logo
Εφημερίδα Μακεδονία της Θεσσαλονίκης - Η καθημερινή σας ενημέρωση
100 χρόνια (1911-2011) Εφημερίδα Μακεδονία

Η βιταμίνη Β ασπίδα για το Αλτσχάιμερ

Στην κατηγορία: Κόσμος
Ημερομηνία: 10/09/2010
Σελίδα εκτύπωσης

Ακόμη και στο μισό μπορεί να μειωθεί η συρρίκνωση του εγκεφάλου σε ηλικιωμένους που εμφανίζουν τα πρώτα προειδοποιητικά σημάδια της νόσου Αλτσχάιμερ, από την καθημερινή λήψη μεγάλων δόσεων βιταμίνης Β. Η συρρίκνωση του εγκεφάλου είναι ένα από τα συμπτώματα της ελαφριάς γνωστικής έκπτωσης, που συχνά οδηγεί στην άνοια.

Google Adsense Center

Όπως προκύπτει από διεθνή μελέτη, που πραγματοποιήθηκε σε 168 εθελοντές τρίτης ηλικίας υπό τον καθηγητή Ντέιβιντ Σμιθ του τμήματος Φαρμακολογίας του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, η βιταμίνη Β μπορεί να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ανακάλυψη ενός τρόπου καθυστέρησης του Αλτσχάιμερ. Επρόκειτο για τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα έρευνα του είδους της σε διεθνές επίπεδο. Πάντως, οι ερευνητές υπογράμμισαν ότι χρειάζονται περαιτέρω μεγαλύτερου εύρους έρευνες, προτού οι γιατροί συστήσουν τα συμπληρώματα βιταμίνης Β ως ασφαλή θεραπεία κατά των νευροεκφυλιστικών παθήσεων όπως το Αλτσχάιμερ.
Στο πλαίσιο της έρευνας μελετήθηκαν οι περιπτώσεις ηλικιωμένων με ήπια συμπτώματα απώλειας μνήμης και γλωσσικών δυσκολιών, προβλήματα που απαντώνται περίπου στο 16% των ανθρώπων άνω των 70 ετών διεθνώς και δεν μπορούν να εξηγηθούν λόγω φυσιολογικής γήρανσης, ενώ πιθανώς αποτελούν πρόδρομα συμπτώματα του Αλτσχάιμερ.
Οι μισοί ηλικιωμένοι έπαιρναν κάθε μέρα βιταμίνη Β (φολικό οξύ, Β6 και Β12), ενώ οι άλλοι μισοί ένα εικονικό χάπι. Οι δόσεις ήταν 300 φορές μεγαλύτερες από τη συνιστώμενη ημερήσια δόση για την Β12, 15 φορές μεγαλύτερες για το Β6 και τέσσερις φορές μεγαλύτερη για το φολικό οξύ. Τόσο στην αρχή της έρευνας όσο και έπειτα από δύο χρόνια, μετρήθηκαν με τομογραφίες οι εγκέφαλοι των ατόμων που συμμετείχαν στο πείραμα.
Κατά μέσο όρο ο εγκέφαλος συρρικνώνεται με ρυθμό 0,5% ετησίως μετά την ηλικία των 60 ετών. Στα άτομα με μέτρια γνωσιακά/ νοητικά προβλήματα η συρρίκνωση είναι διπλάσια και στα άτομα με Αλτσχάιμερ ο ρυθμός φτάνει το 2,5% το χρόνο. Ωστόσο, όπως προέκυψε από τη μελέτη, η συρρίκνωση του εγκεφάλου σε όσους έπαιρναν συμπληρώματα βιταμίνης Β είχε μειωθεί κατά 30% ή και πάνω από 50% σε μερικές περιπτώσεις. Όσοι είχαν πάρει το εικονικό φάρμακο εμφάνισαν μέση ετήσια εγκεφαλική συρρίκνωση 1,08%, ενώ όσοι είχαν πάρει τη βιταμίνη Β 0,76%.


“Δραματικό αποτέλεσμα”

Σύμφωνα με τον καθηγητή Σμιθ, τα αποτελέσματα της μελέτης ήταν σημαντικότερα από το αναμενόμενο. “Πρόκειται για ένα δραματικό και εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Υπάρχει μεγαλύτερη επίπτωση (της βιταμίνης Β) από ό,τι οποιοσδήποτε είχε προβλέψει”, ανέφερε, ωστόσο συνέστησε στους ηλικιωμένους να μη σπεύσουν να πάρουν τεράστιες δόσεις βιταμίνης Β από μόνοι τους, καθώς οι μακροπρόθεσμες συνέπειες είναι ακόμα άγνωστες. Οι βιταμίνες Β υπάρχουν με φυσική μορφή σε πολλές τροφές, όπως το κρέας, τα ψάρια, τα αυγά και τα λαχανικά.
 

Κόσμος

Αξιολόγηση

Αριθμός αξιολογήσεων: 2
Τρέχουσα αξιολόγηση: 3

1 είναι η χαμηλότερη και 5 είναι η υψηλότερη τιμή που μπορείτε να δώσετε.

 

Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Προσθήκη Σχολίου
Τρίτη 07 Φεβρουαρίου 2012
Digi-Mobile - Ενίσχυση Επιχειρήσεων Λιανικού Εμπορίου

Google Adsense Right

Εκδηλώσεις
Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού
adore.
επιλογές