ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γιώργος Καραγιάννης: Όραμά μας η ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη που περιλαμβάνει ολόκληρη την κοινωνία

Άρθρο του υφυπουργού Υποδομών στη «ΜτΚ»

 08/07/2022 08:00

Γιώργος Καραγιάννης: Όραμά μας η ισόρροπη και δίκαιη ανάπτυξη που περιλαμβάνει ολόκληρη την κοινωνία

Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε εξέλιξη ένα ευρύ, καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα έργων προϋπολογισμού περίπου 5 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούν τόσο την πόλη όσο και την ευρύτερη περιοχή. Στην ουσία εφαρμόζουμε την προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης ότι η Θεσσαλονίκη θα είναι μία διαφορετική, σύγχρονη, βιώσιμη και φιλική στους κατοίκους πόλη που θα προσελκύει επενδύσεις.

Βασική μας μέριμνα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το σχέδιό μας να αφορά όλους, χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς σκιές, γι’ αυτό στρέφουμε την προσοχή μας ιδιαίτερα σε εκείνες τις περιοχές που τα προηγούμενα χρόνια είχαν έλλειμμα υποδομών. Επιδίωξή μας είναι η βελτίωση της καθημερινότητας και οι ίσες ευκαιρίες για όλους του πολίτες.

Η δυτική Θεσσαλονίκη μεγαλώνει με φοβερή ταχύτητα και το έλλειμμα των υποδομών που αντιμετώπιζε είχε γίνει εντονότερο. Στο καλά μελετημένο σχεδιασμό μας για την πόλη, η περιοχή αυτή έχει εξέχουσα θέση ακριβώς γιατί πρέπει να καλυφθεί το κενό που δημιουργήθηκε. Έχει ανάγκη για έργα που θα εξασφαλίζουν καλύτερη προσπέλαση ώστε να τονωθεί η κινητικότητα, η διασυνδεσιμότητα και η τοπική οικονομία των δυναμικών δήμων της περιοχής.

Αναμφίβολα τα δύο εμβληματικά έργα που θα αλλάξουν τη γενικότερη εικόνα των μετακινήσεων και θα επηρεάσουν τις ζωές όλων των κατοίκων, είναι το Μετρό και ο αυτοκινητόδρομος FlyOver. Και τα δύο έργα χαρακτηρίζονται από καινοτομία και ταχύτητα.

Το πολύπαθο Μετρό θα λειτουργεί στο τέλος του 2023 και ήδη οι κάτοικοι βλέπουν να απομακρύνονται λαμαρίνες, να απελευθερώνονται χώροι που ήταν αποκλεισμένοι για χρόνια. Παράλληλα, τρέχουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των 18 υπερσύγχρονων συρμών, αλλά και τα υπολειπόμενα έργα.

Όσο για το FlyOver, είναι ιδανικά σχεδιασμένο για τη Θεσσαλονίκη. Ο υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος θα δώσει λύση στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα καθώς θα ανακουφίσει την ανατολική Περιφερειακή και θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης από τη δυτική στην ανατολική πλευρά της πόλης, αναβαθμίζοντας σημαντικά την οδική ασφάλεια. Οι Θεσσαλονικείς θα δουν τα πρώτα εργοτάξια σε λίγους μήνες.

Ο τρίτος πόλος είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο οποίο κατασκευάζεται ήδη η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Παράλληλα, έχει δρομολογηθεί και η σιδηροδρομική σύνδεση μαζί με την ανάπτυξη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου δυτικής Θεσσαλονίκης.

Οι κάτοικοι περιοχών όπως ο Εύοσμος, οι Αμπελόκηποι, θα δουν σημαντική διευκόλυνση στις μετακινήσεις τους, το κέντρο της πόλης θα έρθει πιο κοντά τους, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με τις προγραμματιζόμενες επεκτάσεις του Μετρό προς τις περιοχές αυτές.

Υψηλή προστιθέμενη αξία με μεγάλο αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών αποτελούν οι παρεμβάσεις που υλοποιούμε με αντιπλημμυρικά έργα, έργα διευθέτησης ρεμάτων αλλά και σχολικές μονάδες, οι οποίες χωροθετούνται κυρίως στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Μέσα στο 2022 θα ξεκινήσει η κατασκευή των 17 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών, ενεργειακά αναβαθμισμένων σχολικών μονάδων προϋπολογισμού 129 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει ξεχωριστή σημασία καθώς εκτός από τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει, «χτίζει» ένα υγιές και σύγχρονο περιβάλλον για το πιο ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας, τα παιδιά και τους νέους.

Έχουμε, επίσης, την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων που θα προστατεύσουν και θα θωρακίσουν την ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς, όπως τον Δενδροπόταμο, τα Διαβατά και το Καλοχώρι. Το έργο έχει προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ και πρόκειται να ξεκινήσει μέσα στο 2022.

Η Δυτική Θεσσαλονίκη αξίζει επιπλέον στήριξη για να συντονίσει τον βηματισμό της με την υπόλοιπη πόλη και μεριμνούμε γι’ αυτό καθώς η ανάπτυξη που οραματιζόμαστε είναι ισόρροπη, δίκαιη και περιλαμβάνει ολόκληρη την κοινωνία.

*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, στις 03.07.2022 

Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε εξέλιξη ένα ευρύ, καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα έργων προϋπολογισμού περίπου 5 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούν τόσο την πόλη όσο και την ευρύτερη περιοχή. Στην ουσία εφαρμόζουμε την προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης ότι η Θεσσαλονίκη θα είναι μία διαφορετική, σύγχρονη, βιώσιμη και φιλική στους κατοίκους πόλη που θα προσελκύει επενδύσεις.

Βασική μας μέριμνα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι το σχέδιό μας να αφορά όλους, χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς σκιές, γι’ αυτό στρέφουμε την προσοχή μας ιδιαίτερα σε εκείνες τις περιοχές που τα προηγούμενα χρόνια είχαν έλλειμμα υποδομών. Επιδίωξή μας είναι η βελτίωση της καθημερινότητας και οι ίσες ευκαιρίες για όλους του πολίτες.

Η δυτική Θεσσαλονίκη μεγαλώνει με φοβερή ταχύτητα και το έλλειμμα των υποδομών που αντιμετώπιζε είχε γίνει εντονότερο. Στο καλά μελετημένο σχεδιασμό μας για την πόλη, η περιοχή αυτή έχει εξέχουσα θέση ακριβώς γιατί πρέπει να καλυφθεί το κενό που δημιουργήθηκε. Έχει ανάγκη για έργα που θα εξασφαλίζουν καλύτερη προσπέλαση ώστε να τονωθεί η κινητικότητα, η διασυνδεσιμότητα και η τοπική οικονομία των δυναμικών δήμων της περιοχής.

Αναμφίβολα τα δύο εμβληματικά έργα που θα αλλάξουν τη γενικότερη εικόνα των μετακινήσεων και θα επηρεάσουν τις ζωές όλων των κατοίκων, είναι το Μετρό και ο αυτοκινητόδρομος FlyOver. Και τα δύο έργα χαρακτηρίζονται από καινοτομία και ταχύτητα.

Το πολύπαθο Μετρό θα λειτουργεί στο τέλος του 2023 και ήδη οι κάτοικοι βλέπουν να απομακρύνονται λαμαρίνες, να απελευθερώνονται χώροι που ήταν αποκλεισμένοι για χρόνια. Παράλληλα, τρέχουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των 18 υπερσύγχρονων συρμών, αλλά και τα υπολειπόμενα έργα.

Όσο για το FlyOver, είναι ιδανικά σχεδιασμένο για τη Θεσσαλονίκη. Ο υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος θα δώσει λύση στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα καθώς θα ανακουφίσει την ανατολική Περιφερειακή και θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης από τη δυτική στην ανατολική πλευρά της πόλης, αναβαθμίζοντας σημαντικά την οδική ασφάλεια. Οι Θεσσαλονικείς θα δουν τα πρώτα εργοτάξια σε λίγους μήνες.

Ο τρίτος πόλος είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο οποίο κατασκευάζεται ήδη η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Παράλληλα, έχει δρομολογηθεί και η σιδηροδρομική σύνδεση μαζί με την ανάπτυξη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου δυτικής Θεσσαλονίκης.

Οι κάτοικοι περιοχών όπως ο Εύοσμος, οι Αμπελόκηποι, θα δουν σημαντική διευκόλυνση στις μετακινήσεις τους, το κέντρο της πόλης θα έρθει πιο κοντά τους, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με τις προγραμματιζόμενες επεκτάσεις του Μετρό προς τις περιοχές αυτές.

Υψηλή προστιθέμενη αξία με μεγάλο αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών αποτελούν οι παρεμβάσεις που υλοποιούμε με αντιπλημμυρικά έργα, έργα διευθέτησης ρεμάτων αλλά και σχολικές μονάδες, οι οποίες χωροθετούνται κυρίως στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Μέσα στο 2022 θα ξεκινήσει η κατασκευή των 17 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών, ενεργειακά αναβαθμισμένων σχολικών μονάδων προϋπολογισμού 129 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει ξεχωριστή σημασία καθώς εκτός από τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει, «χτίζει» ένα υγιές και σύγχρονο περιβάλλον για το πιο ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας, τα παιδιά και τους νέους.

Έχουμε, επίσης, την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων που θα προστατεύσουν και θα θωρακίσουν την ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς, όπως τον Δενδροπόταμο, τα Διαβατά και το Καλοχώρι. Το έργο έχει προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ και πρόκειται να ξεκινήσει μέσα στο 2022.

Η Δυτική Θεσσαλονίκη αξίζει επιπλέον στήριξη για να συντονίσει τον βηματισμό της με την υπόλοιπη πόλη και μεριμνούμε γι’ αυτό καθώς η ανάπτυξη που οραματιζόμαστε είναι ισόρροπη, δίκαιη και περιλαμβάνει ολόκληρη την κοινωνία.

*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, στις 03.07.2022 

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία