Σημαντικά βοηθάει στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη η κατανάλωση σάλτσας φρέσκιας ντομάτας, όπως προκύπτει από έρευνα του ιταλικού πανεπιστημίου της πόλης Κιέτι, σε συνεργασία με το πανεπιστημιακό κέντρο της Νάπολης.
Στο πλαίσιο της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν γενετικά μεταλλαγμένα πειραματόζωα, με λεπτομερή μελέτη της εμφάνισης και της διάδοσης του καρκίνου του προστάτη σε όλα του τα στάδια. “Διαπιστώσαμε ότι όταν στη διατροφή συμπεριλαμβάνεται συστηματικά σάλτσα φρέσκιας ντομάτας, μη αποφλοιωμένη, μειώνεται σημαντικά η πιθανότητα να εμφανισθεί καρκίνος του προστάτη και οι φλεγμονές που συνδέονται με την ασθένεια”, ανέφερε η Μανουέλα Γιέτσι, του πανεπιστημίου του Κιέτι.
Τα πειραματόζωα που τράφηκαν με σάλτσα φρέσκιας ντομάτας σε ποσοστό τουλάχιστο 10% της συνολικής καθημερινής διατροφής παρουσίασαν μειωμένη θνησιμότητα μέχρι και κατά 67%. Επιπλέον, ο όγκος επεκτάθηκε με αργότερους ρυθμούς, υπήρξε σημαντική αντιοξειδωτική δράση και οι δείκτες που μετρούν τη σοβαρότητα της φλεγμονής ήταν σχετικά χαμηλοί. Η εν λόγω αντικαρκινική δράση είναι πολύ θετική και ξεπερνά εκείνη της λυκοπένης, της μόνης συστατικής ουσίας της ντομάτας, γνωστής έως τώρα για την ευεργετική της επιρροή.
Ο καρκίνος του προστάτη είναι η πιο διαδεδομένη μορφή καρκίνου που πλήττει τον ανδρικό πληθυσμό στις αναπτυγμένες χώρες. Άλλες παρόμοιες έρευνες εν εξελίξει αφορούν τον προστατευτικό ρόλο κατά του καρκίνου που μπορεί να έχουν ουσίες και γεωργικά προϊόντα, όπως το πράσινο τσάι, το ρόδι και η σόγια.


Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια.