ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Εγκρίθηκε η νέα σύμβαση δήμου Θεσσαλονίκης-ΟΑΣΘ για τα λεωφορεία της Λειψίας

Οι νέοι όροι που περιλαμβάνονται και ο χαρακτήρας ανάγκης

 22/04/2024 23:15

Εγκρίθηκε η νέα σύμβαση δήμου Θεσσαλονίκης-ΟΑΣΘ για τα λεωφορεία της Λειψίας

Δημήτρης Λαζόπουλος

Τη νέα σύμβαση του χρησιδανείου ανάμεσα στον δήμο Θεσσαλονίκης και στον ΟΑΣΘ για την αξιοποίηση των 49 μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων που είχε αγοράσει ο δήμος από τον ομόλογό του στη Λειψία της Γερμανίας, υπερψήφισε σήμερα, Δευτέρα, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης.

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, υπενθύμισε ότι μέσα στους όρους του αρχικού χρησιδανείου ήταν και η τοποθέτηση air condition στα λεωφορεία, αλλά «δεν μπορούσαν να μπουν οι μηχανισμοί διότι η ιπποδύναμη δεν τα σήκωνε. Από την αρχή μέχρι το τέλος ήταν μια τραγωδία ο χειρισμός», είπε χαρακτηριστικά.

«Αυτά τα 48» λεωφορεία «ή θα πούμε κρατήστε τα, να τα κάνουν ό,τι θέλουν, ή επειδή δεν είναι για σκραπ και μπορούν να επιτελέσουν ένα ρόλο, να υποστηρίξουν την ελλιπή κατά τα άλλα κρατική λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς», ανέφερε ο δήμαρχος συνοψίζοντας το σκεπτικό πίσω από την ανανέωση του χρησιδανείου.

Συνολικά, η πρόταση του δήμου αφορά την ανανέωση των λεωφορείων «για όσο καιρό μπορούν να υποστηρίξουν» το συγκοινωνιακό έργο και συγχρόνως «ζητήσαμε ο δήμος να εκμεταλλεύεται τη χρήση διαφημιστικών πλαισίων μέσα στα οχήματα. Αυτό δεν το έκανε η προηγούμενη διοίκηση. Το γράφουμε ρητά και στο μνημόνιο μεταξύ ΟΑΣΘ και δήμου», ανακοίνωσε ο κ. Αγγελούδης και κατέληξε λέγοντας πως πρόκειται για μια «κατ' ανάγκη σύμβαση». 

Οι όροι της νέας σύμβασης του χρησιδανείου δήμου-ΟΑΣΘ

1. Ο χρήστης, όπως εν προκειμένω εκπροσωπείται από τον κ. Δήμαρχο αυτού, έχει στην αποκλειστική του κυριότητα, χρήση, νομή και κατοχή σαρανταεννέα (49) μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία δημοσίας χρήσεως, τα οποία περιγράφονται κατά τύπο, τεχνικά χαρακτηριστικά και αριθμό κυκλοφορίας ή αριθμό πλαισίου, στο συνημμένο στο παρόν Παράρτημα Α'. Τα ανωτέρω οχήματα τα οποία βρίσκονται ήδη στην κατοχή του χρησάμενου, δυνάμει προηγούμενης όμοιας σύμβασης που είχε παραταθεί έως την 31-12-2023 με την υπ' αριθ. 495/18.7.2023 ΑΔΣ και ατύπως μέχρι σήμερα, παραχωρεί εκ νέου με το παρόν στο χρησάμενο, άνευ ανταλλάγματος, (Σύμβαση Χρησιδανείου). Για την παράδοση των οχημάτων στον χρησάμενο, κατά την αρχική τους παραχώρηση, είχε συνταχθεί μεταξύ των συμβαλλομένων πρακτικό παράδοσης παραλαβής, στο οποίο περιγράφεται ο τύπος, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και ο αριθμός πλαισίου εκάστου λεωφορείου, καθώς και παρατηρήσεις για τη γενική κατάστασή τους και τυχόν προϋ-πάρχουσες φθορές.

2. Όλα τα παραχωρούμενα λεωφορεία θα χρησιμοποιηθούν από τον χρησάμενο, καθ' όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, αποκλειστικά για την εκτέλεση αστικής συγκοινωνίας στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, ώστε να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και να ενισχυθεί την εξυπηρέτηση της αστικής συγκοινωνίας εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους του παρόντος, και προς συνέχιση της εκπλήρωσης του σκοπού που είχε συμφωνηθεί και με την προαναφερθείσα Προγραμματική Σύμβαση. Επιπρόσθετα ρητά συμφωνείται με την παρούσα σύμβαση και τίθεται ως βασικός όρος αυτής, ότι ο χρησάμενος (ΟΑΣΘ) αναλαμβάνει την υποχρέωση να δώσει ιδιαίτερη έμφαση και να αναδιαρθρώσει και βελτιώσει τις συγκοινωνιακές γραμμές της Άνω Πόλης που αποτελεί μια χρόνια προβληματική περιοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης, από συγκοινωνιακή άποψη.

3. Η διάρκεια της παρούσης συμβάσεως παραχώρησης χρήσεως (χρησιδανείου) ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες, και συγκεκριμένα από 01-01-2024 έως 31-12-2024 και θα μπορεί να παρατείνεται με νεότερη συμφωνία των μερών.

4. Απαγορεύεται στον χρησάμενο κάθε περαιτέρω παραχώρηση της χρήσης σε τρίτους, χωρίς την γραπτή συναίνεση του χρήστη. Εάν κατά τη διάρκεια του χρησιδανείου, υπάρξει οποτεδήποτε ανάγκη για κάλυψη εκτάκτων ιδίων αναγκών του χρήστη, αυτός μπορεί να απαιτήσει, την επιστροφή ενός ή και περισσοτέρων παραχωρηθέντων οχημάτων.

5. Κατά τη διάρκεια του χρησιδανείου ο χρησάμενος είναι υποχρεωμένος να κάνει σωστή χρήση των χρησιδανεισθέντων σύμφωνα με την κατασκευή τους, το σκοπό για τον οποίο προορίζονται, τις δυνατότητές τους και να χρησιμοποιεί επαγγελματίες οδηγούς για την οδήγησή τους. Ανά εξάμηνο ο χρήστης δύναται να επιθεωρεί τα οχήματα με τεχνικό του κλιμάκιο, προς διαπίστωση της καταστάσεως στην οποία βρίσκονται. Ο χρησάμενος υποχρεούται με δαπάνες του να έχει εγκατεστημένα και σε πλήρη λειτουργία επί των λεωφορείων τα απαιτούμενα ακυρωτικά και εκδοτικά μηχανήματα, τον απαιτούμενο εξοπλισμό τηλεματικής, όπως και κάθε άλλο εξοπλισμό που είναι αναγκαίος και απαιτείται για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου και τη διευκόλυνση των επιβατών. Οποιεσδήποτε προσθήκες επέρχονται στα οχήματα από αυτόν, που πάντως θα γίνονται μετά από ρητή συναίνεση του χρήστη και αφορούν τα επικυρωτικά και εκδοτικά μηχανήματα, τον εξοπλισμό τηλεματικής ή τυχόν κλιματιστικά που θα εγκατασταθούν, θα αφαιρεθούν με δαπάνη και ευθύνη του χρησάμενου, ώστε τα οχήματα να επανέλθουν στην πρότερα, σημερινή τους κατάσταση, κατά την λύση ή λήξη της σύμβασης και απόδοσή τους στον χρήστη. Οποιαδήποτε άλλη προσθήκη, παραμένει προς όφελος αυτών αναποζημίωτα κατά την οποτεδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο λύση ή λήξη της παρούσας σύμβασης. Ο χρήστης θα έχει, το δικαίωμα, να ζητήσει από τον χρησάμενο την αφαίρεση, με δαπάνη και ευθύνη του τελευταίου, κάθε προσθήκης και την επαναφορά των οχημάτων στην πρότερα, σημερινή, κατάσταση, χωρίς από την άσκηση του δικαιώματος αυτού να προκύπτει οποιαδήποτε αξίωση για τον χρησάμενο.

