έλενα Ράλλη, αυτή τη στιγμή η επιβατική κίνηση είναι περιορισμένη και ως εκ τούτου μειώθηκαν σε πολλές περιοχές και τα δρομολόγια. Ειδικότερα, όπως είπε, για τα δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Αθήνα, υπήρχαν έξι ζεύγη δρομολογίων, τα οποία μειώθηκαν σε τέσσερα.

Σε προχθεσινή ανακοίνωση της πάντως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γνωστοποίησε την προσωρινή αναστολή μέχρι νεωτέρας ορισμένων δρομολογίων στο πλαίσιο περιορισμού άσκοπων μετακινήσεων και αποφυγής συνωστισμού.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο των νέων τροποποιήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα δρομολόγια που γίνονται για Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με ενδιάμεσες σταθμεύσεις, είναι με τις αμαξοστοιχίες: Από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη: 50 - 56 - 58 - 600. Από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα: 51 - 55 - 59 - 601. Ενδιάμεσες σταθμεύσεις: Θεσσαλονίκη, Πλατύ, Κατερίνη, Λάρισα, Παλαιοφάρσαλος, Λειανοκλάδι, Τιθορέα, Λειβαδειά, Θήβα, Οινόη, Αθήνα, και αντίστροφα.

Επίσης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ γνωστοποιεί ότι αφαιρούνται τα τραπεζοκαθίσματα από τα κυλικεία και προσφέρονται μόνο τυποποιημένα προϊόντα, ενώ οι διαθέσιμες θέσεις προς κράτηση μειώθηκαν από την Τετάρτη 18/03/2020, κατά 50%, με μία κενή θέση - μία κατειλημμένη, εναλλάξ, με στόχο την αποφυγή συνωστισμού. Απελευθερώνεται, επίσης, το άνοιγμα παραθύρων για επιπλέον εισροή φρέσκου αέρα εντός των οχημάτων, βάσει του νέου σχεδιασμού.

ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Τεράστια η μείωση

Για μεγάλη μείωση του επιβατικού κοινού που ξεπερνά το 80% κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Στέφανος Τσώλης, εξηγώντας ότι τα δρομολόγια, για παράδειγμα, από και προς Ασπροβάλτα από 5 ημερησίως, μειώθηκαν σε 1, ενώ κόπηκαν δυο επιπλέον δρομολόγια από Θεσσαλονίκη για Ζαγκλιβέρι στο Λαγκαδά.

Ο ίδιος ανέφερε ακόμη ότι τεράστια είναι η μείωση του κομβικού δρομολογίου από Θεσσαλονίκη για Αθήνα, στο οποίο κόπηκαν ήδη τρία τις προηγούμενες μέρες, από αυτά που γίνονταν καθημερινά. Δηλαδή, εκτελούνταν καθημερινά 9 δρομολόγια και την τελευταία εβδομάδα μειώθηκαν σε 6.

Ο κ. Τσώλης τόνισε ακόμη πως ειδικά για Αθήνα, όπου πλέον ταξιδεύει πολύ μικρός αριθμός επιβατών, φτάνει τους 4 -5, τα δρομολόγια επρόκειτο σήμερα (Κυριακή) να μειώνονταν στα 5 από τα 9 που εκτελούνταν σε κανονικές συνθήκες. «Ήδη κάποια, όπως τα απογευματινά κρατιούνται οριακά, αφού έχουμε πολύ λίγες κρατήσεις και λίγα κομμένα εισιτήρια. Καταλαβαίνεται ότι τα δρομολόγια αυτά, εφόσον η κατάσταση παραμένει πολύ δύσκολη, δεν μπορεί να συνεχίσουν τις επόμενες μέρες, αφού το κόστος είναι μεγάλο και χωρίς ικανό αριθμό επιβατών είναι ασύμφορα» επισήμανε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο σύμφωνα με τον ίδιο, όλα είναι υπό αίρεση, λόγω των συνθηκών, και δεν αποκλείεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο τα δρομολόγια από και προς Αθήνα. «Φοβάμαι μήπως χρειαστεί να στα σταματήσουμε όλα τις επόμενες μέρες. Ο κόσμος δεν ταξιδεύει, κατάλαβε ότι πρέπει να καθίσει σπίτι του και αυτό παρότι είναι για μας τεράστια οικονομική πληγή, καλώς έκανε». Πρόσθεσε ακόμη πως οι πολίτες θορυβήθηκαν σε μεγάλο βαθμό και συμμορφώθηκαν με τα γενικά μέτρα, από τα οποία δεν φαίνεται να αποκλίνουν.

Χαλκιδική: «Λουκέτο» και στα εξοχικά

Ο κορονοϊός όμως επέφερε τεράστιο πλήγμα και στη μετακίνηση των επιβατών από και προς τη Χαλκιδική. Όπως είπε, μιλώντας στη «ΜτΚ», ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, Γιώργος Αρβανιτίδης, σε σχέση με πέρυσι, η μείωση αγγίζει το 95%, γεγονός που είναι πρωτόγνωρο για αυτήν την εποχή.

Το γεγονός επιβεβαίωσαν και υπάλληλοι του ΚΤΕΛ, λέγοντας πως υπό άλλες συνθήκες τα δρομολόγια, ενόψει και του Πάσχα θα άρχισαν να αυξάνουν. Παρότι, όπως είπαν, η μισή και πλέον Θεσσαλονίκη έχει εξοχικά σπίτια, κυρίως σε Κασσάνδρα και Σιθωνία, τα δρομολόγια γίνονται μετά βίας, αφού από 25 που εκτελούνταν καθημερινά, σήμερα μειώθηκαν σε 11. «Δεν κινείται τίποτα, τα λεωφορεία έχουν μάξιμουμ 3-4 άτομα για πρώτο πόδι, που μέχρι πριν από ένα περίπου μήνα ήταν γεμάτα και άλλα τόσα για το δεύτερο» ανέφεραν χαρακτηριστικά οδηγοί των λεωφορείων.

«Μέχρι και προχθές τα δρομολόγια, π.χ. για Παλιούρι, μια διαδρομή που διασχίζει σχεδόν όλο το πρώτο πόδι, είχε μηδέν επιβάτες, ενώ μόλις 2-3 ήταν αυτοί που μετακινήθηκαν προς Μουδανιά μέχρι και την Ποτίδαια» δήλωσε ο κ. Αρβανιτίδης και πρόσθεσε: «τα δρομολόγια για Ουρανόπολη ήταν μέχρι πρότινος 6 και μειώθηκαν σε 3, και αυτό λόγω του Αγίου Όρους». Επίσης, για Σάρτη στο τρίτο πόδι της Χαλκιδικής, είπε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ από τρία, μειώθηκαν σε δυο τα δρομολόγια, ενώ μόλις 3 είναι καθημερινά τα δρομολόγια για το πρώτο πόσο, που μέχρι πρόσφατα ήταν διπλάσια.

«Φοβάμαι ότι αυτή η κρίση με τον κορονοϊό μπορεί να μας τελειώσει ως εταιρεία. Η οικονομική ζημία είναι τεράστια και αν δεν βάλουμε λουκέτο το επόμενο διάστημα, θα οφείλεται μόνο στο ότι η Χαλκιδική δεν διαθέτει κανένα άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς» σημείωσε ο κ. Αρβανιτίδης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 22 Μαρτίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία