logo
Εφημερίδα Μακεδονία της Θεσσαλονίκης - Η καθημερινή σας ενημέρωση
100 χρόνια (1911-2011) Εφημερίδα Μακεδονία

Περιφερειακή οδός: Επικίνδυνη εάν δεν γίνουν παρεμβάσεις

Στην κατηγορία: Ρεπορτάζ
Ημερομηνία: 19/06/2010
Σελίδα εκτύπωσης

Άρχισε να σχεδιάζεται στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και παραδόθηκε στα μέσα του ’90 με ικανότητα να εξυπηρετεί 25.000 οχήματα ημερησίως. Σήμερα εξυπηρετεί μέχρι 120.000 οχήματα την ημέρα και θεωρείται κορεσμένη κυκλοφοριακά και επικίνδυνη για τους χρήστες της, ενώ υπολογίζεται ότι το 2020 η ημερήσια ζήτηση για διέλευση θα είναι 228.000 οχήματα, δέκα φορές περισσότερα από όσα μπορεί να εξυπηρετήσει με ασφάλεια!

Google Adsense Center

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr


Ο λόγος για την εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, που εκτείνεται σε μήκος 22 χιλιομέτρων από τον κόμβο της Λαχαναγοράς μέχρι τον κόμβο Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών, την οποία αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών να αναβαθμίσει με βελτιωτικές παρεμβάσεις ώστε να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια.
Τις προθέσεις της πολιτείας για αναβάθμιση του οδικού άξονα της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, σε ημερίδα που διοργάνωσε το υπουργείο σε συνεργασία με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με θέμα “Αναβάθμιση της περιφερειακής οδού και υποδομές σύνδεσής της με το πολεοδομικό συγκρότημα”, η οποία έγινε στη Σταυρούπολη παρουσία δημάρχων και φορέων του πολεοδομικού συγκροτήματος. “Σε συνεργασία με την περιφέρεια, την Εγνατία Οδό ΑΕ και τους δήμους της περιοχής, έχουμε ετοιμάσει ένα σχέδιο για τη βελτίωση του οδικού άξονα. Η εφαρμογή του μπορεί να ξεκινήσει πολύ γρήγορα”, δήλωσε ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος θύμισε “το παράδοξο Τις προθέσεις της πολιτείας για αναβάθμιση του οδικού άξονα της περιφερειακής οδού παρουσίασε ο Γιάννης Μαγκριώτης.της πόλης μας, το οποίο συμβαίνει βέβαια και σε όλη τη χώρα, όπου οι βασικές κυκλοφοριακές υποδομές αποφασίστηκαν αρκετά χρόνια πριν μελετηθεί στοιχειωδώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και οι συνδυασμένες λύσεις”. Τόνισε επίσης ότι ουδέποτε υπήρξε χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τις συγκοινωνιακές υποδομές στην πόλη και έφερε ως παράδειγμα το “φιάσκο”, όπως το χαρακτήρισε, της υποθαλάσσιας αρτηρίας, για το οποίο καλείται η πολιτεία να πληρώσει αποζημιώσεις στον ανάδοχο του έργου που ακυρώθηκε.
Η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής θα συνδυαστεί με την κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής οδού, που βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού. Την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη Λαχαναγορά (Κ16), στη συμβολή της εσωτερικής περιφερειακής με τον ΠΑΘΕ, ως βήμα αναβάθμισης της οδού, ανακοίνωσε η γ.γ. της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Μαρία Λιονή. “Εκεί εντοπίζονται πολύ σημαντικά προβλήματα με το μποτιλιάρισμα και ταλαιπωρία”, είπε. Οι μελέτες για τον κόμβο, που προϋπολογίστηκε στα 100 εκατ. ευρώ, έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται η έγκριση της ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ. Η κ. Λιονή επισήμανε ότι γίνεται προσπάθεια να βελτιωθεί η περιφερειακή, καθώς “η εσωτερική περιφερειακή θα εξακολουθεί να αποτελεί κεντρική οδική αρτηρία, ακόμη κι όταν γίνει το σημαντικότατο έργο του εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου, το οποίο έχει αγκαλιάσει ο κ. Μαγκριώτης”.
Λεωφορειόδρομο επάνω στην περιφερειακή και σύνδεση της οδού με τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης πρότεινε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, καθηγητής Παναγιώτης Παπαϊωάννου, ο οποίος τόνισε την ανυπαρξία γραμμών εξπρές με ενδεχόμενη χρήση της περιφερειακής με κατάλληλα λεωφορεία, καθώς και την έλλειψη χώρων μετεπιβίβασης επιβατών στα σημεία που οι γραμμές του ΟΑΣΘ τέμνονται με την οδό. Ο αναπληρωτής διευθυντής μελετών της Εγνατίας Οδού ΑΕ Μιχάλης Τσιτώτας υπογράμμισε η εσωτερική περιφερειακή έχει αρχίζει να παρουσιάζει σημεία κορεσμού από το 2000, ενώ σήμερα έχει ήδη κορεστεί κυκλοφοριακά. Η ημερήσια ζήτηση για διέλευση το 2010 θα είναι 228.000 οχήματα, από 120.000 που είναι σήμερα, ενώ αν λειτουργεί και η εξωτερική περιφερειακή οδός, η ζήτηση διέλευσης θα είναι 193.200 οχήματα την ημέρα.


Οι 20 πληγές

Είκοσι προβλήματα εντόπισε η Διεύθυνση Ελέγχου και Συντήρησης Έργων (ΔΕΣΕ) της περιφέρειας, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα. Τα προβλήματα, τα οποία παρουσίασε στην ημερίδα ο προϊστάμενος τμήματος συγκοινωνιακών έργων Παρασκευάς Χατζηπαρασκευάς, είναι:
1. Προβλήματα χάραξης. Σε αρκετά σημεία της οδού, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το τμήμα Κ9 (Τούμπα) και Κ11 (Πυλαία), καθώς και το τμήμα μεταξύ Κ5 (Παπαγεωργίου) και Κ6 (Νεάπολη), απαιτείται να γίνουν βελτιώσεις στη χάραξη.
2. Καταπτώσεις πρανών. Στα βραχώδη ορύγματα της οδού στον Κ7 (Επταπύργιο), καθώς και στα αργιλώδη του κόμβου Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα), είναι πολύ συχνό το φαινόμενο των σημειακών καταπτώσεων.
3. Επιχώματα. Σε αρκετά σημεία της οδού διαπιστώνονται συνεχώς καθιζήσεις των επιχωμάτων.
4. Οδοστρωσία. Το πάχος και τα υλικά του οδοστρώματος δεν είναι τα ενδεδειγμένα για την παραλαβή τόσο πυκνής και βαριάς κυκλοφορίας.
5. Οδόστρωμα. Στα περισσότερα σημεία της οδού το πάχος του οδοστρώματος δεν ξεπερνά τα 10 εκ. και παρατηρούνται τοπικά βυθίσματα, διογκώσεις και ευρύτερες στρεβλώσεις της επιφάνειας. Απαιτείται διάστρωση τουλάχιστον 20 εκ. ασφαλτικού σκυροδέματος.
6. Αρμοί γεφυρών. Οι αρμοί έχουν σε αρκετά σημεία αποκολληθεί δημιουργώντας επικίνδυνες εξάρσεις ή κοιλότητες.
7. Κατάργηση στηθαίων. Στις εσωτερικές νησίδες προτείνεται αφαίρεση των μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας, καθαίρεση των πεζοδρομίων και κατάργηση της ζώνης φύτευσης.
8. Βελτίωση σήμανσης. Η σήμανση είναι πεπαλαιωμένη και δεν έχει προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες της οδού.
9. Διαγράμμιση. Η αναδιαγράμμιση της οδού αποτελεί μόνιμη απαίτηση, διότι η ασφάλεια της κυκλοφορίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα και την κατάσταση της διαγράμμισης.
10. Κατασκευή ανισόπεδων κόμβων - κατάργηση σηματοδοτών. Στο δυτικό τμήμα απαιτείται συνολικός κυκλοφοριακός σχεδιασμός και άμεση κατασκευή ανισόπεδων κόμβων.
11. Τοποθέτηση ηχοπετασμάτων. Είναι απαραίτητη η τοποθέτηση υψηλής ποιότητας ηχοπετασμάτων για τον περιορισμό της ηχητικής όχλησης.
12. Επιθεώρηση τεχνικών και δικτύων ομβρίων. Δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα με ακρίβεια τα υφιστάμενα τεχνικά, τα φρεάτια και το δίκτυο συλλογής και απορροής όμβριων υδάτων.
13. Προσεισμικός έλεγχος γεφυρών. Οι γέφυρες είναι πολύ πιθανό να έχουν παρουσιάσει διαβρώσεις του σιδηρού οπλισμού και ενανθρακώσεις του σκυροδέματος και απαιτείται προσεισμικός έλεγχος.
14. Παράπλευρο δίκτυο. Η υφιστάμενη οδός εξυπηρέτησης είναι είτε ασυντήρητη, είτε ατελής, είτε πλήρως αδιαμόρφωτη έως ανύπαρκτη. Σε αρκετά σημεία της οδού υπάρχει πλήθος παράνομων προσβάσεων.
15. Διαφημιστικές πινακίδες. Το πρόβλημα διογκώνεται καθημερινά επιβαρύνοντας ταυτόχρονα και την αισθητική του περιβάλλοντος.
16. Φύτευση τμημάτων. Σε αρκετές θέσεις της οδού υπάρχουν ανεκμετάλλευτες εκτάσεις οι οποίες καταντούν χώροι απόθεσης απορριμμάτων, τοποθέτησης παράνομων πινακίδων και παράνομης κατάληψης από πρόχειρες κατασκευές ιδιωτών.
17. Νέα όρια ταχύτητας. Το όριο ταχύτητας πρέπει να αναπροσαρμοστεί από τα 80 χλμ./ώρα στα 90 χλμ./ώρα.
18. Θέσεις στάθμευσης. Αδήριτη ανάγκη είναι η διαμόρφωση θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων σε συγκεκριμένες θέσεις της οδού.
19. Αποχιονιστικός σταθμός. Είναι απαραίτητη η κατασκευή σύγχρονου αποχιονιστικού σταθμού.
20. Μόνιμο συνεργείο. Απαιτείται η αποκλειστική διάθεση τεχνικού προσωπικού με ειδικά εξοπλισμένο όχημα το οποίο επί 24ώρου βάσεως θα αστυνομεύει την οδό.

Ρεπορτάζ

Αξιολόγηση

Αριθμός αξιολογήσεων: 5
Τρέχουσα αξιολόγηση: 4.2

1 είναι η χαμηλότερη και 5 είναι η υψηλότερη τιμή που μπορείτε να δώσετε.

 

Σχόλια

  1. η Διεύθυνση Ελέγχου και Συντήρησης Έργων (ΔΕΣΕ) μάλλον δεν ξέρεει τί της γίνεται, αλλιώς πώς εξηγούνται προτάσεις όπως:

    7. Κατάργηση στηθαίων. Στις εσωτερικές νησίδες προτείνεται αφαίρεση των μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας, καθαίρεση των πεζοδρομίων και κατάργηση της ζώνης φύτευσης.

    14. Παράπλευρο δίκτυο. Η υφιστάμενη οδός εξυπηρέτησης είναι είτε ασυντήρητη, είτε ατελής, είτε πλήρως αδιαμόρφωτη έως ανύπαρκτη. Σε αρκετά σημεία της οδού υπάρχει πλήθος παράνομων προσβάσεων.

    17. Νέα όρια ταχύτητας. Το όριο ταχύτητας πρέπει να αναπροσαρμοστεί από τα 80 χλμ./ώρα στα 90 χλμ./ώρα.

    18. Θέσεις στάθμευσης. Αδήριτη ανάγκη είναι η διαμόρφωση θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων σε συγκεκριμένες θέσεις της οδού.


    Καλλά τί πίνουν αυτοί;

    Κατάργηση στηθαίων ;;;;!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    καθαίρεση των πεζοδρομίων::::: (μα για ποιό πράμα μιλάει;;;)

    κατάργηση της ζώνης φύτευσης !!!!!!!!!!!!!!!!

    Παράπλευρο δίκτυο ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; (δις: μα για ποιό πράμα μιλάει;;;)

    Το όριο ταχύτητας πρέπει να αναπροσαρμοστεί από τα 80 χλμ./ώρα στα 90 χλμ./ώρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (κατ' αρχάς είναι ήδη 90. Κατά δεύτερον, βάσει ποιάς μελέτης θεωρούν πως είναι ανγκαία και θεμιτή και ασφαλής μια τέτοια αλλάγή;;;; έτσι μας κάβλωσε μια μέρα και ανεβάζουμε τα όρια ταχύτητας;;; ΥΓ στη δυτική περιφεριακή όπου το όριο είναι πράγματι 80, ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΔΙΟΤΙ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΔΡΟΜΟΣ ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΜΕ ΟΡΙΟ 50 χλμ./ώρα! αυτό μάλλον τους ΞΕΦΥΓΕ τα τελευταία 10 χρόνια....)

    18. Θέσεις στάθμευσης. (Προφανως μας κάνουν πλάκα οι άνθρωποι, αλλιώς δεν εξηγείται πως προτείνουν θέσεις στάθμευσης σε ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΗ ΟΔΟ, την ίδια στιγμή που ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΡΟΜΟ ΤΙΣ ΙΔΙΑΣ ΠΟΛΗΣ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΝΕΩΝ ΣΥΝΟΙΚΙΩΝ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ!)
Προσθήκη Σχολίου
Κωδικός captcha
Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Google Adsense Right

Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού
Εκδηλώσεις
Adore
Ταξίδια
The Book