6. Κάθε δαπάνη που αφορά τα έξοδα χρήσης, συντήρησης και επισκευής των παραχωρούμενων οχημάτων, (ενδεικτικά: καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, service μηχανής και αμαξώματος, δαπάνη τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ), αποκατάσταση τυχόν ζημιών ή φθορών, αντικατάσταση ανταλλακτικών, ελαστικών, δαπάνη ασφάλισης κλπ.) θα βαρύνει αποκλειστικά τον χρησάμενο καθ' όλο το χρονικό διάστημα της παραχώρησης. Ο χρησάμενος για όσο διάστημα χρησιμοποιεί τα οχήματα, υποχρεούται να τα διατηρεί σε καλή κατάσταση επιδεικνύοντας την εν τοις ιδίοις επιμέλεια και να ενημερώνει ανελλιπώς τα βιβλία του κάθε οχήματος. Κατά τη λήξη της συμβάσεως, ή όποτε του ζητηθεί, ο χρησάμενος οφείλει να επιστρέφει τα οχήματα στην ίδια καλή κατάσταση που τα παρέλαβε, υπολογιζόμενης της φθοράς που θα οφείλεται στη συμφωνηθείσα χρήση τους (σύμφωνα και με το άρθρο 814 ΑΚ).

7. Καθ' όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, ο χρησάμενος ευθύνεται απεριόριστα έναντι του χρήστη και βαρύνεται με κάθε πταίσμα, ακόμη και για ελαφρά αμέλεια και με όλες τις αστικές, ποινικές και διοικητικές ευθύνες για παραβάσεις της ισχύουσας νομοθεσίας. Φέρει αποκλειστικά την αστική ευθύνη για ζημιές που τυχόν προκληθούν σε τρίτους σε επιβάτες και στο προσωπικό του, από την κυκλοφορία των οχημάτων (ενδεικτικά τροχαία ατυχήματα, υλικές ζημιές, σωματικές βλάβες). Επίσης βαρύνεται με την πληρωμή οποιουδήποτε προστίμου εκ διοικητικών παραβάσεων ανεξαρτήτως αν αυτές βεβαιώνονται στο όνομα του χρήστη. Εάν οι συνέπειες επέλθουν μετά την λήξη της παραχώρησης, θα βαρύνουν τον χρησάμενο εφόσον το ζημιογόνο συμβάν ή η παράβαση έγιναν εντός του χρονικού πλαισίου της σύμβασης.

8. Ο χρησάμενος υποχρεούται να διασφαλίσει άμεσα την ασφαλιστική κάλυψη των λεωφορείων κατά τις απαιτήσεις του Κ.Ο.Κ., με το ασφαλιστικό κεφάλαιο του Οργανισμού (άρθρο ένατο της από 10.04.2001 σύμβασης, ΦΕΚ 71/Α/2001). Η ασφαλιστική κάλυψη εκτείνεται με το ασφαλιστικό κεφάλαιο του Οργανισμού και έναντι πιθανών κακόβουλων ενεργειών κατά την χρήση των λεωφορείων. Επιπλέον, ο χρησάμενος υποχρεούται να περιλάβει στο συμβόλαιο ασφάλισης περιουσιακών στοιχείων του Ο.Α.Σ.Θ. τα παραχωρούμενα με την παρούσα λεωφορεία, με βάση την αξία κτήσης αυτών από τον χρήστη. Ο χρησάμενος είναι αποκλειστικά υπεύθυνος και ο χρήστης ουδεμία ευθύνη (αστική ή ποινική) φέρει προς αποκατάσταση οποιοσδήποτε ζημίας (υλικής και σωματικής) που τυχόν προκληθεί σε τρίτους και επιβάτες κατά τη χρήση τους από τον χρησάμενο ή το προσωπικό του, καθώς και ζημιών που τυχόν υποστούν τα ίδια από υπαιτιότητα του χρησάμενου ή του προσωπικού του. Ο χρήστης δεν φέρει ούτε και εμμέσως ευθύνη, καθώς ο χρησάμενος δεν επιτρέπεται να θεωρηθεί ως προστηθείς στον χρήστη.

9. Καθ' όλη τη διάρκεια της συμβάσεως, το δικαίωμα διαφήμισης στα αμαξώματα των παραχωρούμενων λεωφορείων, ανήκει αποκλειστικά στο χρήστη, ο οποίος θα ενημερώνει τον χρησάμενο ως προς τις ενέργειες του για την εκμίσθωση του διαφημιστικού χώρου.

10. Κατά τη λήξη της συμβάσεως ο χρησάμενος οφείλει να παραδώσει χωρίς όχληση, τα παραχωρούμενα οχήματα στο χρήστη, και προς τούτο θα συνταχθεί και θα υπογράφει πρακτικό παράδοσης-παραλαβής με αναλυτική κατάσταση των οχημάτων κατά το πρότυπο του συνημμένου Παραρτήματος Α, με σύντομη αναφορά της κατάστασης στην οποία θα παραδίδεται κάθε όχημα.

11. Ο χρήστης έχει δικαίωμα να καταγγείλει την παρούσα σύμβαση και να απαιτήσει την άμεση επιστροφή των οχημάτων με τον φέροντα εξοπλισμό τους και πριν από τη λήξη της, σε περίπτωση που ο χρησάμενος δια των οργάνων του, των προστηθέντων του, ή του προσωπικού του τα χρησιμοποιεί αντίθετα προς τους όρους του παρόντος ή της Προγραμματικής Σύμβασης, ή αν τα χειροτερεύει λόγω κακής χρήσης, ή ελλιπούς συντήρησης, ή αν τα παραχώρησε χωρίς δικαίωμα σε τρίτο.

12. Η μη άσκηση των δικαιωμάτων ή η παράλειψη υποχρεώσεων από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος ή η ανοχή καταστάσεων αντίθετων προς την σύμβαση αυτή από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως παραίτηση των συμβαλλομένων μερών από δικαιώματα ή απαλλαγή από υποχρεώσεις τους ή αναγνώριση δικαιωμάτων σε συμβαλλόμενα μέρη, που δεν αναγνωρίζονται από την παρούσα σύμβαση.

13. Όλοι οι όροι της παρούσας θεωρούνται ουσιώδεις και η παράβαση οιουδήποτε από αυτούς συνιστά λόγο άμεσης και πρόωρης λύσης της.

14. Η παρούσα σύμβαση χαρακτηρίζεται ως σύμβαση χρησιδανείου και διέπεται από τις δια-τάξεις των άρθρων 810-821 του Αστικού Κώδικα.

Τη νέα σύμβαση του χρησιδανείου ανάμεσα στον δήμο Θεσσαλονίκης και στον ΟΑΣΘ για την αξιοποίηση των 49 μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων που είχε αγοράσει ο δήμος από τον ομόλογό του στη Λειψία της Γερμανίας, υπερψήφισε σήμερα, Δευτέρα, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης.

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, υπενθύμισε ότι μέσα στους όρους του αρχικού χρησιδανείου ήταν και η τοποθέτηση air condition στα λεωφορεία, αλλά «δεν μπορούσαν να μπουν οι μηχανισμοί διότι η ιπποδύναμη δεν τα σήκωνε. Από την αρχή μέχρι το τέλος ήταν μια τραγωδία ο χειρισμός», είπε χαρακτηριστικά.

«Αυτά τα 48» λεωφορεία «ή θα πούμε κρατήστε τα, να τα κάνουν ό,τι θέλουν, ή επειδή δεν είναι για σκραπ και μπορούν να επιτελέσουν ένα ρόλο, να υποστηρίξουν την ελλιπή κατά τα άλλα κρατική λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς», ανέφερε ο δήμαρχος συνοψίζοντας το σκεπτικό πίσω από την ανανέωση του χρησιδανείου.

Συνολικά, η πρόταση του δήμου αφορά την ανανέωση των λεωφορείων «για όσο καιρό μπορούν να υποστηρίξουν» το συγκοινωνιακό έργο και συγχρόνως «ζητήσαμε ο δήμος να εκμεταλλεύεται τη χρήση διαφημιστικών πλαισίων μέσα στα οχήματα. Αυτό δεν το έκανε η προηγούμενη διοίκηση. Το γράφουμε ρητά και στο μνημόνιο μεταξύ ΟΑΣΘ και δήμου», ανακοίνωσε ο κ. Αγγελούδης και κατέληξε λέγοντας πως πρόκειται για μια «κατ' ανάγκη σύμβαση». 

Οι όροι της νέας σύμβασης του χρησιδανείου δήμου-ΟΑΣΘ

1. Ο χρήστης, όπως εν προκειμένω εκπροσωπείται από τον κ. Δήμαρχο αυτού, έχει στην αποκλειστική του κυριότητα, χρήση, νομή και κατοχή σαρανταεννέα (49) μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία δημοσίας χρήσεως, τα οποία περιγράφονται κατά τύπο, τεχνικά χαρακτηριστικά και αριθμό κυκλοφορίας ή αριθμό πλαισίου, στο συνημμένο στο παρόν Παράρτημα Α'. Τα ανωτέρω οχήματα τα οποία βρίσκονται ήδη στην κατοχή του χρησάμενου, δυνάμει προηγούμενης όμοιας σύμβασης που είχε παραταθεί έως την 31-12-2023 με την υπ' αριθ. 495/18.7.2023 ΑΔΣ και ατύπως μέχρι σήμερα, παραχωρεί εκ νέου με το παρόν στο χρησάμενο, άνευ ανταλλάγματος, (Σύμβαση Χρησιδανείου). Για την παράδοση των οχημάτων στον χρησάμενο, κατά την αρχική τους παραχώρηση, είχε συνταχθεί μεταξύ των συμβαλλομένων πρακτικό παράδοσης παραλαβής, στο οποίο περιγράφεται ο τύπος, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και ο αριθμός πλαισίου εκάστου λεωφορείου, καθώς και παρατηρήσεις για τη γενική κατάστασή τους και τυχόν προϋ-πάρχουσες φθορές.

2. Όλα τα παραχωρούμενα λεωφορεία θα χρησιμοποιηθούν από τον χρησάμενο, καθ' όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, αποκλειστικά για την εκτέλεση αστικής συγκοινωνίας στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, ώστε να βελτιωθεί η συχνότητα των δρομολογίων και να ενισχυθεί την εξυπηρέτηση της αστικής συγκοινωνίας εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους του παρόντος, και προς συνέχιση της εκπλήρωσης του σκοπού που είχε συμφωνηθεί και με την προαναφερθείσα Προγραμματική Σύμβαση. Επιπρόσθετα ρητά συμφωνείται με την παρούσα σύμβαση και τίθεται ως βασικός όρος αυτής, ότι ο χρησάμενος (ΟΑΣΘ) αναλαμβάνει την υποχρέωση να δώσει ιδιαίτερη έμφαση και να αναδιαρθρώσει και βελτιώσει τις συγκοινωνιακές γραμμές της Άνω Πόλης που αποτελεί μια χρόνια προβληματική περιοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης, από συγκοινωνιακή άποψη.

3. Η διάρκεια της παρούσης συμβάσεως παραχώρησης χρήσεως (χρησιδανείου) ορίζεται σε δώδεκα (12) μήνες, και συγκεκριμένα από 01-01-2024 έως 31-12-2024 και θα μπορεί να παρατείνεται με νεότερη συμφωνία των μερών.

4. Απαγορεύεται στον χρησάμενο κάθε περαιτέρω παραχώρηση της χρήσης σε τρίτους, χωρίς την γραπτή συναίνεση του χρήστη. Εάν κατά τη διάρκεια του χρησιδανείου, υπάρξει οποτεδήποτε ανάγκη για κάλυψη εκτάκτων ιδίων αναγκών του χρήστη, αυτός μπορεί να απαιτήσει, την επιστροφή ενός ή και περισσοτέρων παραχωρηθέντων οχημάτων.

5. Κατά τη διάρκεια του χρησιδανείου ο χρησάμενος είναι υποχρεωμένος να κάνει σωστή χρήση των χρησιδανεισθέντων σύμφωνα με την κατασκευή τους, το σκοπό για τον οποίο προορίζονται, τις δυνατότητές τους και να χρησιμοποιεί επαγγελματίες οδηγούς για την οδήγησή τους. Ανά εξάμηνο ο χρήστης δύναται να επιθεωρεί τα οχήματα με τεχνικό του κλιμάκιο, προς διαπίστωση της καταστάσεως στην οποία βρίσκονται. Ο χρησάμενος υποχρεούται με δαπάνες του να έχει εγκατεστημένα και σε πλήρη λειτουργία επί των λεωφορείων τα απαιτούμενα ακυρωτικά και εκδοτικά μηχανήματα, τον απαιτούμενο εξοπλισμό τηλεματικής, όπως και κάθε άλλο εξοπλισμό που είναι αναγκαίος και απαιτείται για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου και τη διευκόλυνση των επιβατών. Οποιεσδήποτε προσθήκες επέρχονται στα οχήματα από αυτόν, που πάντως θα γίνονται μετά από ρητή συναίνεση του χρήστη και αφορούν τα επικυρωτικά και εκδοτικά μηχανήματα, τον εξοπλισμό τηλεματικής ή τυχόν κλιματιστικά που θα εγκατασταθούν, θα αφαιρεθούν με δαπάνη και ευθύνη του χρησάμενου, ώστε τα οχήματα να επανέλθουν στην πρότερα, σημερινή τους κατάσταση, κατά την λύση ή λήξη της σύμβασης και απόδοσή τους στον χρήστη. Οποιαδήποτε άλλη προσθήκη, παραμένει προς όφελος αυτών αναποζημίωτα κατά την οποτεδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο λύση ή λήξη της παρούσας σύμβασης. Ο χρήστης θα έχει, το δικαίωμα, να ζητήσει από τον χρησάμενο την αφαίρεση, με δαπάνη και ευθύνη του τελευταίου, κάθε προσθήκης και την επαναφορά των οχημάτων στην πρότερα, σημερινή, κατάσταση, χωρίς από την άσκηση του δικαιώματος αυτού να προκύπτει οποιαδήποτε αξίωση για τον χρησάμενο.

6. Κάθε δαπάνη που αφορά τα έξοδα χρήσης, συντήρησης και επισκευής των παραχωρούμενων οχημάτων, (ενδεικτικά: καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, service μηχανής και αμαξώματος, δαπάνη τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ), αποκατάσταση τυχόν ζημιών ή φθορών, αντικατάσταση ανταλλακτικών, ελαστικών, δαπάνη ασφάλισης κλπ.) θα βαρύνει αποκλειστικά τον χρησάμενο καθ' όλο το χρονικό διάστημα της παραχώρησης. Ο χρησάμενος για όσο διάστημα χρησιμοποιεί τα οχήματα, υποχρεούται να τα διατηρεί σε καλή κατάσταση επιδεικνύοντας την εν τοις ιδίοις επιμέλεια και να ενημερώνει ανελλιπώς τα βιβλία του κάθε οχήματος. Κατά τη λήξη της συμβάσεως, ή όποτε του ζητηθεί, ο χρησάμενος οφείλει να επιστρέφει τα οχήματα στην ίδια καλή κατάσταση που τα παρέλαβε, υπολογιζόμενης της φθοράς που θα οφείλεται στη συμφωνηθείσα χρήση τους (σύμφωνα και με το άρθρο 814 ΑΚ).

7. Καθ' όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, ο χρησάμενος ευθύνεται απεριόριστα έναντι του χρήστη και βαρύνεται με κάθε πταίσμα, ακόμη και για ελαφρά αμέλεια και με όλες τις αστικές, ποινικές και διοικητικές ευθύνες για παραβάσεις της ισχύουσας νομοθεσίας. Φέρει αποκλειστικά την αστική ευθύνη για ζημιές που τυχόν προκληθούν σε τρίτους σε επιβάτες και στο προσωπικό του, από την κυκλοφορία των οχημάτων (ενδεικτικά τροχαία ατυχήματα, υλικές ζημιές, σωματικές βλάβες). Επίσης βαρύνεται με την πληρωμή οποιουδήποτε προστίμου εκ διοικητικών παραβάσεων ανεξαρτήτως αν αυτές βεβαιώνονται στο όνομα του χρήστη. Εάν οι συνέπειες επέλθουν μετά την λήξη της παραχώρησης, θα βαρύνουν τον χρησάμενο εφόσον το ζημιογόνο συμβάν ή η παράβαση έγιναν εντός του χρονικού πλαισίου της σύμβασης.

8. Ο χρησάμενος υποχρεούται να διασφαλίσει άμεσα την ασφαλιστική κάλυψη των λεωφορείων κατά τις απαιτήσεις του Κ.Ο.Κ., με το ασφαλιστικό κεφάλαιο του Οργανισμού (άρθρο ένατο της από 10.04.2001 σύμβασης, ΦΕΚ 71/Α/2001). Η ασφαλιστική κάλυψη εκτείνεται με το ασφαλιστικό κεφάλαιο του Οργανισμού και έναντι πιθανών κακόβουλων ενεργειών κατά την χρήση των λεωφορείων. Επιπλέον, ο χρησάμενος υποχρεούται να περιλάβει στο συμβόλαιο ασφάλισης περιουσιακών στοιχείων του Ο.Α.Σ.Θ. τα παραχωρούμενα με την παρούσα λεωφορεία, με βάση την αξία κτήσης αυτών από τον χρήστη. Ο χρησάμενος είναι αποκλειστικά υπεύθυνος και ο χρήστης ουδεμία ευθύνη (αστική ή ποινική) φέρει προς αποκατάσταση οποιοσδήποτε ζημίας (υλικής και σωματικής) που τυχόν προκληθεί σε τρίτους και επιβάτες κατά τη χρήση τους από τον χρησάμενο ή το προσωπικό του, καθώς και ζημιών που τυχόν υποστούν τα ίδια από υπαιτιότητα του χρησάμενου ή του προσωπικού του. Ο χρήστης δεν φέρει ούτε και εμμέσως ευθύνη, καθώς ο χρησάμενος δεν επιτρέπεται να θεωρηθεί ως προστηθείς στον χρήστη.

9. Καθ' όλη τη διάρκεια της συμβάσεως, το δικαίωμα διαφήμισης στα αμαξώματα των παραχωρούμενων λεωφορείων, ανήκει αποκλειστικά στο χρήστη, ο οποίος θα ενημερώνει τον χρησάμενο ως προς τις ενέργειες του για την εκμίσθωση του διαφημιστικού χώρου.

10. Κατά τη λήξη της συμβάσεως ο χρησάμενος οφείλει να παραδώσει χωρίς όχληση, τα παραχωρούμενα οχήματα στο χρήστη, και προς τούτο θα συνταχθεί και θα υπογράφει πρακτικό παράδοσης-παραλαβής με αναλυτική κατάσταση των οχημάτων κατά το πρότυπο του συνημμένου Παραρτήματος Α, με σύντομη αναφορά της κατάστασης στην οποία θα παραδίδεται κάθε όχημα.

11. Ο χρήστης έχει δικαίωμα να καταγγείλει την παρούσα σύμβαση και να απαιτήσει την άμεση επιστροφή των οχημάτων με τον φέροντα εξοπλισμό τους και πριν από τη λήξη της, σε περίπτωση που ο χρησάμενος δια των οργάνων του, των προστηθέντων του, ή του προσωπικού του τα χρησιμοποιεί αντίθετα προς τους όρους του παρόντος ή της Προγραμματικής Σύμβασης, ή αν τα χειροτερεύει λόγω κακής χρήσης, ή ελλιπούς συντήρησης, ή αν τα παραχώρησε χωρίς δικαίωμα σε τρίτο.

12. Η μη άσκηση των δικαιωμάτων ή η παράλειψη υποχρεώσεων από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος ή η ανοχή καταστάσεων αντίθετων προς την σύμβαση αυτή από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως παραίτηση των συμβαλλομένων μερών από δικαιώματα ή απαλλαγή από υποχρεώσεις τους ή αναγνώριση δικαιωμάτων σε συμβαλλόμενα μέρη, που δεν αναγνωρίζονται από την παρούσα σύμβαση.

13. Όλοι οι όροι της παρούσας θεωρούνται ουσιώδεις και η παράβαση οιουδήποτε από αυτούς συνιστά λόγο άμεσης και πρόωρης λύσης της.

14. Η παρούσα σύμβαση χαρακτηρίζεται ως σύμβαση χρησιδανείου και διέπεται από τις δια-τάξεις των άρθρων 810-821 του Αστικού Κώδικα.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία